2017-01-31, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Är det fastställt att det var han?
Rätt klädsel vid gripandet? Krutresrer på händer och kläder? Vapen och hylsor? Atta han innehaft/klpt vapnet?

Man har ju tagit fel på person vi ett tidigt skede förr.
Så är de konfimerat att det är han och jakten på andra eller fler gärningsmän är nerlagd?

Han ringde polisen och erkände? Han anhölls med bilen full av vapen?
Ja, polisen anser i nuläget att det var en ensam gärningsman och att de har han i förvar.
Citera
2017-01-31, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sultan
Det är som sagt ingen dubbelmoral, det är bara ointressant. Jag tycker det är bra att musselmanerna får smaka på sin egna medicin- Vad mera finns det att skriva?

Du kan väl själv hålla liv i tråden ifall du finner det så upprörande att folk inte sörjer för de döda pedofildyrkarna.

Man får ju hoppas att SÄPO har ett vakande öga på högerextrema idioter som dig, så de förhoppningsvis hinner sätta stopp för dig innan du får för dig att mörda oskyldiga människor utifrån deras härkomst eller religion.

Citat:
Ursprungligen postat av sunflare
Men Hallå!!!! Uppgifterna om att det skulle vara 2-3 gärningsmän och att de ropade "Allahu Akbar" kommer från samma media som nu släppt alla "pressetiska regler" och publicerar opixlade bilder och fullständiga namn på MGM. Så vad FAN är det för alternativ jävla verklighet du pratar om?!?!?!?!

Den alternativa verklighet du lever i där det tydligen INTE är en ensam vit högerextrem terrorist som utfört dådet. Vad är ursäkten, en judisk konspiration? En kulturmarxistisk false-flag?

Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Bara för att man gillar Le Pen och Trump på facebook och är antifeminist är man inte högerextrem eller har våldstendenser. Hans handling däremot är extrem, men till skillnad från Islamister så ingår den här killen inte i en större våldsbejakande ideologi. Han är en ensamvarg utan stöd.

Men självklart gottar sig vänstermuppar i det här och gastar om vita arga män. Och det är ju märkligt hur fort ansiktsbild och bakgrundsstory dök upp om den här killen.

Synd bara att han är välkänd högerextrem skitpostare på sociala medier och att bekanta utmålar han som xenofobisk, det vore ju jävligt pinsamt om idioten är av samma skrot och korn som dig.

Och din stackare, att det finns nyktra personer som kan ta till sig verkligheten är ju verkligen att gotta sig åt den stackars extremhögerns olycka.
Senast redigerad av Orax 2017-01-31 kl. 11:38.
Citera
2017-01-31, 11:37
Medlem
letspanics avatar
Djupt beklagligt, men inte särskilt förvånande att det hände. Det har trots allt skett tiotalet dödliga terrorattacker från muslimer mot mål i väst. Det var bara en tidsfråga innan det skulle brista för någon.

Inte heller särskilt förvånande att det skedde i ett land med en liberal inställning till invandring och muslimer. Missnöjet pyr på samma sätt som i Sverige, där regeringen inte lyssnar på en stor del av befolkningens åsikter; det är därför vi nu har SD på nära 20%.
Citera
2017-01-31, 11:39
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Om du inbillar dig att det inte finns extremt farliga högerextrema i USA och Canada så är du duktigt korkad.

Har jag sagt att det inte finns? Det jag undrar över är bevis för att han skulle tillhöra en sån grupp. Att några har kallat honom xenofobisk säger ju inte så mycket direkt. Folk har kallat mig xenofobisk, och det är alltid vänsterfolk ala #jagärhär muppar
Citera
2017-01-31, 11:39
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jovisst, tillhör man radikala islamister eller högerextremister är terrorism berättigad. "De andra" förtjänar att dö. Vi andra har ett mer sansat perspektiv. I krig eller under ockupation kan gränserna bli rätt diffusa, men attacken i Kanada var solklart terrorism och de som försvarar den alltså terroristkramare. som jag konstaterat tidigare hoppas jag SÄPO håller god koll på en del av de som skriver här.

