Citat:
Ursprungligen postat av
keterparyd
Feminismen har funnits i flera hundra år och överlevt både världskrig och annat. Nemas problemas. Feminismen kommer att segra. Kvinnor är sega som satan och sitter på all makt i realiteten. De har bara problem med att TA den och de sätt på vilka de skulle kunna TA den, faktiskt typ imorgon dag.
Fältet är öppet, bara in och plocka, ladan är lämnad olåst, har aldrig varit lättare än idag.
Finns det ett exempel där feminism överlevt Islam?
SixtenSixX talar om Iran, det gick inte så bra...
Visst helt säkert kommer det finnas övervintrare här i Sverige om 50 år, ingen tvekan, alla kommer givetvis inte överge idealen, kanske kan till och med kan blomma upp till en liten Eurabisk vår nån gång på 2070-talet. Jag talar dock om realmakt, fysiska konsekvenser, har svårt att se vad i feministisk utrikespolitik som har något att sätta emot på den spelplanen, har du några idéer?