2017-02-02, 11:02
Medlem
happyjoys avatar
"– Vi vet inte omfattningen av det ännu. Men uttagen som gjorts har registrerats på kundernas konton, så att de kunder som har övertrasserat sina konton kommer att få ett meddelande av banken där det står att de är återbetalningsskyldiga. Vi hoppas att folk är ärliga."

Swedbanks presstalesman

Det sista uppfattar jag som att en hel del av tjuvarna kommer undan.
Citera
2017-02-02, 11:04
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
"– Vi vet inte omfattningen av det ännu. Men uttagen som gjorts har registrerats på kundernas konton, så att de kunder som har övertrasserat sina konton kommer att få ett meddelande av banken där det står att de är återbetalningsskyldiga. Vi hoppas att folk är ärliga."

Swedbanks presstalesman

dom har vell insett att de går att kringå på något sett så swedbank hoppas att folk är ärliga
Citera
2017-02-02, 11:07
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur72
Så jävla mycket okunnighet det florerar i tråden.

* lever man på bidrag kan inte kronofogden ta en krona

* Bara byta bank som sagt, och anmäla bytet till försäkringskassan/sociala

Vips har dom tjänat massa gratis pengar.

Skillnad för en skötsam typ som bryr sej om bet. anmärkningar och sånt
..och du står för en stor del av den?

Kronofogden kan det inte men har du minus på kontot så försvinner bidraget innan du ser det och sen får du krypa till soc och be om matrekvisitioner.
...ja du har fel i resten med men orkar inte, det är förklarats flera gånger tidigare i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Det tror inte jag men det blir billigare för banken om folk bara betalar tillbaks än om den (banken då) behöver processa om pengarna.

edit; Undras tro hur mycket "vinnaren" handlade för igår, alltså den som tog ut och köpte för mest pengar? och hur många som försökte? ..ja det är jättemånga frågor jag vill ställa till Swedbank.
Senast redigerad av Tuvtramp 2017-02-02 kl. 11:13.
Citera
2017-02-02, 11:08
Medlem
Ibland har jag haft 30 kronor kvar på ett av mina bankkonto.
Sedan har jag tankat bilen, lite lätt tankspridd, för 500 kronor.

Då har jag övertrasserat mitt konto och efter någon dag så står det -470 kronor
på mitt saldo. Inte nog med det, varje dag tickar det ränta också på skulden.
Så givetvis var jag snabb med att betala in 470 kronor till banken och nollade
min skuld.

Varför tror ni att det skulle vara någon skillnad med det som hände igår?
Jag är nyfiken på hur ni tänker.
Citera
2017-02-02, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur72
Så jävla mycket okunnighet det florerar i tråden.

* lever man på bidrag kan inte kronofogden ta en krona

* Bara byta bank som sagt, och anmäla bytet till försäkringskassan/sociala

Vips har dom tjänat massa gratis pengar.

Skillnad för en skötsam typ som bryr sej om bet. anmärkningar och sånt

Då måste man i sådana fall byta bank först. Annars kommer banken helt enkelt ta pengarna nästa gång bidraget sätts in på kontot. Banker behöver inte Kronofogden, de drar alla avgifter och skulder direkt från kontot.
Citera
2017-02-02, 11:09
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
finns ju ett jätte lätt sätt att slippa undan om man nu tagit ut pengar som man inte har rätt till de är ju anmäla kortet stulet eller byta bank så fort du tagit ut pengarna så kan dom inget göra
Ja det tror du funkar Då finns ju med på bild vid uttaget med klockslag och allt. Du lär bara åka dit det skriker om det! Det smartaste är att betala tillbaka så snabbt som möjligt.
Citera
2017-02-02, 11:10
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boliz
Känner en vän som övertrasserade runt 1000 kr och nu får han inte ens något bank kort hos någon bank. Han fick bara ett kort från Forex
Knappast, jag råkade övertrassera mitt konto med flera tusen för ett gäng år sedan - brukade göra uttag jag visste att jag inte hade täckning för så jag kunde få ett kvitto med saldo, den här gången var ett uttag jag gjort några dagar innan inte registrerat vilket gjorde att jag fick ut ett par tusen.

