2017-01-31, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Bästa sändningstiden! Trump kommer nog att igen hålla talet innan han ger namnet. Kommer det att handla om "failing Nytimes" eller om "fakenews CNN"?

Du börjar lära dig hur det fungerar.

Men hoppas inte Trump gör det, dog faktisk en Amerikansk soldat för någon dag sen. Går militären mot han så är det bara att avgå finns inget som kan rädda honom då. Så Trump borde ta det lugnt.

Du kan tänka dig själv hustrun till soldaten kolla på nyheterna när president klagar på media och hans publiksiffror.
2017-01-31, 15:28
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Nej, det har jag inte sagt. Det är din fantasi.
Du gillar semantik ser jag.

Citat:
Ännu så länge är de inte värda mer än pappret de är skrivna på.
betyder väl att de ännu så länge är verkningslösa?

Citat:
Ja, det är väldigt mycket som kan hända men det är lika irrelevant som ett kärnvapenkrig i sammanhanget.
Exakt, alla dina invändningar att HD/Senaten/R förlust i 2018 eventuellt kan stoppa Trump är irrelevanta i sammanhanget. Äntligen är vi överens. Det var jag sa i min först inlägg till dig. Tack

Citat:
Självklart kan inte de domstolar som hittills prövat saken göra så mycket mer än att tillfälligt sätta käppar i hjulet. Det säger ju sig självt
Du bortser bekvämt från HD och att det tar lång tid att få ett slutgiltigt avgörande.
Ännu har det bara gått några dagar.
Vi kom nyss överens att det är irrelevant att HD kan i teorin upphäva alla eller delar av EO. Jag frågade om vad som sannolikt (det vill säga mycket troligt) kommer att upphävas.

Min gissning är att nästan ingenting kommer att ändras i sak.

Citat:
Jag förstår. Den liknelsen gick dig förbi. My bad, jag trodde att du hade åtminstone ett uns av bildning.
Kämpa!

Citat:
I stället för att gräva i äldre inlägg borde du besvara mitt senaste inlägg till dig.
(FB) Stora tråden om amerikansk inrikespolitik

Du måste väl skoja. Du har inte kunnat besvara min enkel fråga om vilka av Trumps EO som sannolikt kommer att stoppas.

Att Trumps EO är verkningslösa eftersom de eventuellt kan upphävas duger nog?? inte.
2017-01-31, 15:51
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Du gillar semantik ser jag.

Att Trumps EO är verkningslösa eftersom de eventuellt kan upphävas duger nog?? inte.

Jag har inte påstått att exekutiva order är verkningslösa. Det har du själv hittat på.

Jag förstår att det är alltför svårt för dig att hålla reda på vad jag sagt och inte sagt.
Du har ju visat att du inte förstår det mest grundläggande begrepp som senat och kongress och du ber mig förklara för dig hur det juridiska systemet fungerar:

Citat:
3 vilka menar du ska stoppas av senaten,
4 vilka menar du ska stoppas av kongressen
Citat:
6 vilka menar du ska stoppas av delstater. Kommer de delstaterna att vinna i domstolen? Vilka delstater? Kommer det innebära att hans order blir helt verkningslösa om enstaka delstater vägrar utföra dem?
Du ignorerar mina motfrågor.
Det är meningslöst att ens försöka diskutera med dig. Du vinner; jag är inte intresserad av dina halmgubbar utan jag tackar för mig
2017-01-31, 15:56
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Jag har inte påstått att exekutiva order är verkningslösa. Det har du själv hittat på.

Jaha
Citat:
Nu får du berätta för oss hur Trump kommer att göra för att driva igenom de exekutiva order han skrivit under hittills. Ännu så länge är de inte värda mer än pappret de är skrivna på.

Citat:
Jag förstår att det är alltför svårt för dig att hålla reda på vad jag sagt och inte sagt.
Du har ju visat att du inte förstår det mest grundläggande begrepp som senat och kongress och du ber mig förklara för dig hur det juridiska systemet fungerar:

Semantik, semantik... Eller menar du att du inte förstått att jag menade senaten och representanthuset? Har det ändrat betydelse av vad jag skrev? Kämpa!

