Citat:
Ursprungligen postat av
motvall
Utan eller med Carlgren börjar det bli väldigt många unga lovande svenskar i BL1 & 2. Augustinsson är nu helt klar för Bremen, kanonvärvning i mina ögon, Mikael Ishak gick till Nürnberg och Quaison kom till Mainz. Redan tidigare i fönstret är ju Alexander Isak klar och såväl Forsberg, Baffo och Nyman är redan etablerade. (Har jag glömt nån ung?)
Om de klarar sig och utvecklas, ingen aning? Behövs tuffa armbågar inte bara på planen för att göra sig gällande i tysk fotboll samt att man verkligen kan spela fotboll utan stjärnstatus från andra ligor. Grejar man inte det, som Hamad eller Bahoui, är det tufft. Lägg så till att medierna/experterna i Tyskland inte tvekar för att använda de stora fördömande orden.
Augustinsson är väldigt mogen i sitt spel och var strålande i U21. Borde enligt min enkla mening vara ordinarie i landslaget redan i dag och rankas högre än fladdrige Olsson och ojämne Wendt. Båda dessa har större kompetenser offensivt än defensivt, och det imponerar kanske på somliga men jag menar att försvarare bör kunna försvara i första hand. Augustinsson kommer säkert att utveckla sitt offensiva spel också, och då blir han riktigt vass. Kan Wendt hålla en tröja i Mönchengladbach borde Augustinsson göra detsamma i Bremen.
Instämmer i att det är kul med så många svenskar i Tyskland, kanske ser vi en trend här? Väldigt positivt för svensk fotboll i så fall. Blir roligare för oss tevetittare också, enda nackdelen är väl att Viasat eller C More vill lägga vantarna på Bundesliga och köper ut Eurosport och skinnar oss på x antal hundralappar i månaden för att se härligheterna.