2017-01-31, 20:39
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHelmersson
Det är ju samma byrå som gjorde Audireklamen. Antingen så lärde de sig ingenting. Eller så fick de exakt den responsen man förväntade sig. Jag kan dock inte som reklamare förstå hur man kan traggla vidare med Kakan. Känns som medialt självmord.
Är du säker? Resumé säger "Bakom kampanjen står ANR BBDO och Spotlight PR"

Och Audi var väl Holst-nånting?

ANR BBDO verkar ha som grej att provocera. De hade nån kampanj som hette mansplainingakuten. Kvinnor skulle kunna ringa till manspaliningakuten angående mansplainande de ville prata om. Unionen var tydligen beställare. Mansplaining är ett ytterst smaklöst och sexistiskt ord, men det är ju "det goda hatet" så då är det förstås ok. :/

Jag hittade ett inlägg i Comviqs twitterflöde där det står att PR-byrån som gjorde kampanjen även sköter Facebooks "värdegrundsarbete".
(Jag har ingen som helst aning om sanningshalten.)

https://twitter.com/Vapenkontroll/status/826469201741221888
Citera
2017-01-31, 20:39
Medlem
Svennehuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Kan inte bojkotta asen då jag redan fann det tvunget att byta från Tele 2 till 3 förrförra vintern.

Tele 2 gick då ut med att man gav bort telefoner med abonnemang till ensamkommande flyktinggubbar ur den massiva invasionsvågen som sköljde in över Sverige.

Jag hade då varit kund hos Tele 2 i sex eller åtta år, minns inte exakt, och inte fått en reklamkeps en gång.

Dessa svin har lätt för att ge bort andras pengar. Rösta med fötterna.

Bojkotta alla svenskfientliga företag där det är möjligt. Det går att göra skillnad. Tillsammans är vi starka.

Samma här. Lämnade Tele2 efter ganska exakt tio års tid, på grund av det där abonnemanget till gruppkommande vuxna män.
Tyvärr kan jag inte vara med och straffa comviq/tele2 den här gången.
Citera
2017-01-31, 20:42
Medlem
Är detta en planerad aktion? Typ all publicitet är bra publicitet?

Det är ju knappast en slump att kakan får uppdraget!
Citera
2017-01-31, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Är detta en planerad aktion? Typ all publicitet är bra publicitet?

Det är ju knappast en slump att kakan får uppdraget!

Njae. Det är konstigt för alla måste vara medvetna om hur illa det gick för Audi. Men å andra sidan ser jag inte hur det finns något positivt att vinna på att göra många förbannade. Det är ju inget som sprids särskilt långt utanför den cirkeln. De enda som kommenterat kampajen är de som blivit förbannade + några #jagärhär-typer, men det räcker inte.

Visst det finns en möjlighet att de tänkt provocera oss, och då hamna i position som motståndare till "de onda vita männen". Men det är ju helt idiotiskt att ta en sån risk.
Citera
2017-01-31, 21:07
Medlem
milkmannenknas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Till skillnad till Audi träffar ju målgruppen lite mer rätt här. Majoriteten av Audis köpare = vita heterosexuella medelklassmän. Majoriteten av Comviqs köpare = lättpåverkade (hjärndöda) tonåringar som inte har råd med ett vanligt mobilabonnemang.

Eller har jag missat att säljer Comviq något annat än billiga kontantkort?

Nejdå, du har helt rätt.
Även väldigt populärt bland invandrare för billiga samtal hem med Comviq Amigos.
Citera
2017-01-31, 21:13
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag säger inte att Audi inte är framgångsrika, men du tror alltså på fullaste allvar att Kakan-kampanjen bidrog till det? Seriously... I beg to disagree.