Citat:
Du ignorerar mina motfrågor.
Det är meningslöst att ens försöka diskutera med dig. Du vinner; jag är inte intresserad av dina halmgubbar utan jag tackar för mig

Du har redan erkänt att dina invändningar om vad som eventuellt kan hända är irrelevanta så...
Senast redigerad av FlashyBear 2017-01-31 kl. 15:59.
2017-01-31, 16:19
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ja, Trump visar svaghet. Det är han själv som skapat det problem han löser genom att entlediga den tf justitieministern.
Trumps regering är katastrofalt dåligt förberedd. Jämför t ex med hur det var när den förra administration tillträdde. Då fanns t ex den nya justitieministern på plats den 2 februari 2009.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Confirmations_of_Barack_Obama's_Cabinet
Det blir så när man bara tillsätter börsglidare, som helt saknar erfarenhet av offentlig eller politisk verksamhet.
2017-01-31, 16:49
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Semantik, semantik... Eller menar du att du inte förstått att jag menade senaten och representanthuset? Har det ändrat betydelse av vad jag skrev? Kämpa!
Lilla vän, vi ska alltså gissa vad du egentligen menar när du skriver ett inlägg.
Sorry, men det fungerar inte så. Du får stå för vad du skriver, precis som jag
Citat:
Citat:

Citat:
Citat:
Nu får du berätta för oss hur Trump kommer att göra för att driva igenom de exekutiva order han skrivit under hittills. Ännu så länge är de inte värda mer än pappret de är skrivna på.
Exakt, som du ser har jag inte påstått att Trumps exekutiva order är verkningslösa. Jag ställde en fråga till dig om hur Trump ska driva igenom de exekutiva order han skrivit under hittills. Jag skrev också att de exekutiva ordrarna ännu inte var värda mer än pappret de är skrivna på.
Det inlägget är publicerat klockan 14:28 den 27 januari CET och kan således enbart avse tiden innan inlägget skrevs.
Sorry, men alla kan se att du har fel. Du ägnar dig åt halmgubbar.
(FB) Stora tråden om amerikansk inrikespolitik
Sorry, att jag bröt mitt löfte att inte skriva mer men jag kunde inte låta bli. Sorry.
Senast redigerad av DoraF 2017-01-31 kl. 17:01.
2017-01-31, 16:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det var varken impulsivt eller hysteriskt tycker jag. Det var effektivt och förmodligen planerat av Bannon. Trump sänder en väldigt tydlig signal till omvärlden. En ny världsordning. Men uppenbarligen inte tydligt nog för Trumphatarna här...

Man kan här dra en parallell med Mr. Putin. Var krig mot Georgien och annektering av Krim ett hysteriskt svar på att grannländerna närmar sig Väst? Agerade Putin kallblodigt? Både och? Du kan tolka det hur du vill
Är det inte hysteriskt och sparka någon för den följer konstitutionen?
Det kanske därför du är så ur sync med verkligheten.
2017-01-31, 17:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du tycker det är hysteriskt att sparka tjänstemän som vägrar följa chefens direktiv? Det låter som en mycket hysterisk reaktion från din sida, måste jag säga. Klart Trump ska säga upp fler av Obamas handplockade marionetter för den globaliseringsiver liberalerna upplever ska leda till välstånd, tvärt emot empiriska data.
Har inte du sagt att Trump ska följa konstitutionen innan och det regelverk man har i USA?
Har du backat på den då?
Eller visar du ditt rätta ansikte nu?

Väldigt roande i ditt försök att göra globalism till ett svärord och nått dåligt för alla.
Låt oss säga så här, du lyckas inte.
Och liberaler sägs så ofta det kan, ett problem bara och det är att fullfjädrade liberaler är inte så himla många.
2017-01-31, 17:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Självklart är det inte det. Han gick ut i valkampanjen och utlovade en stor förändring. Då är det givet att packet som står i mot han ska bort.
Såklart det är, Trump antyder han står över konstitutionen.
Det är väl bara en fascist som anser att är nått man kan skita i.
Så är Trump en fascist?
2017-01-31, 17:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Har inte du sagt att Trump ska följa konstitutionen innan och det regelverk man har i USA?
Har du backat på den då?
Eller visar du ditt rätta ansikte nu?

