2017-02-01, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Om sedlarna är splittnya, kan det hända att vissa sedlar klistrar ihopsig, så fler än 1 kan komma ut åt gången.. One time lick!😜

Har precis fått höra att någon köpt 4 mobiltelefoner och 2 tv apparater.
Ärligt så tror jag att någon har hackat swedbank.
Senast redigerad av swekredit 2017-02-01 kl. 20:10.
Citera
2017-02-01, 20:09
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Om du bor i Malmö så dra till närmaste bankautomat och testa du kommer att möta många folk som springer runt och cashar ut.

De stoppar alltså in sitt kort och tar ut pengar som inte är deras? Lagom kul om några dagar när det är dags att betala tillbaka.
Citera
2017-02-01, 20:10
Medlem
John-Pauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Har faktiskt hänt lite då och då att automater fått fnatt, har varit med om det själv en gång att kunnat ta ut pengar jag inte hade (men dom är snabba på att fixa det, och dom har koll på vilka som utnyttjat felet och vill ha sina pengar tillbaka).

När en maskin är offline har det förekommit att den ändå går att använda, så kanske det kan vara fortfarande, maskinen har då inte fått fnatt utan maskinen tillåts arbeta offline. Ingen saldokontroll kan utförs då men alla transaktionerna sparas och används senare.
Citera
2017-02-01, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
De stoppar alltså in sitt kort och tar ut pengar som inte är deras? Lagom kul om några dagar när det är dags att betala tillbaka.

Precis det kan bli Övertrassering eller skuld.
Citera
2017-02-01, 20:11
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy

Ja man tar ju inte ut spårlöst direkt.
Citera
2017-02-01, 20:18
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Paul
När en maskin är offline har det förekommit att den ändå går att använda, så kanske det kan vara fortfarande, maskinen har då inte fått fnatt utan maskinen tillåts arbeta offline. Ingen saldokontroll kan utförs då men alla transaktionerna sparas och används senare.
Har faktiskt varit med om det... 😜
Citera
2017-02-01, 20:19
Medlem
Painted-Birds avatar
Skulle göra ett köp över internet men blev nekad (Swedbank mastercard-kort), inte vågat testa i butik men fan vad det suger.
Citera
2017-02-01, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Skulle det vara inhandlat på kort i butik?

Ja
Citera
2017-02-01, 20:25
Medlem
constants avatar
Citat:
Ja
Så det som händer är alltså att folk handlar för mer än de har, och tar ut mer kontanter än vad som finns på deras kort?

Det är lite annorlunda än vad trådstarten gav för intryck. Att bankomater spottar ut pengar.

Givetvis kommer de som tar ut pengar få betala tillbaka.
Citera
2017-02-01, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Så det som händer är alltså att folk handlar för mer än de har, och tar ut mer kontanter än vad som finns på deras kort?

Det är lite annorlunda än vad trådstarten gav för intryck. Att bankomater spottar ut pengar.

Givetvis kommer de som tar ut pengar få betala tillbaka.

Jag vittna med egna ögon att en bankautomat spottade ut pengar och det var kanske runt 15k.

Därefter fick jag ett samtal av en bekant som säger att det finns många personer som springer runt och drar ut pengar ifrån bankautomaterna i Malmö. Sedan åkte jag till ett annat ställe och bekräftade det.

Därefter fick jag höra av en annan bekant att han upplevde samma problem under dagen och åkte ner till närmaste elektronik butik och fick ut grejer han inte hade råd med.

Helt jävla sjukt.
Senast redigerad av swekredit 2017-02-01 kl. 20:35.
Citera
2017-02-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Swedbank hade tydligen problem med sitt Mastercard. (Swedbank har "bara" Mastercard numera, verkar det).

Swedbank har inte bara mastercard.
Citera
2017-02-01, 20:35
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Jag såg med egna ögon att en bankautomat spottade ut pengar kanske runt 15k.

Därefter fick jag ett samtal av en bekant som säger att det finns många personer som springer runt och drar ut pengar ifrån bankautomater i Malmö. Åkte till ett annat ställe och bekräftade det.

Därefter fick jag höra av en annan bekant att han upplevde samma problem under dagen och åkte ner till närmaste elektronik butik och fick ut grejer han inte hade råd med.

Helt jävla sjukt.
hur kan det vara ett problem, om en bankomat spyr ut 15k? Lucky you? Eller cyberkrig?😨
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in