Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Tålamodsstäckan känns tyvärr skitsamma då det ju redan är sanning och faktum att Blåvitt och Lennartsson förhandlar om ett nytt kontrakt samt förlängning.
Således hamnar jag tyvärr i en situation där jag antingen får hoppas Lennartsson går så dåligt att han får sparken (vilket skadar Blåvitt) alternativt att vi börjar gå bra/okej vilket cementerar Lennartsson som får frälsare och nya tränare.
Har inga problem med mycket just nu, truppen tycker jag ser mer intressant ut än på länge. Jag tror bara helt enkelt i grunden inte ett skvatt på Jörgen Lennartssons taktiska kunnande. Jag skiter fullständigt i alla som säger och skriver hela tiden om att JL "andas fotboll" och inte gör något annat än pratar fotboll.
Det är fortfarande extremt ytliga och grunda analyser han lyckas göra när han uttalar sig. Det känns så jävla gammaldags och omodernt i allt han tar sig till att jag på allvar inte tror han vet hur "modern fotboll" ter sig och vad som hänt de sista 15,10 eller kanske t.om bara 5 åren.
För min del är fan redan målad på väggen då Jörgen är kvar. Fan på väggen kan endast försvinna om Jörgen går emot det han gjort vad gäller sin filosofi de sista 10 åren eller att han får sparken.
Min åsikt om JL är ju känd, jag tycker inte han skall träna oss, att vi behöver en ny tränare är vi eniga i som bekant (när han inte ställde över hela a-laget borta mot Bajen ifjol mellan qarabag-matcherna lackade jag ur totalt på honom).
Vad jag menade med tålamods"sträckan" är den där folk i allmänhet börjar bua vid insatser etc.
Problemet med att truppen ser bra ut är ju dock att det nya inte verkar få vettiga chanser. Nu är visserligen DBW troligen inte aktuell imon men allt tydde ju ändå på att man skulle köra en uppställning där det var fjolårets elva (i princip) som skulle starta.
Varför? Den vet man ju vad den går för. Dessutom borde man ju testa spelarna man inte är hundra på hur dom ingår i lagbygget nu, inte köra säkra kort i den mening att man vet vad dom går för i vår tröja.
JL får mycket uppskattning av delar av supporterrörelsen för att han alltid hyllar fansen men vad tusan, jag ser hellre en tränare som vinner matcher och säger att stämningen varit usel än vice versa.
Jag är liksom dig så ofattbart trött på tjötet om hur mycket JL "andas/lever fotboll" vafan om det är kriteriet för att träna oss kan dom anställa oss två.
Vi får väl 0-0 mot Ängelholm och A-Syrianska så vi åker ur cupen direkt. JL kommer hylla laget dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lurigfax
Verkligen bra, nu är det bara att hoppas att det ger "ringar på vattnet" så att plastlagen byter även dom! 95/5 i procentfördelning på Gamla. På Kamratgården är det tydligen något mer plast men det känns bara logiskt då den slits mer av dagliga träningar. Det skall ju vara som en gräsplan på båda platserna.
Gamla skulle vara som Wembleys matta medan Kamratgårdens är som Santiago Bernabeu i fördelning gräs/plast tydligen.