2017-01-31, 20:35
Medlem
Steff83s avatar
Ja. Det är alltså HAMIT Altintop som är tillbaka i Bundesliga och Darmstadt för dom som inte hängde med. Bra värvning för dom in deras prekära läge.
Citera
2017-01-31, 21:02
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Väldigt lik i varje fall och jag skrev "ser ut"

Nog blev du lite orolig, vår enda "Augsburgsupporter"?
Hehe jo med Bobadilla skadad och även Finnbogason borta så är det tunnt med målgörare.

Vad som bekymrar mig mest just nu är att Ribéry ådrog sig en skada idag och blir borta länge.
Vår tunna trupp är ett bekymmer.
Citera
2017-01-31, 21:20
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Det är alltså HAMIT Altintop som är tillbaka i Bundesliga och Darmstadt för dom som inte hängde med. Bra värvning för dom in deras prekära läge.

Halil Altintop och Hamit Altintop är alltså tvillingar för att ytterligare förtydliga. Hamit är den mest kände som spelat i Schalke, Bayern, Real och nu senast Galatasaray. Tror också på den värvningen när de varit som de varit.

Annars verkar det komma ännu en svensk till Bundesliga, Patrick Carlgren från AIK verkar gå till 1860. Perfekt för mig, ingen spelare jag gillar till en klubb jag inte heller gillar.
Citera
2017-02-01, 13:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Någon som har koll på 1860 Münchens ambitioner, med tanke på Patrik Carlgrens övergång från AIK? Just nu ligger de blott på 13:e plats i Zweite och kommer inte att avancera i år. Hoppas Carlgren på att göra en Forsberg, ta ett hundår i andraligan och så succé i Bundesliga följande säsong? Annars känns det som ett märkligt karriärval för en ung lovande landslagsmålvakt.
Citera
2017-02-01, 13:36
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Någon som har koll på 1860 Münchens ambitioner, med tanke på Patrik Carlgrens övergång från AIK? Just nu ligger de blott på 13:e plats i Zweite och kommer inte att avancera i år. Hoppas Carlgren på att göra en Forsberg, ta ett hundår i andraligan och så succé i Bundesliga följande säsong? Annars känns det som ett märkligt karriärval för en ung lovande landslagsmålvakt.
Dom har en galen investerare/ägare som försöker bryta mot 51%-regeln och som vill investera typ 100 miljoner euro i spelarköp. Väldigt orolig klubb som trots pengarna inte kommer någon vart.

https://www.tz.de/sport/1860-muenchen/2017-soll-vieles-besser-werden-tsv-1860-will-chaosjahr-vergessen-machen-7185288.html
Citera
2017-02-01, 13:37
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Han blev säkert erbjuder bra med pengar..sen har dom ju stora ambitioner på sikt med. Zweite är ju ingen dålig liga heller. Bättre än Allsvenskan. Bra med publik. Iaf bästa andraligan ihop med Championship.
Senast redigerad av Steff83 2017-02-01 kl. 13:41.
Citera
2017-02-01, 15:23
Medlem
cyberkalles avatar
1860 är Grus-Kalles lilla ögonsten som han tappert följer. Han är den som har mest koll hoppas han dyker upp och skriver av sig om hans tankar kring klubbens ambitioner, jag har ingen åsikt.

Arjen Robben har helt rätt i sin oro inför mötet med Arsenal nu när dessutom Ribéry kommer missa den matchen så måste inställningen höjas upp flera snäpp.
http://www.sueddeutsche.de/sport/fc-bayern-robben-sorgt-sich-um-bayern-muessen-anders-auftreten-1.3359251

Artikeln är på tyska så ni inte klickar i onödan om ni har lätt att bli arg för att ni inte förstår.
Citera
2017-02-01, 21:41
Medlem
motvalls avatar
Nu verkar mv Carlgren inte alls vara klar för 1860 München som uppgifterna från igår gav gällande. Eftersom han är klubblös/Bosman finns det bara två parter som kan klargöra, TSV eller han själv/agenten. Om nu inte Grus-Kalle har superkoll?

Utan eller med Carlgren börjar det bli väldigt många unga lovande svenskar i BL1 & 2. Augustinsson är nu helt klar för Bremen, kanonvärvning i mina ögon, Mikael Ishak gick till Nürnberg och Quaison kom till Mainz. Redan tidigare i fönstret är ju Alexander Isak klar och såväl Forsberg, Baffo och Nyman är redan etablerade. (Har jag glömt nån ung?)

