2017-02-02, 12:17
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Vad "bankomater spottar ut pengar"? Det gör de väl alltid, det är ju det som är själva syftet med dem. Vad menas?

Om du ägnar 30 sekunder åt att läsa TS så förstår du innebörden, pucko.
Citera
Medlem
riktig jonkare, klart han snackar skit annars han hade varit parkerad vid en bankomat om de här skulle stämma. haha jo visst "Bara pengar"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det blir svårt för banken att kräva tillbaka pengarna. Ponera att man gjort sitt uttag, tagit pengarna och lämnat. Att bankomaten står och spottar ut pengar är inget man "märkte" utan tog sina 300 och gick.

Ponera att du är intelligent. Om du trycker 300 så får du ut 300 kronor. Bankomater
trycker inte ut 5.000 kr, om du trycker 300. Är vi överens på den punkten? Bra.

Så, en gång till, för att få ut exempelvis 8.000 kronor, då måste personen trycka
åtta noll noll noll på sifferplattan på bankomaten. Då registreras ett uttag på 8.000 kronor
och om du inte är god för pengarna, så kommer att krav på att du ska betala tillbaka.

Är vi helt överens nu? Bra.
Citera
2017-02-02, 12:19
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Om du ägnar 30 sekunder åt att läsa TS så förstår du innebörden, pucko.
Så pengar bara sprutar ut på gatan?? Fattar verkligen inte. Ingen info i TS om detta.
Citera
2017-02-02, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Har minus på kontot nu.

Det är lugnt, vi dömer inte dig. Det är lätt att ryckas med och jag är inte
ironisk nu.

Hur mycket tog du ut igår kväll?
Citera
2017-02-02, 12:20
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Har minus på kontot nu.

Hur mycket "extra" tog du ut?
Citera
2017-02-02, 12:21
Medlem
lfhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det blir svårt för banken att kräva tillbaka pengarna. Ponera att man gjort sitt uttag, tagit pengarna och lämnat. Att bankomaten står och spottar ut pengar är inget man "märkte" utan tog sina 300 och gick.

Vad som hände var att man kunde ta ut mer pengar än man hade täckning för. Om du tog ut 5000:- igår kväll kommer ditt konto hamna på minus.

Att du skulle få behålla pengarna är alltså lika troligt som att du skulle få behålla pengarna om du gjort samma sak och haft täckning. Om det går skylla på att man inte såg pengarna/blev rånad osv så skulle man kunna ta ut pengar och skylla från sig när som helst, det behöva inget systemfel för att försöka begå bedrägeri.
Citera
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Så pengar bara sprutar ut på gatan?? Fattar verkligen inte. Ingen info i TS om detta.

Du kan ta ut obegränsat med pengar i utvalda bankomater= bankomaterna "spottar ut pengar".

Spottar är alltså inte bildligt talat. Maskinen har ju ingen mun så den spottar inte i samma mening som när en människa spottar. Spottar är en synonym för i det här fallet att du kan ta ut obegränsat pengar. Med pengar menas sedlar man kan handla för.
Citera
Medlem
En del i Malmö som blev rika igår.
Citera
2017-02-02, 12:22
Bannlyst
Citat:
Har minus på kontot nu.
härligt.
Citera
2017-02-02, 12:23
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Det är lugnt, vi dömer inte dig. Det är lätt att ryckas med och jag är inte
ironisk nu.

Hur mycket tog du ut igår kväll?

Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Hur mycket "extra" tog du ut?

4000kr fick jag ut. Men det gör mig ingenting då jag har skitmånga räkningar att betala och inte en jävla krona på kontot. Så det gör inte mig så mycket det här då jag får pengar senare

Bor i värmland också. Upptäckte att jag kunde ta ut mer pengar utan att det drog från mitt konto. Blev lite chockad när jag läste här på flashback att alla kunde göra det
Citera
2017-02-02, 12:24
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Du kan ta ut obegränsat med pengar i utvalda bankomater= bankomaterna "spottar ut pengar".

Spottar är alltså inte bildligt talat. Maskinen har ju ingen mun så den spottar inte i samma mening som när en människa spottar. Spottar är en synonym för i det här fallet att du kan ta ut obegränsat pengar. Med pengar menas sedlar man kan handla för.
Det trodde jag att man alltid kunde, men att det blev minus på kontot. Till en viss gräns i alla fall. Begriper inte tjusningen i detta - de registreras ju givetvis vem som tagit ut, och sen när det åtgärdas blir man återbetalningsskyldig. Stackars korkade fattiglappar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in