2016-12-13, 06:43
Medlem
Arbetarbroders avatar
Borta från Twitter också, https://twitter.com/exponerat_net (95% säker de va deras Twitter Account iaf)
Inte för jag läste så frekvent på exponerat, eller hade någonting i mot dem heller för den delen.
Citera
2016-12-13, 15:50
Medlem
SveaBunkerns avatar
Exponerat - Om sanningen ska fram

Jag hann skriva över 300 artiklar innan sidan dog. Över hälften innehöll namn och bild på dömda sexualbrottslingar.

Kom i kontakt med redaktionen sommaren 2013 och fick en egen inloggning november 2014.

Tyvärr kommer eXponerat inte tillbaka. Webbmastern la ner sajten, vilket gör att vi inom redaktionen undrar: Varför?

Om någon från redaktionen läser detta så vill jag med stolthet säga:

Det har varit en lång och fantastisk tid med er. Att tillsammans skrivit och publicerat fram obekväma sanningar till ljuset för Sverige och svenskarna har varit spännande och roligt. Jag saknar er

Har börjat skriva för Fria Tider med egen inloggning nu efter drygt en månad efter att eXponerat begravdes. Mina erfarenheter bär jag med mig vidare till nästa steg med nya avslöjanden.
Senast redigerad av SveaBunkern 2016-12-13 kl. 16:27.
Citera
2016-12-13, 16:17
Medlem
Ja det är synd. Jag gillade Exponerat bättre än många andra. De var långt bättre än Avpixlat som är löjeväckande skitnödiga och helt utan reservation pro SD och för MK diktatorfasoner.
Citera
2016-12-13, 19:05
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Ja det är synd. Jag gillade Exponerat bättre än många andra. De var långt bättre än Avpixlat som är löjeväckande skitnödiga och helt utan reservation pro SD och för MK diktatorfasoner.

Håller med.
Avpixlat är det flera år sedan jag slutade besöka.
De fria nyhetssidorna är sinsemellan rätt olika men kompletterar varandra. Exponerat fyllde sin plats.
Citera
2016-12-13, 20:50
Medlem
DeFredlosas avatar
Huvudmannen bakom Exponerat var väll en dömd pedofil. Tänker att han fick andra intressen som tog hans tid från siten
Senast redigerad av DeFredlosa 2016-12-13 kl. 20:59.
Citera
2016-12-13, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern

Jag hann skriva över 300 artiklar innan sidan dog. Över hälften innehöll namn och bild på dömda sexualbrottslingar.

Kom i kontakt med redaktionen sommaren 2013 och fick en egen inloggning november 2014.

Tyvärr kommer eXponerat inte tillbaka. Webbmastern la ner sajten, vilket gör att vi inom redaktionen undrar: Varför?

Det har varit en lång och fantastisk tid med er. Att tillsammans skrivit och publicerat fram obekväma sanningar till ljuset för Sverige och svenskarna har varit spännande och roligt. Jag saknar er

Har börjat skriva för Fria Tider med egen inloggning nu efter drygt en månad efter att eXponerat begravdes. Mina erfarenheter bär jag med mig vidare till nästa steg med nya avslöjanden.

Härligt att du skriver för Fria Tider.

Rekommenderar dessa länkar om du vill hitta nyhetstips att skriva om.

Scannar av hela gammelmedia i realtid och väljer ut intressanta artiklar för alternativmedia att skriva om (finns massvis med godbitar som annars riskerar att gå förlorade)
www.kimmoa.se/as/nat

Scannar av all alternativmedia i realtid och presenterar allt som publiceras i alternativmedia
www.kimmoa.se/rn/
Citera
2017-01-01, 14:57
Medlem
olasvenssons avatar
Exponerat verkar vara borta

Vad hände med dem?
Citera
2017-01-03, 16:31
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern

Bra! Fria Tider håller hög klass. Exponerat var inte alls lika seriöst, tycker jag.
Citera
2017-01-22, 02:51
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Bra! Fria Tider håller hög klass. Exponerat var inte alls lika seriöst, tycker jag.

