Citat:
Ursprungligen postat av
Wee-Bay
Problemet med att vinna debatter mot (kloka) feminister är ju att de har rätt. Ni som vill ha en maktfördelning grundad på kön kommer snart återvända till de trångsyntas skrymslen.
Detta exemplifierar väldigt bra det stora problemet med samhällsdebatten kring feminism idag. Feminister vill tro och tror ofta att det finns ett rätt och fel. Det finns inga rätt och fel i politiken, allt är åsikter och tyckande i grund och botten.
Jag är väldigt öppen för synpunkter, men har extremt svårt med folk, oavsett ståndpunkt och politisk åsikt, som påstår sig ha rätt. Det är dessutom farligt, odemokratiskt och korkat.