2017-02-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det är märkligt.

Har för mig att det skall ha varit något mer än jackan/tröjan som tvättades. Någon som vet exakt vad det var NO tvättade den här morgonen?

Kanske för att han spytt på den?
Citera
2017-02-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nrebellion
Tack för ordentlig länk.
Ha det klart för sig vad då? undrar jag...
att N är oskyldig?

Att hans bror blev släppt idag?
Citera
2017-02-02, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Den svenska offentlighetsprincipen är nog ändå ganska unik, så någon FUP tror jag inte att vi skall räkna med.

Den är inte särskilt unik och fungerar inte så bra i praktiken eftersom handlingar kan sekretessklassas tämligen godtyckligt. Det verkar finnas någon slags offentlighetslag på Island (Upplysingalög) men jag vet inte vad den omfattar.
Citera
2017-02-02, 15:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Kanske för att han spytt på den?

Visst kan den möjligheten ha funnits även om han enligt egen utsago var så dyngrak, att han inte minns någonting i stort sett.
Citera
2017-02-02, 16:01
Medlem
Citat:
Visst kan den möjligheten ha funnits även om han enligt egen utsago var så dyngrak, att han inte minns någonting i stort sett.

Det enda jag tror han vittnat om är att Birna varit i bilen och resten vet han ingenting om.
Citera
2017-02-02, 16:03
Medlem
Skaraborg2s avatar
Resten vet han ingenting om.

Citat:
Det enda jag tror han vittnat om är att Birna varit i bilen och resten vet han ingenting om.

Har för mig att han har vittnat om att han såg två tjejer i bilen också.

Just det. Resten vet han ingenting om.
Citera
2017-02-02, 16:52
Medlem
Citat:
Har för mig att han har vittnat om att han såg två tjejer i bilen också.

Just det. Resten vet han ingenting om.

Kanske det var två tjejer och ena skjutsades hem och därav resan till hamnen tog längre tid?
Citera
2017-02-02, 16:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag tycker det är märkligt att TM skulle ha haft B i baksätet och medvetet plockar in ett (oskyldigt) vittne (=NO) i bilen också, är det inte?

Var det bara jackan som tvättades på lördagsmorgonen?

När TO plockar upp NO i bilen så hade tanken på brott kanske inte kommit upp, i så fall är det inte märkligt att han har Birna i baksätet, om det var så det gick till.

Frågan är ju bara varför Birna fanns i baksätet om NO inledningsvis inte satt i framsätet, vet vi vem som satt var i bilen?
Citera
2017-02-02, 16:57
Medlem
"
Nikolaj advokat förstår inte varför han fortfarande har status av en anklagad"

"
"Jag personligen inte förstår vinkeln om jag är ärlig. Om det utelämnas i dag, tror jag inget annat än att han kommer att få status som vittne i denna fråga"

http://stundin.is/frett/nikolaj-var-himinlifandi-thegar-hann-fekk-frettirnar-fra-logfraedingi-sinum/
Citera
2017-02-02, 17:15
Medlem
http://www.dv.is/frettir/2017/2/2/ef-hann-vaeri-sakadur-um-manndrap-gengi-hann-ekki-laus-moller-olsen-urskurdadur-i-vardhald/

Citat:

NO ställdes inför domare idag där han bekräftade det vittnesmål som han gav hos polisen. Krav om fortsatt kvarhållning är inte aktuellt.

"Om han var anklagad för mord/dråp så skulle han självklart inte gå fri" sa Jón H.B. Snorrason (polis/åklagare) till RÚV.
Citera
2017-02-02, 17:16
Medlem
"är inte vanligt att människor måste bekräfta sina uttalanden i domstol i detta skede, men enligt nyhetsredaktion gjordes eftersom individen inte är bosatt i detta land - en försiktighetsåtgärd, så att säga"

http://www.ruv.is/frett/hinn-skipverjinn-er-frjals-ferda-sinna
Citera
2017-02-02, 17:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
"
Nikolaj advokat förstår inte varför han fortfarande har status av en anklagad"

"
"Jag personligen inte förstår vinkeln om jag är ärlig. Om det utelämnas i dag, tror jag inget annat än att han kommer att få status som vittne i denna fråga"

http://stundin.is/frett/nikolaj-var-himinlifandi-thegar-hann-fekk-frettirnar-fra-logfraedingi-sinum/

Det kan ju vara så att polisen misstänker att NO har vetat mer än vad han berättat. Att han i nuläget är misstänkt för skyddande av brottsling ( T ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in