Exponerat var en mycket blek kopia av Avpixlat. Sidan var också otydlig. Hoppas Exponerat ALDRIG kommer tillbaka...
Citera
2017-02-01, 16:04
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Dessa personer som drev sidan kunde gett bort domänen till folk som kunde utvecklat den och gjort något med den istället för att bara stänga ner den till ingen nytta. De hade ändå byggt ett "varumärke" som kunde utvecklats, förbättras och användas till något.

Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Exponerat var en mycket blek kopia av Avpixlat. Sidan var också otydlig. Hoppas Exponerat ALDRIG kommer tillbaka...
Dessa personer som skapade Exponerat gjorde något medan du förmodligen inte har gjort ett piss mer än att klaga.

Tyvärr så var de omöjliga att få kontakt med. Säg någon vill skriva eller skänka pengar till deras projekt hur ska det vara möjligt om de inte svarar på några mail de får?
Citera
2017-02-01, 23:27
Medlem
OliverCromwells avatar
Minns att jag läste någon gång i somras kring juni att de skulle ta sommarlov.

Jaha, tänkte jag, då kan jag kolla på annat fram till hösten.

Tiden gick och jag kom på att jag kanske skulle kolla in på Exponerat. Men det funkade inte. Det var något fel.

Jaja, tänkte jag, då får jag väl avvakta. De har kanske lite problem, men det lär ordna sig.

Sedan kollar jag upp nu och finner att sidan är alltså nedlagt.

Finns mycket skit man kan ta upp om Exponerat. Att mannen bakom var tydligen en dömd brottsling. Och sedan att de inte hade någon som helst netikett what so ever. De publicerade även saker som de kanske inte skulle ha publicerat, ibland hade de tur att de inte blev stämda, och gjorde även bort sig ibland och publicerade rena felaktigheter och/eller gick på uppenbara trollningar.

Men jag är faktiskt beredd att bortse från det dåliga och koncentrera mig på det positiva, och varför sidan ändå blev så populär och framgångsrik.

Exponerad hade en gigantisk fart. Vet inte hur många artiklar de publicerade om dagen som högst, men de klart mest aktiva i jämförelse med Fria Tider, Avpixlat och andra Alt Medier.

Exponerats kommentarsfält var fri från den censur som tyvärr fanns mycket hos Avpixlat och även Fria Tider (då de hade kommentarsfält).

Exponerat vågade slå åt alla håll. Minns hur SvP:are blev förbannade på dem när de publicerade namn på en SvP:are som blev dömd för våldtäkt och som hade försvarats av partiledaren Stefan Jacobsson. Även om de lät nazister bre ut sig på kommentarsfältet var redaktionen inte rädda för att gå i strid mot dem i deras artiklar.

De kritiserade också sina kollegor i Fria Tider och Avpixlat när de gjorde fel, men aldrig angrep dem i syfte att skada dem.

Exponerat var också en utmärkt samlingsplats när stora händelser skedde. Oftast när Avpixlat var nere, kunde man söka sig till Exponerat.

Trots sina misstag tycker jag att Exponerat behandlades orättfärdigt. Exponerat var alltid där för att stötta andra Alt Medier, samtidigt som i stort sätt alla andra Alt Medier ständigt och jämt gick i strid mot varandra. Där tror jag att alla kan dra lärdom av Exponerat.

Fria Tider verkar köra på med samma gamla koncept som verkar funka, även om de snackat om att utveckla sig länge. Det har inte hänt så mycket. Avpixlat har expanderat och utvecklat sig och jag är mycket nöjd med det de gjort. Inte minst en dokumentärfilm och så har de även SwebbTV som kan anses tillhöra Avpixlats nätverk mer eller mindre.

Men nu blir det tyvärr en tomrum mellan dessa två. Varken Avpixlat eller Fria Tider ger den där underjordiska känsla som Exponerat hade. De som vi alla vet de etablerade medierna hatar.
Citera
2017-02-02, 22:24
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Snillet som hade den sket i att ha kvar domänen (som han kunde gett till någon annan).
Utan släppte den så att nån "domänhaj" eller liknande har den nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in