Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Jag hade också ett av hans kort

Ett av hans få misslyckade projekt, enligt honom själv ofc.
Gav bort det till en kollegas barn för länge sen.
Jag tror även detta landar fel, iaf på kort sikt. Tror på en snabb nedskärning av antalet profiler i kampanjen.
Festligt sammanträffande, vi är nog ingen större skara i Sverige som är begåvade med dessa kort
Du har nog rätt om initial effekt även om jag tror att den inte blir så brutal. Skulle så gärna velat sitta med och lyssna när de drog upp strategin. Den känns faktiskt en smula darrig, samtidigt så är Comviq ett så pass stort varumärke att jag tror de räknar hem detta, om inte annat så i långa loppet. Jag retar mig en del på att den känns respektlös mot vad allt som kommunikation står för. Om nu Audi gjorde sin Kakan med vilje så var det i vart fall betydligt mer diskret paketerat. Hoppsan liksom, ungefär som Åhlens och Lucian.
Tror de allra flesta marknadsförare i vart fall snuddat vid tanken på att göra en Kakan eller Åhlens, också ramlar detta ut. Suck. Går vi mot en utveckling där den som hörs mest vinner över det smarta budskapet?
De som sitter och skriver här och på liknande ställen att de ska bränna upp sitt Comviq-abonnemang är trots allt i minoritet, och tittar man på en gammal sanning om hur många budskap vi matas med/dag så är det ju frågan om vad man egentligen minns. Hoppas det inte blir den som skrek högst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kaptenstjärt
Tror du att Comviq vinner kunder under kampanjen? Eller tror du att dom tar en liten kalkylerad förlust av kunder nu och räknar med att deras varumärke stärks iom all uppmärksamhet?
Eller hur fungerar det?
Se ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av
8xxSeries
Hurvida detta spektakel lyckas eller ej må vi inte veta än, men Tele2 aktie B kanske kan ge en fingervisning? Om Comviq nu tappar ett stort antal kunder och dessutom sprider dålig publicitet så borde värdet på aktien droppa en del. Det spekuleras och pratas lite om det på avanza forum.
https://www.avanza.se/placera/forum/forum/tele2.html#5470547
länk till aktieöversikt tele2 b
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5386/tele2-b
Med ett börsvärde på närmare 39 miljarder så ska det nog mer till än att fårskocken på avanza sitter och bräker

De virrpannorna har väl som möjlig agenda att tanka någon tioöring billigare.
Edit. Minoritet, inte majoritet