2017-02-03, 15:06
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Du får gärna istället visa på någon källa att Obama i hemlighet fullt medvetet planerade skicka amerikanska soldater i döden.
Har jag påstått det?

Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Vad som faktiskt har hänt:
  • Donald gav order om en militär operation.
  • Denna operation gick fullständigt åt helvete.
  • Presidenten satte sig på lyxmiddag istället för att övervaka händelserna från situation room
http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-commando-idUSKBN15G5RX

Citat:
U.S. military officials told Reuters that Trump approved his first covert counterterrorism operation without sufficient intelligence, ground support or adequate backup preparations.
As a result, three officials said, the attacking SEAL team found itself dropping onto a reinforced al Qaeda base defended by landmines, snipers, and a larger than expected contingent of heavily armed Islamist extremists.

Han behövde rubriker om ett coolt lyckat angrepp mitt i natten mot terrorister!
Men kanske går bättre nästa gång...

Vänta! Nu ska vi alltså tro att de högsta militärcheferna/säkerhetstjänsten gav Trump en plan "without sufficient intelligence, ground support or adequate backup preparations" att skriva under?

Hur rimligt är det? Typ, Mr. President, here you have a plan without adequate backup, please sign it!
Eller hur gick det till att Trump fick en " covert counterterrorism operation without sufficient intelligence, ground support or adequate backup preparations."`?

Fake news eller vad tycker du?

Det är inte först gång du kommer med uppenbara Fake News som du själv tror på?
(FB) Stora tråden om amerikansk inrikespolitik
2017-02-03, 15:32
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Har jag påstått det?

Vänta! Nu ska vi alltså tro att de högsta militärcheferna/säkerhetstjänsten gav Trump en plan "without sufficient intelligence, ground support or adequate backup preparations" att skriva under?

Hur rimligt är det? Typ, Mr. President, here you have a plan without adequate backup, please sign it!
Eller hur gick det till att Trump fick en " covert counterterrorism operation without sufficient intelligence, ground support or adequate backup preparations."`?

Fake news eller vad tycker du?

Det är inte först gång du kommer med uppenbara Fake News som du själv tror på?
(FB) Stora tråden om amerikansk inrikespolitik

FlashyBear, i stället för att angripa zergrushs omdöme borde du undersöka vad Reuters är och vilket rykte de har.
Så vitt jag vet är Reuters en synnerligen pålitlig nyhetskanal som lever på att sälja nyheter till media över hela världen. Reuters ägs av en kanadensisk mediemogul.

Du påstår att Reuters publicerat Fake news. Det är allvarligt om det inte går att lita på Reuters.
Vad stödjer du ditt påstående på?

Det väsentliga är väl ändå:
1. Trump beordrade insatsen i Yemen.
2. En amerikansk soldat dog och insatsen anses av flera stora amerikanska medier ha gått fel.
3. Trump bär det yttersta ansvaret i egenskap av överbefälhavare.
2017-02-03, 15:33
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Hur är din inblandning av Iranavtalet relevant för den ursprungliga frågeställningen, dvs den vem som bär ansvaret för resultatet när en militär chef (Trump) ger order om insats, vägt mot vem/vilka som planerade insatsen (oklart/ej styrkt)?

Kan du utveckla hur du tänker, eller försöker du bara vilseleda?

För försöker du blanda bort korten måste du jobba lite mer på din argumentationsteknik. Inget personligt.

Jag har förresten inte sagt att det inte var Trumps ansvar. Men det var inte BARA Trumps och "skandalen" blev uppblåst av media.

Gillar du inte Iranavtalet kan vi istället prata om ISIS. Kommer att Trump ha lika mycket ansvar när ISIS elimineras eller drivs ut ur Mosul eller al-Raqqa? För det kommer nog att hända förr eller senare?
2017-02-03, 15:39
Medlem
Superbowl nu på söndag och Lady gaga kommer hålla i halvtidsunderhållningen.

Vi kan förvänta oss en enorm anti-Trump protest mot Trump av NFL som hatar Trump eftersom han försökte utmana NFL för några år sedan och Lady gagas hat mot Trump behöver vi inte prata om.

