2017-01-30, 20:27
Medlem
Lurigfaxs avatar
Hybridgräs på Gamla Ullevi:

https://www.allsvenskan.se/gamla-ullevi-far-hybridgras/
Citera
2017-01-30, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax

"Äntligen"
Citera
2017-01-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Ja, jag var kanske lite otydlig. Menade centrala "sittande" mittfältare. Där har vi som sagt två talanger och eventuellt Randrup som dock i huvudsak är ytterback. För nog är väl Dyer lite för offensivt lagd för att spela där?

Edit: Det ska sägas att jag inte sett Dyer in action särskilt mycket. Kanske har fått fel uppfattning.
Han kan spela på alla mittfältspositioner och även som ytterback vid behov.
Citera
2017-01-31, 09:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tålamodsstäckan känns tyvärr skitsamma då det ju redan är sanning och faktum att Blåvitt och Lennartsson förhandlar om ett nytt kontrakt samt förlängning.

Således hamnar jag tyvärr i en situation där jag antingen får hoppas Lennartsson går så dåligt att han får sparken (vilket skadar Blåvitt) alternativt att vi börjar gå bra/okej vilket cementerar Lennartsson som får frälsare och nya tränare.

Har inga problem med mycket just nu, truppen tycker jag ser mer intressant ut än på länge. Jag tror bara helt enkelt i grunden inte ett skvatt på Jörgen Lennartssons taktiska kunnande. Jag skiter fullständigt i alla som säger och skriver hela tiden om att JL "andas fotboll" och inte gör något annat än pratar fotboll.

Det är fortfarande extremt ytliga och grunda analyser han lyckas göra när han uttalar sig. Det känns så jävla gammaldags och omodernt i allt han tar sig till att jag på allvar inte tror han vet hur "modern fotboll" ter sig och vad som hänt de sista 15,10 eller kanske t.om bara 5 åren.

För min del är fan redan målad på väggen då Jörgen är kvar. Fan på väggen kan endast försvinna om Jörgen går emot det han gjort vad gäller sin filosofi de sista 10 åren eller att han får sparken.

Min åsikt om JL är ju känd, jag tycker inte han skall träna oss, att vi behöver en ny tränare är vi eniga i som bekant (när han inte ställde över hela a-laget borta mot Bajen ifjol mellan qarabag-matcherna lackade jag ur totalt på honom).

Vad jag menade med tålamods"sträckan" är den där folk i allmänhet börjar bua vid insatser etc.
Problemet med att truppen ser bra ut är ju dock att det nya inte verkar få vettiga chanser. Nu är visserligen DBW troligen inte aktuell imon men allt tydde ju ändå på att man skulle köra en uppställning där det var fjolårets elva (i princip) som skulle starta.
Varför? Den vet man ju vad den går för. Dessutom borde man ju testa spelarna man inte är hundra på hur dom ingår i lagbygget nu, inte köra säkra kort i den mening att man vet vad dom går för i vår tröja.

JL får mycket uppskattning av delar av supporterrörelsen för att han alltid hyllar fansen men vad tusan, jag ser hellre en tränare som vinner matcher och säger att stämningen varit usel än vice versa.

Jag är liksom dig så ofattbart trött på tjötet om hur mycket JL "andas/lever fotboll" vafan om det är kriteriet för att träna oss kan dom anställa oss två.

Vi får väl 0-0 mot Ängelholm och A-Syrianska så vi åker ur cupen direkt. JL kommer hylla laget dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax

Verkligen bra, nu är det bara att hoppas att det ger "ringar på vattnet" så att plastlagen byter även dom! 95/5 i procentfördelning på Gamla. På Kamratgården är det tydligen något mer plast men det känns bara logiskt då den slits mer av dagliga träningar. Det skall ju vara som en gräsplan på båda platserna.
Gamla skulle vara som Wembleys matta medan Kamratgårdens är som Santiago Bernabeu i fördelning gräs/plast tydligen.
Citera
2017-01-31, 11:26
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
På tal om Häcken kan dom nog bli giftiga i år bara dom får en rejäl spark i häcken . Skämt åsido, man vet aldrig vart man har dom blir antingen flip eller flopp. Frågetecken är hur Stahres filosofi passar laget. Gäller nog att få en bra start. Sedan kan man säga vad man vill om MP i Malmö valet i sig av tränare i MFF är märkligt i sig men på pappret så är ju MFF årets vinnare. Men risken är att MP blir en ny "Allan Kuhn".

