2017-02-01, 12:44
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Jo debatter kan vinnas. Partiledardebatter tex. Vissa är enklare än andra.
Varför har man fortfarande val sen då?
Citera
2017-02-01, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granny-Smith
Du är en okompetent varelse med alltför höga tankar om sig själv. Inte den bästa förutsättningen att diskutera just politik. Se Trump. Du har hittills inte kunnat bidra med något annat än att patriarkatet ligger i sina sista andetag. Inget annat. Inte något argument eller någon egen syn öht, enbart personangrepp. Sådana typer som dig finns alldeles för många här i Sverige och den övriga världen.

Någon gång senare i livet, om du ens får chansen till detta, kommer du ha familj, barn och barnbarn och tro mig, från och med den dagen blir det mycket orelevant vad någon oknullad pojke tycker och tänker om feminism, för då kommer du förstå att världen inte enbart kretsar om det utan om hur stor sannolikheten är att någon psykopat sitter på en position att trycka på den röda knappen utan att bryr sig om hur sympatiskt du tyckte han var. Det kallas realitet. Och eftersom Sverige pga sin flyktingpolitik för någon Ammi är samma som Merkel.........

Ironin i att beskylla någon annan för brist på kompetens och samtidigt själv inte ens veta att det heter inkompetent och inte okompent, men du kanske skriver att något är orelevant istället för irrelevant också?

Nu förvarar jag inte personen, men finner det komiskt att beskylla någon annan för att lukta bajs när man själv kissat på sig.

Mvh
Citera
2017-02-01, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Ironin i att beskylla någon annan för brist på kompetens och samtidigt själv inte ens veta att det heter inkompetent och inte okompent, men du kanske skriver att något är orelevant istället för irrelevant också?

Nu förvarar jag inte personen, men finner det komiskt att beskylla någon annan för att lukta bajs när man själv kissat på sig.

Mvh

Lägg då till ironin att personen som angrips är en feminist, och inte vilken som helst utan talesmannen för alla feminister tillika så jävla jämnställd att han till och med går till gynekolog.
Citera
2017-02-01, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney

Mvh

Upplysa mig gärna om någon fel källa som jag tagit upp här! Att berätta om för mig och fl efter mer än 1000 inlägg här, hur dåligt jag är på svenska, har knappast med någon politisk diskussion å göra, men ja, alla agerar i sina givna ramar, när de inte har något annat matnyttigt att bidra.
Senast redigerad av Granny-Smith 2017-02-01 kl. 13:02.
Citera
2017-02-01, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Lägg då till ironin att personen som angrips är en feminist, och inte vilken som helst utan talesmannen för alla feminister tillika så jävla jämnställd att han till och med går till gynekolog.

Jag är ingen talesman eller taleskvinna (välj själv) för alla feminister och jag har aldrig någonsin utgett mig för att vara det heller. Däremot är jag garanterat mer insatt i feminismen än många, många andra män och inte minst här på FB:s så kallade "feminism"-forum.
Citera
2017-02-01, 13:12
Medlem
internet2s avatar
Islam kommer utrota feminismen i Sverige inom ca 50 år, simpel demografi ger det svaret, det är extremt svårt att vända en sådan utveckling och den senaste tiden har den bara accelererat snarare än bromsats.

Svenska feminister har tydligt tagit ställning för Islam och för sin egen undergång. När de väl inser sitt misstag - feminist vs. jihadist - så är det knappast svårt att begripa vem som vinner.
Senast redigerad av internet2 2017-02-01 kl. 13:15.
Citera
2017-02-01, 13:13
Medlem
Citat:
Jag är ingen talesman eller taleskvinna (välj själv) för alla feminister och jag har aldrig någonsin utgett mig för att vara det heller. Däremot är jag garanterat mer insatt i feminismen än många, många andra män och inte minst här på FB:s så kallade "feminism"-forum.

hur ska man då tolka det här :
Citat:
Inga feminister instämmer, kan jag säga. Dock så är nuvarande regering betydligt mer för kvinnors lika rättigheter, möjligheter och skyldigheter, än den föregående. Alliansens konservativa politik och feminism är inte direkt förenliga med varandra.

Visst jag inser att det är en del i din no true scotsman-argumentation, men det är ju lätt att få uppfattningen att du talar för mer än dig själv.
Citera
2017-02-01, 13:15
Medlem
Wee-Bays avatar
Problemet med att vinna debatter mot (kloka) feminister är ju att de har rätt. Ni som vill ha en maktfördelning grundad på kön kommer snart återvända till de trångsyntas skrymslen.
Citera
2017-02-01, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
hur ska man då tolka det här :

Visst jag inser att det är en del i din no true scotsman-argumentation, men det är ju lätt att få uppfattningen att du talar för mer än dig själv.

Jag vet förstås vilken ståndpunkt feministerna har, eftersom jag själv är feminist. Jag är däremot ingen talesperson för ALLA feminister i hela världen. Förstås.
Citera
2017-02-01, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wee-Bay
Problemet med att vinna debatter mot (kloka) feminister är ju att de har rätt. Ni som vill ha en maktfördelning grundad på kön kommer snart återvända till de trångsyntas skrymslen.

Maktfördelning grundad på kön är vad man får av kvotering. Det är bara en fråga om hur fördelningen ser ut.
Alla kloka människor inser att individuell bedömning där man i största möjliga utsträckning inte känner till kön, ålder, etnicitet och andra faktorer som kan föranleda bias är överlägset för att uppnå rättvisa.
Citera
2017-02-01, 13:19
Medlem
Citat:
Jag vet förstås vilken ståndpunkt feministerna har, eftersom jag själv är feminist. Jag är däremot ingen talesperson för ALLA feminister i hela världen. Förstås.

Tala inte i alla feministers namn då. Jag kan lova dig att de inte vill ha dig till det.
Citera
2017-02-01, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wee-Bay

Detta exemplifierar väldigt bra det stora problemet med samhällsdebatten kring feminism idag. Feminister vill tro och tror ofta att det finns ett rätt och fel. Det finns inga rätt och fel i politiken, allt är åsikter och tyckande i grund och botten.
Jag är väldigt öppen för synpunkter, men har extremt svårt med folk, oavsett ståndpunkt och politisk åsikt, som påstår sig ha rätt. Det är dessutom farligt, odemokratiskt och korkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in