Väldigt roande i ditt försök att göra globalism till ett svärord och nått dåligt för alla.
Låt oss säga så här, du lyckas inte.
Och liberaler sägs så ofta det kan, ett problem bara och det är att fullfjädrade liberaler är inte så himla många.
Självklart. Det finns inget förbud i konstitutionen att avskeda tjänstemän som inte följer presidentens direktiv. Trodde du det?
Globalist ÄR ett svärord i den enda krets som har betydelse i denna diskussion - kretsen kring Trump och hans supportrar.
Om du har svårt för vissa ord, kan du alltid skaffa dig en ordlista, eller gå in på SAOL.se så får du all hjälp du behöver.
2017-01-31, 17:14
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Är det inte hysteriskt och sparka någon för den följer konstitutionen?
Det kanske därför du är så ur sync med verkligheten.

Trumps fanboys här ser ingen skillnad få president Trump och programledaren Trump.
De tycker att det är lika coolt när han skriker "You're fired" oavsett i vilken kontext han gör det.
Han är deras ställföreträdare i treårstrotset. Treåringar gör uppror mot sina föräldrar i trygg förvissning om att ingenting ont kan hända dem. Det är likadant med Trumps fanboys här.

Det är bara det att Trump är farlig på riktigt och han kommer att ställa till med värre saker för USA om han får hållas. Nedmonteringen av det juridiska systemet har bara börjat exempelvis.
Trump och hans innersta krets är ett allvarligt hot mot demokratin mot världsordningen som vi känner dem. Är det coolt? Jag tycker inte det.
2017-01-31, 17:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Självklart. Det finns inget förbud i konstitutionen att avskeda tjänstemän som inte följer presidentens direktiv. Trodde du det?
Globalist ÄR ett svärord i den enda krets som har betydelse i denna diskussion - kretsen kring Trump och hans supportrar.
Om du har svårt för vissa ord, kan du alltid skaffa dig en ordlista, eller gå in på SAOL.se så får du all hjälp du behöver.
Bra försök, vill du försöka svara igen?
Och glöm den delen som var hysterisk.

Du tillhör en mycket liten grupp, så att den är betydelsefull där kanske är sant, för mig så kan jag bara flina i de lama försöken.
Och sen inbilla sig att detta skulle få det ni säger att bli rätt, utan fakta som stödjer det du försöker säga.

Faktum är extremt hysteriskt när en person följer USA konstinstitution och sen blir sparkad för inte följa USA konstitution, detta visar så lätt krängt han är och hämndlysten.
Vart har jag sagt att jag har svårt för ord?
Enda jag sagt det är väldans roande i dina inbillande försök att göra det till ett svärord, även används det som en ad hominem.
dvs du är globalist och därför har du alltid fel, nu är jag inte ens nära din definition av globalist, vilket bara gör det verkligen hysteriskt roligt.
Och det jag kommit på för länge sedan, och det är att så man gör och placerar in folk i fack.
I tron att de sen äger diskussionen, "all in ya head, boy!".

Och hur bra är Trump som tar en som verkar bry sig om USA konstitution, hade det inte varit bättre han hade tagit en anarkist direkt?
Och är man inte nöjd med USA konstitution, så får man verka för att förändra denna istället, på ett sådant sätt så man kan till exempel fängsla alla som inte gör som Trump vill.
Eller får man acceptera den samma, och ha folk som kan identifiera problem som nu uppstod.

Tom HD med R övervikt skulle döma till fördel för konstitution, då detta är ingen känslofråga utan nått de arbetat hela sitt liv med.
Och inte tumma på, sen frågor som abort och annan löjlig frågor, där kan jag förstå det kan bli mer partipolitik över.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in