Sedan har jag en otäck känsla av att Bajen kan bli årtes positiva överraskning. Nye tränaren är intressant och truppen ser inte så tokig ut heller. Det räcker nog inte hela vägen till guld, men topp 5 bör det kunna bli om allt klickar direkt.

Sedan vill jag tro att Djurgården kan om möjligt vara med och utmana men man lär inte räcka till. Är osäker på om Melkemichel har kvaliteerna för att basa över en "storklubb". Däremot lär det bli stor underhållning varje gång dom förlorar en match

Oj, då är du nog ensam i den uppfattningen Vi har en väldigt tunn trupp just nu. Även Jakobsen och Jingblad har sagt att den är för tunn utan att elaborera. Det som är tydligt dock är att de yngre U21 spelarna kommer att ha en central roll i årets upplaga för hammarby. Om de inte blomstrar blir det förmodligen en bottenstrid för vår del. Vi hade behövt en eller två klassvärvningar i mittfält och backlinje respektive.
Citera
2017-01-31, 17:45
Bannlyst
Okej, så aik tappar Ofori och får in Kristoffer olsson
Citera
2017-01-31, 18:10
Bannlyst
Imponerad av AFC . Gjorde en riktigt bra match mot elfsborg och var så nära att göra 2-1 målet i matchens sista spark.
Citera
2017-01-31, 18:58
Medlem
Danieloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Imponerad av AFC . Gjorde en riktigt bra match mot elfsborg och var så nära att göra 2-1 målet i matchens sista spark.

Ja, de är ständigt underskattade trots att de var riktigt duktiga i Superettan under fjolåret!
Citera
2017-01-31, 19:14
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten

Verkligen! Kan bli riktigt farliga i år.

Andra intryck från matchen, ur gulsvart synvinkel:
Simon Olsson fortsätter imponera på mig, otroligt trygg med bollen och var helt okej defensivt idag. Jesper Karlsson kladdar för mycket på bollen. Mycket fin insats av unge Rönning, känner mig väldigt belåten med vår målvaktsuppsättning just nu.
Citera
2017-01-31, 23:08
Medlem
anteri17s avatar
Jag har skrivit tidigare att man inte ska räkna ut AFC. Den bas av invandrarspelare de har är speltekniskt mycket fina - likaså är de vana att underkasta sig ett kollektiv under Özcan. Skillnaden med PO kommer inte bli särskilt stor. Med det sagt är man ändå där nere i botten om man ska tippa.
Citera
2017-01-31, 23:15
Medlem
Det är svårt att inte gilla Cmore nu. Matcher varje dag till sön 12:e feb. Lördagen den 11:e är det exempelvis både Gnaget-Göteborg och Bajen-Peking.

Sedan drar Cupen igång med 9(!) Matcher på lördagen efter, dessvärre verkar det bara vara två starttider 14 och 16.
Citera
2017-01-31, 23:18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag har skrivit tidigare att man inte ska räkna ut AFC. Den bas av invandrarspelare de har är speltekniskt mycket fina - likaså är de vana att underkasta sig ett kollektiv under Özcan. Skillnaden med PO kommer inte bli särskilt stor. Med det sagt är man ändå där nere i botten om man ska tippa.
Det är ju alltid så att någon nykomling ska snackas ner. Ofta har det inte med laget att göra utan mer namnet.

Är det något lag jag tycker det ser dåligt ut för så är det Sundsvall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in