2017-02-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutistiskeBarron
Nyss hemkommen med 50 lax från bankomat i Limhamn haha, firat med tre finöl ska lägga undan dom och vänta och se om banken vill ha tillbaka dom. Vetefan var detta är på väg, halva Malmö länsas hahahaha

Satte du in ditt kort i bankomaten?
Citera
2017-02-01, 23:54
Medlem
freXers avatar
"Swedbanks bankomater" Swedbank äger INTE bankomater. Det är ägas och sköts av bankomatbolaget Bankomat AB.

Äger inte bankerna bankomat ab tillsammans?

Stämmer men hanteras och ägs fortfarande av Bankomat AB. Swedbank har ingen kontroll av någon bankomat. Precis som Swish som ägs gemensamt av många banker.
Citera
2017-02-01, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Du tycker alltså att banker är kända för sin ärlighet. Kanske gammeldags banker, lite i svartvitt genom något nostalgifilter. Själv tänker jag på skatteplaneringupplägg och liknande.

I utanförskapet, det parallela samhället som vissa kallar det, kanske man kommer på vidare att det eventuellt går att tvätta pengar via en återbetalning.
Två fel gör inte ett rätt. Vad är det folk inte förstår med mitt och ditt egentligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Folk har sin kod i sin plånbok. Fast på denna punkt vet jag inte ifall man kan förklara hur dom såg den mer än att "jag tog ut pengar precis innan han råna mig, han måste ha sett min kod".

Koden är ju ditt ansvar, inte bankens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoBirdsOneStone
är det i hela landet eller bara i malmö och gbg?
Hela landet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutistiskeBarron
Nyss hemkommen med 50 lax från bankomat i Limhamn haha, firat med tre finöl ska lägga undan dom och vänta och se om banken vill ha tillbaka dom. Vetefan var detta är på väg, halva Malmö länsas hahahaha

Så man är tvungen att använda sitt kort? Har varit några uppgifter i tråden att det skulle ha gått att ta ut utan kort.

Hur svårt är det att förstöra en bankomat? Om de nu är i "offline" läge och sen när de kopplas upp så kommer transaktionerna att registreras, borde man inte då på något sätt kunna förstöra "datan" i bankomaten?
Citera
2017-02-01, 23:56
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Det kan man visst.

Överklaga till domstol kommer inte ge dig nått. Har pengar tagits ut från ditt konto är du betalningsskyldig, vad är det som är så svårt för dig att förstå?

Ser jag din kod och tar ut pengar ifrån ditt kort, blir du återbetalningsskydd då? Nej, det blir du inte för det är inte du som tar ut pengarna.

Låna din polares kort, ta ut pengar maskerad, han spärrar det strax efter och gör en polisanmälan.
Profit!
Citera
Medlem
Kenneth.Gs avatar
Underbar tråd! OM detta visar sig stämma; hur kan rapporteringen om alla rån helt utebli? Mörkas detta alltså av media? Även personrån? Många måste ju tänkt tanken att råna någon på ett mastercard och straight to the bank!?(omat)
Citera
Medlem
Detta ska ju ej behöva hände, korrupt!
Citera
2017-02-01, 23:57
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixertx
Koden är ju ditt ansvar, inte bankens.

För du tror inte det händer idag att någon rånar folk efter ha sett deras kod vid bankomaten? Det händer varje dag för de äldre. Dom blir inte återbetalningsskyldiga.
Citera
2017-02-01, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Ser jag din kod och tar ut pengar ifrån ditt kort, blir du återbetalningsskydd då? Nej, det blir du inte för det är inte du som tar ut pengarna.

Låna din polares kort, ta ut pengar maskerad, han spärrar det strax efter och gör en polisanmälan.
Profit!
ägaren blir återbetalningsskyldig till banken om det har gjorts uttag från bankomaten med pinkod ÄVEN om den är stulen eller nån hotat eller rånat även om man ser klart och tydligt att det inte är du.

Det man ska göra är att kontakta någon med kronofogde som redan är skyldig en stor summa och inte bryr sig om mer skulder.
Citera
2017-02-01, 23:59
Medlem
JustZlatans avatar
Det här borde väl klassas som stöld. Vad blir påföljden för brottet? Det är väl 1000-tals skrupelfria blattar som har utnyttjat felet.
Senast redigerad av JustZlatan 2017-02-02 kl. 00:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in