De har koll och de har väl alla IP nummer samt inloggningar. Flashback blev väl hackat för några år sedan eller har jag fel?
Citera
2017-01-31, 11:42
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orax

Synd bara att han är välkänd högerextrem skitpostare på sociala medier och att bekanta utmålar han som xenofobisk, det vore ju jävligt pinsamt om idioten är av samma skrot och korn som dig.

Och din stackare, att det finns nyktra personer som kan ta till sig verkligheten är ju verkligen att gotta sig åt den stackars extremhögerns olycka.

Han har säkert gillat samma saker på facebook som jag, dvs Trump och liknande. Är jag högerextrem då? Du har väl inte ens sett vad han skrivit, utan går bara på medias drev att han skulle vara högerextrem. Är Paul Joseph Watson högerextrem? Är Milo Yiannopolis högerextrem? Eller Gavin Mcinnes, eller Stefan Molyneux? Är man högerextrem bara för att några vänstermuppar kallar en för xenofobisk?
Citera
2017-01-31, 11:44
Medlem
Citat:
Han har säkert gillat samma saker på facebook som jag, dvs Trump och liknande. Är jag högerextrem då? Du har väl inte ens sett vad han skrivit, utan går bara på medias drev att han skulle vara högerextrem. Är Paul Joseph Watson högerextrem? Är Milo Yiannopolis högerextrem? Eller Gavin Mcinnes, eller Stefan Molyneux? Är man högerextrem bara för att några vänstermuppar kallar en för xenofobisk?

Vi vänder på resonemanget då, vet DU vad han har skrivit? Eller sitter du här och avfärdar vittnesuppgifter enbart utifrån en ideologisk ståndpunkt månntro?
Citera
2017-01-31, 11:54
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Vi vänder på resonemanget då, vet DU vad han har skrivit? Eller sitter du här och avfärdar vittnesuppgifter enbart utifrån en ideologisk ståndpunkt månntro?
Det är ju du som påstår att han är högerextrem så bevisbördan är din. Jag har inte påstått nått än, jag vill ha mer bevis först. Att några säger att han är xenofob kan betyda precis vad som helst.
Citera
2017-01-31, 11:59
Medlem
Citat:
Det är ju du som påstår att han är högerextrem så bevisbördan är din. Jag har inte påstått nått än, jag vill ha mer bevis först. Att några säger att han är xenofob kan betyda precis vad som helst.

Bra försök att rädda ansiktet, men inte bra nog. Du förstår, det är inte JAG som påstår något, utan jag återberättar vad som rapporteras om dådet. Du vet, det här med att kunna ta sig till verkligheten. Leta upp närmsta tidning som skriver om dådet och du finner samma uppgifter där. Bollen är din, ljuger vittnen eller är de möjligtvis så att du har problem att förlika dig med verkligheten?
Citera
2017-01-31, 12:01
Bannlyst
Citat:
Har jag sagt att det inte finns? Det jag undrar över är bevis för att han skulle tillhöra en sån grupp. Att några har kallat honom xenofobisk säger ju inte så mycket direkt. Folk har kallat mig xenofobisk, och det är alltid vänsterfolk ala #jagärhär muppar

Men du har ju en säker källa på att grabben var ensam eller hur? Det var ju precis det du skrev.
Citera
2017-01-31, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Djupt beklagligt, men inte särskilt förvånande att det hände. Det har trots allt skett tiotalet dödliga terrorattacker från muslimer mot mål i väst. Det var bara en tidsfråga innan det skulle brista för någon.

Inte heller särskilt förvånande att det skedde i ett land med en liberal inställning till invandring och muslimer. Missnöjet pyr på samma sätt som i Sverige, där regeringen inte lyssnar på en stor del av befolkningens åsikter; det är därför vi nu har SD på nära 20%.

Håller med dig, Kanada har en mycket liberal invandring av muslimer som från dag 1 kan försörja sig själv.
Man har givetvis mycket omfattande personliga tester, för att försäkra sig om att ingen kommer in som ligger samhället till last.
Citera
2017-01-31, 12:16
Medlem
Vintergrisens avatar
En sak jag inte riktigt får ihop är bilderna på (exempelvis) Best Gore och de på Facebook. Jag vet inte om jag fått något om bakfoten men de ser ju inte ens ut att föreställa samma person. Är bilderna på Facebook gamla eller har GM tappat åtskilliga kilon efter bilderna på Best Gore?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in