2017-02-01, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
http://www.fotbolltransfers.com/site/news/75267
https://twitter.com/maxwiman/status/826905126363394048

Klar?
Citera
2017-02-01, 22:58
Medlem
Steff83s avatar
Visst att AIK kan ännu värva in bra spelare, men det var lite det vi lite till mans varnade för i höstas. Man riskerar kontinuiteten med alla dessa inlåningar och korttidskontrakt. Det kan bli problem att få ihop laget i tid. Topplag blir man säkert, men om vi pratar om att utmana Malmö i längden, det känns långt borta.
Citera
2017-02-01, 23:01
Medlem
Allt mer tyder på att Hamad återvänder till MFF
Citera
2017-02-01, 23:09
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Allt mer tyder på att Hamad återvänder till MFF
Säkert kul och bra för honom, men på vilket sätt skulle det vara en förstärkning för er?
Citera
2017-02-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Utveckla gärna det.

Ofori, Obasi, Carlgren, Hooiveld, Isak, Yasin, Chibuike, Eliasson, Nikolic och Etuhu ut (jag vet, vissa var ju redan utlånade och i princip borta osv).

Sonko, Olsson, Rebandi in.

Laget ser sämre ut än i fjol, eller missar jag något?

Edit: Visst, pengar finns. Men vart leder det? Goitom och Bahoui?

Håller med men varken Hooiveld, Yasin, Chibuike, Eliasson, Nikolic eller Etuhu var något som jag tyckte förstärkte vårt lag särskilt mycket förra året - möjligtvis breddmässigt i fallen Hooiveld och Yasin.

Ofori, Obasi, Carlgren och Isak är dock rejäla tapp som vi inte kompenserat för ännu. Men får vi in en klassforward och en målvakt är jag nöjd. Alternativt får vi hoppas att Linnér axlar huvudrollen i målet galant och att Eero blir en Hero - men det känns ju knappast SM-guldaktigt...

Jag tror dock vi får se minst 1, troligtvis 2 och kanske t o m 3 spelare till som är mer än dussinspelare in i laget. (Dock rena spekulationer.)
Citera
2017-02-01, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Säkert kul och bra för honom, men på vilket sätt skulle det vara en förstärkning för er?
Förr eller senare drar norrmännen vidare, jag ser det som ett proaktivt agerande av föreningen. Även om han inte tar en startplats på en gång så blir truppen betydligt vassare.
Citera
2017-02-01, 23:21
Medlem
Citat:
Såg du inga av hans matcher i MFF-tröjan? Hamad kommer återigen att vara en av de bästa spelarna i allsvenskan i sinom tid.
Citera
2017-02-01, 23:26
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Förr eller senare drar norrmännen vidare, jag ser det som ett proaktivt agerande av föreningen. Även om han inte tar en startplats på en gång så blir truppen betydligt vassare.

På mitten har MFF 5 spelare med utgående kontrakt i år. Eikrem, Berget, Yotun, Rakip o Lewicki.
De första 3 kommer nog inte förlänga. Jag gissar att minst en kanske både Eikrem o Berget säljs i sommar. Då gäller det att få in kvalitét när det finns. Bra värvning.
Citera
2017-02-01, 23:36
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Såg du inga av hans matcher i MFF-tröjan? Hamad kommer återigen att vara en av de bästa spelarna i allsvenskan i sinom tid.
Jo
Tror jag inte om det att vila sig i form inte är en lögn.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Tänket du anför är givetvis klokt, men jag tvivlar på att Hamad accepterar/förväntar sig annat än en regelbunden startplats. Om han nu inte får det är vad jag undrar om. Är han då en förstärkning eller en försvagning? Killen blockar de yngre talangerna.
Citera
2017-02-01, 23:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Jag ser honom som innermitt för han är för långsam som yttermitt. På innermitt har vi redan Lewicki som har varit bra enl. rapporter både mot Helsingör och på lägret i Spanien. Rakip som är i behov av speltid om han ska utvecklas och så allsvenskans bäste mittfältare AC.

Han kan ju var en bra truppspelare inför Europakval och förhoppningsvis CL-gruppspel eller mer realistiskt EL-kval.

Som någon skrev tidigare så behöver vi en bra mittback och ytterligare en anfallare (gärna Gische).
Citera
2017-02-01, 23:41
Medlem
Citat:
Jo
Tror jag inte om det att vila sig i form inte är en lögn.
Rosenberg spelade knappt någonting under 18 månader innan han återvände till MFF, hur skulle du betygssätta hans första säsong efter återkomsten?
Citera
2017-02-01, 23:44
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Rosenberg spelade knappt någonting under 18 månader innan han återvände till MFF, hur skulle du betygssätta hans första säsong efter återkomsten?
För att inte tala om Molins.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in