När mitt första uttag sedan drogs så hamnade jag på rejält minus, fick hem ett brev där det stod att jag var tvungen att åtgärda detta och fick en straffavgift/ränteavgift - det var allt.

Ingen person skulle bli spärrad från samtliga banker pga en sån skitsak.

Antingen ljuger din vän för dig, vilket gör dig larvigt lättlurad. Eller så ljuger du för att få uppmärksamhet här på Flashback, jag kan inte bestämma mig för vad som är värst.

//Tripportreat
Citera
2017-02-02, 11:11
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Då måste man i sådana fall byta bank först. Annars kommer banken helt enkelt ta pengarna nästa gång bidraget sätts in på kontot. Banker behöver inte Kronofogden, de drar alla avgifter och skulder direkt från kontot.
Och du inbillar dig att det är nån annan bank som vill ha dig som kund efter detta ?
Citera
2017-02-02, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Knappast, jag råkade övertrassera mitt konto med flera tusen för ett gäng år sedan - brukade göra uttag jag visste att jag inte hade täckning för så jag kunde få ett kvitto med saldo, den här gången var ett uttag jag gjort några dagar innan inte registrerat vilket gjorde att jag fick ut ett par tusen.

När mitt första uttag sedan drogs så hamnade jag på rejält minus, fick hem ett brev där det stod att jag var tvungen att åtgärda detta och fick en straffavgift/ränteavgift - det var allt.

Ingen person skulle bli spärrad från samtliga banker pga en sån skitsak.

Antingen ljuger din vän för dig, vilket gör dig larvigt lättlurad. Eller så ljuger du för att få uppmärksamhet här på Flashback, jag kan inte bestämma mig för vad som är värst.

//Tripportreat

Hahaha jävla Flashback dårar. Han jobbade i en kiosk och övertrasserade och förmodligen inte kunnat betala tillbaka och till slut så stängde dom av hans konto. Jag har sett det med egna ögon att han inte får ett nytt bank konto hos Swedbank, han har även försökt hos Nordea. Till slut fick han ett hos Forex, men det är ett skit bank konto som man knappt kan göra något med.

Om du inte tror mig så kan du dra åt helvete, jag söker ingen jävla uppmärksamhet som de flesta här gör. Som sagt testa övertrassera och inte betala så får vi se hur det går jävla pajas
Citera
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja det tror du funkar Då finns ju med på bild vid uttaget med klockslag och allt. Du lär bara åka dit det skriker om det! Det smartaste är att betala tillbaka så snabbt som möjligt.

om man är helt maskerad så finns ja inte på bild men klockslag ja de stämmer hur ska dom kunna bevisa något om man är helt maskerad och inte ser att de är jag på bilden ???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
om man täcker ansiktet så kommer de bli svårt fördom att bevisa att de är just jag som står vid bankomaten allså täcker hela ansiktet

Scenario 1: Du blir rånad under knivhot. Rånaren vill ha din plånbok och pinkod. Du ger honom plånboken och ger honom vad, din rätta pinkod? Nej, inte om han inte tvingar dig till bankomaten så hur kunde pengarna tas ut? Du tog själv ut pengarna eller så hade du koden i plånboken. Du anses då bedräglig eller oaktsam och får inga pengar tillbaka. du blir också polisanmäld och säkerligen utkastad från banken på livstid.

Scenario 2: Du blir rånad under knivhot. Rånaren vill ha din plånbok och pinkod. Du ger honom plånboken och ger honom vad, din rätta pinkod? Ja, men bara om han tvingar dig till bankomaten eller att rånet sker när du väl är där. Du anses då aktsam och får pengarna tillbaka.

Så, lycka till.
Citera
2017-02-02, 11:14
Medlem
Övertrasseringar är inget ovanligt och kommer hanteras precis som vanligt.
Efter 3 dagar 100:- i Övertrasseringsavgift + ~14% årsränta på hela övertrasseringen.

Det kommer ticka på och till slut avslutas kontot och pajasen får ett inkassokrav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in