Om de klarar sig och utvecklas, ingen aning? Behövs tuffa armbågar inte bara på planen för att göra sig gällande i tysk fotboll samt att man verkligen kan spela fotboll utan stjärnstatus från andra ligor. Grejar man inte det, som Hamad eller Bahoui, är det tufft. Lägg så till att medierna/experterna i Tyskland inte tvekar för att använda de stora fördömande orden.
Citera
2017-02-02, 07:35
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Nu verkar mv Carlgren inte alls vara klar för 1860 München som uppgifterna från igår gav gällande. Eftersom han är klubblös/Bosman finns det bara två parter som kan klargöra, TSV eller han själv/agenten. Om nu inte Grus-Kalle har superkoll?

Utan eller med Carlgren börjar det bli väldigt många unga lovande svenskar i BL1 & 2. Augustinsson är nu helt klar för Bremen, kanonvärvning i mina ögon, Mikael Ishak gick till Nürnberg och Quaison kom till Mainz. Redan tidigare i fönstret är ju Alexander Isak klar och såväl Forsberg, Baffo och Nyman är redan etablerade. (Har jag glömt nån ung?)

Om de klarar sig och utvecklas, ingen aning? Behövs tuffa armbågar inte bara på planen för att göra sig gällande i tysk fotboll samt att man verkligen kan spela fotboll utan stjärnstatus från andra ligor. Grejar man inte det, som Hamad eller Bahoui, är det tufft. Lägg så till att medierna/experterna i Tyskland inte tvekar för att använda de stora fördömande orden.
Dom verkar ha missat att 18.00 var deadline.
http://www.bild.de/sport/fussball/1860-muenchen/loewen-verpennen-frist-50070034.bild.html
Citera
2017-02-02, 13:45
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Augustinsson är väldigt mogen i sitt spel och var strålande i U21. Borde enligt min enkla mening vara ordinarie i landslaget redan i dag och rankas högre än fladdrige Olsson och ojämne Wendt. Båda dessa har större kompetenser offensivt än defensivt, och det imponerar kanske på somliga men jag menar att försvarare bör kunna försvara i första hand. Augustinsson kommer säkert att utveckla sitt offensiva spel också, och då blir han riktigt vass. Kan Wendt hålla en tröja i Mönchengladbach borde Augustinsson göra detsamma i Bremen.

Instämmer i att det är kul med så många svenskar i Tyskland, kanske ser vi en trend här? Väldigt positivt för svensk fotboll i så fall. Blir roligare för oss tevetittare också, enda nackdelen är väl att Viasat eller C More vill lägga vantarna på Bundesliga och köper ut Eurosport och skinnar oss på x antal hundralappar i månaden för att se härligheterna.
Citera
2017-02-02, 14:33
Medlem
cyberkalles avatar
Soppan kring 1860 fortsätter och nyss så meddelade man att kaptenen Stefan Aigner inte finns med i truppen till morgondagens bortamatch mot Bielefeld (där spelade en gång i tiden en svensk vem(Motvall?))
Ingen anledning om varför han inte är med gavs vid presskonferensen men det handlar inte om någon plötslig skada i alla fall.

https://www.tz.de/sport/1860-muenchen/1860-muenchen-kapitaen-stefan-aigner-nicht-im-kader-gegen-bielefeld-7353801.html
Citera
2017-02-02, 14:45
Medlem
cyberkalles avatar
Sven Ulreich har börjat ledsna på sin bänknötarroll, man kan verkligen undra vad han tänkte när han skrev på för Bayern och har den mest givna startspelaren som konkurrent.

Få se om han lämnar till sommaren.

Det har varit tunnsått med unga talanger från det egna leden hos Bayern men nu har i alla fall fem stycken blivit uttagna för spel i ungdomslandslagen. U-17 fyra stycken Alexander Nitzl, Lukas Mai, Alexander Lugwitz och Neuer ersättaren Christian Früchtl. U-16 har tagit med Oliver Batista-Meier.

Hoppas verkligen att det kommer fram någon ur dom egna leden det är väl Alaba som är den senaste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in