Så titta in nu på söndag.
2017-02-03, 15:47
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
FlashyBear, i stället för att angripa zergrushs omdöme borde du undersöka vad Reuters är och vilket rykte de har.
Så vitt jag vet är Reuters en synnerligen pålitlig nyhetskanal som lever på att sälja nyheter till media över hela världen. Reuters ägs av en kanadensisk mediemogul.

Du påstår att Reuters publicerat Fake news. Det är allvarligt om det inte går att lita på Reuters.
Vad stödjer du ditt påstående på?

Menar du att Reuters är ofelbar?

Jag pratade om en konkret stycke

U.S. military officials told Reuters that Trump approved his first covert counterterrorism operation without sufficient intelligence, ground support or adequate backup preparations.

Vad tycker du? Låter det mycket sannolikt? Någorlunda sannolikt? Sannolikt alls?

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det väsentliga är väl ändå:
1. Trump beordrade insatsen i Yemen.
2. En amerikansk soldat dog och insatsen anses av flera stora amerikanska medier ha gått fel.
3. Trump bär det yttersta ansvaret i egenskap av överbefälhavare.

Jag tycker att varken Trump eller Obama har speciellt stort ansvar över enstaka uppdrag.
Jag tycker därför att media överdrev och bara har diskuterat en icke-fråga. Det kommer att slå tillbaka mot dem.
4d schack igen?
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-03 kl. 15:49.
2017-02-03, 16:02
Medlem
Citat:
Menar du att Reuters är ofelbar?

Jag pratade om en konkret stycke

Vad tycker du? Låter det mycket sannolikt? Någorlunda sannolikt? Sannolikt alls?

Jag tycker att varken Trump eller Obama har speciellt stort ansvar över enstaka uppdrag.
Jag tycker därför att media överdrev och bara har diskuterat en icke-fråga. Det kommer att slå tillbaka mot dem.
4d schack igen?

Hur såg backup preparations ut då som Trump hade? Och så vidare?

Varför kommunicerar inte Trump via Spicer ut hur backupen såg ut då? Trump är ansvarig för att en person dog. Bryr han sig inte?
2017-02-03, 16:16
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Det tyder mer på vilken nivå Donnie fattar beslut: Han tyckte det lät som en frän plan, influgna marinsoldater som fimpar terrorister mitt i natten, och då ska det ske, ögonaböj! Diverse invändningar mot att det kanske inte fanns en komplett bild över läget hade han inte tid för.
Citat:
4d schack igen?
På vilket sätt är det "4d schack" att ha ihjäl amerikanska soldater genom att skicka ut dem på ogenomtänkta och impulsiva uppdrag?
Lovar verkligen inte gott inför den där kommande Iran-kampanjen...
2017-02-03, 16:57
Medlem
Pre 1914s avatar
Känner jag trump rätt vill han nog att pentagon ansvarar för sina operationer. Har han själv godkänt jemenraiden så var det nog den sista gången han gjorde något liknande.
2017-02-03, 17:05
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Superbowl nu på söndag och Lady gaga kommer hålla i halvtidsunderhållningen.

Vi kan förvänta oss en enorm anti-Trump protest mot Trump av NFL som hatar Trump eftersom han försökte utmana NFL för några år sedan och Lady gagas hat mot Trump behöver vi inte prata om.

Så titta in nu på söndag.
Lady gaga

Var det inte hon som var så degenererad att hon bar en kappa av kött? Vem kan ta en sådan person på allvar?
2017-02-03, 17:12
Medlem
Dow 20,060 upp från 19.800

Trump skrev under lättnader mot wallstreet idag och vips.

Skrämmande att Trump går samma väg som Bush.
2017-02-03, 17:27
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Har han själv godkänt jemenraiden så var det nog den sista gången han gjorde något liknande.

Trump blir tvungen att göra det igen och igen, dvs ge order att verkställa så till vida att USA inte helt ska upphöra med operationer av den typ som inte gick så bra den här gången. Och det lär knappast vara aktuellt.

Men för all del, klarar man inte av ge ordern så kan man naturligtvis inte föra befäl.
2017-02-03, 17:27
Medlem
gubbroras avatar
När Trumpeterna ändå håller på och förklara fånens problem med verkligheten skulle det var kul om ni kunde berätta mer om det hemska attentatet Bowling Green. Det verkar vara okänt utanför Trumpeternas krets.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in