Edit: Och hur många generalagenter finns det för Audi?
Förenklat handlar bilförsäljning i Sverige om två saker. 1. Stoppa ned x antal kronor i trattens mynning. 2. Se till att mesta möjliga preferens för slanten droppar ut ur tratten. Så yes, jag är 100% allvarlig.
Citera
2017-01-31, 21:13
Medlem
midvintermorkers avatar
Att "tänja på gränser för vad som anses vara normativt" är en annan formulering för att demoralisera det svenska folket. Snart har vi barnknullare som springer omkring på gatorna därför att gränserna för vad som är acceptabelt hela tiden flyttas längre ut. Det finns bara ett slutmål med detta och det är att göra Sverige svagt i förhållande till Ryssland och Kina. Det kryllar av landsförrädare i det här landet.
Citera
2017-01-31, 21:35
Medlem
genericnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Vad tycker ni om valet av ambassadörer?

Dåligt. Jag känner inte till UFC-snubben men antar att jag inte gillar honom heller. Resten verkar bara vara vänster-slödder.
...
...

Att nuförtiden inte känna till namnet Alexander "The Mauler" Gustafsson är i princip ren ignorans...

Ont: Vart är representanterna som inte vurmar för mångkultur och tramsmedia? De skulle väl se till att man inte omges av liktänkande enbart och så består panelen av just detta...
Citera
2017-01-31, 21:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Förenklat handlar bilförsäljning i Sverige om två saker. 1. Stoppa ned x antal kronor i trattens mynning. 2. Se till att mesta möjliga preferens för slanten droppar ut ur tratten. Så yes, jag är 100% allvarlig.
Förenklat... så handlar all mafö/försäljning om just det. Det innebär imho inte att all marknadsföring är framgångsrik och i Audifallet betvivlar jag det starkt.
(Jo, enligt Joe Sugarman var det så (karismatisk person) men jag har aldrig riktigt trott på det för alla varor )

Nu släpper jag detta, hur det går för Comviqs kampanj som ju är topic lär vi få se.
(och du lär ändå inte kunna göra trovärdigt att Audi sålt en enda bil pga Cooks och Cookies)
Citera
2017-01-31, 21:45
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Förenklat... så handlar all mafö/försäljning om just det. Det innebär imho inte att all marknadsföring är framgångsrik och i Audifallet betvivlar jag det starkt.
(Jo, enligt Joe Sugarman var det så (karismatisk person) men jag har aldrig riktigt trott på det för alla varor )

Nu släpper jag detta, hur det går för Comviqs kampanj som ju är topic lär vi få se.
(och du lär ändå inte kunna göra trovärdigt att Audi sålt en enda bil pga Cooks och Cookies)
Jag har ett av Joes Batman Card

Jag tror dessvärre att Comviq (precis som Audi) kommer att summera ett bra resultat av kampanjen. Sedan tycker jag personligen att hela idén känns b, men det är en annan sak. Leda i bevis vad varje enskild insats resulterar i kommer ingen annan än den som sitter med mätdatan att kunna göra, så ditt antagande blåser åt rätt håll. Men skit samma, vi får ser hur detta landar.
Citera
2017-01-31, 21:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Jag har ett av Joes Batman Card

Jag tror dessvärre att Comviq (precis som Audi) kommer att summera ett bra resultat av kampanjen. Sedan tycker jag personligen att hela idén känns b, men det är en annan sak. Leda i bevis vad varje enskild insats resulterar i kommer ingen annan än den som sitter med mätdatan att kunna göra, så ditt antagande blåser åt rätt håll. Men skit samma, vi får ser hur detta landar.
Jag hade också ett av hans kort Ett av hans få misslyckade projekt, enligt honom själv ofc.
Gav bort det till en kollegas barn för länge sen.

Jag tror även detta landar fel, iaf på kort sikt. Tror på en snabb nedskärning av antalet profiler i kampanjen.
Citera
2017-01-31, 22:01
Medlem
Hoppas att detta är början på en rejäl näsbränna för pk-ismen. När det börjar kännas i plånboken, då kan grejer hända snabbt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in