2017-01-30, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Förmodligen har folk från moskeerna våldtagit/trakasserat någon kvinnlig familje medlem

Förmodligen försöker du hitta en patetisk förklaring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Att utsättas för sexuella övergrepp eller våld, själv eller kanske mot närstående skulle kunna vara en utlösande faktor.

Ja jävlar vad det är synd om honom. Han är offret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Tack!
Ang dina två alternativ

1. Har det tidigare varit incidenter mellan olika muslimska grupperingar i Kanada tex Quebec?
2. Var inte det främst på 60 och 70-talet tex FLQ var verksamma? Eller lever de ff kvar i annan form?

Bor du i Quebec?

1. Svårt att komma på några större sådana, dock har befintlig befolkning upplevt problem pga. den ökade muslimska befolkningen... inte olikt Europa med flickor som trakasseras i skolor, krav på anpassning till muslimer mm.
2. Ja, det stämmer, men i Quebec finns garanterat dessa radikala känslor kvar.

Bor ej i Quebec... på gott och ont.
Citera
2017-01-30, 21:00
Avstängd
Väldigt väntat. Man kan väl undra varför detta inte hänt tidigare, med tanke på all skit muslimerna står för och har gjort? Moskéer borde vara tacksamma objekt och gm behöver inte ens vara särskilt högerextrem. På ett sätt får de skylla sig själva.
Att hetsa kristna mot muslimer är dock ingen bra idé, då går man IS ärenden.
Citera
2017-01-30, 21:01
Medlem
Bara jag som får asperger-vibbar av GM? Just den där blicken på hans bilder i FB tyder på att allt inte står rätt till.

Varför är det alltid autister som ligger bakom dessa våldsdåd? Saknar de empati?
Citera
2017-01-30, 21:07
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Ja jävlar vad det är synd om honom. Han är offret.
Var skrev jag att han var ett offer?
Jag skrev om en möjlig utlösande faktor, med tanke på vad som hänt på Laval skulle det kunna vara en förklaring.

Hade jag varit höger så hade jag skrivit att dom förtjänade det och om jag var vänster så hade jag påpekat bristen på ungdomsgårdar och socioekonomiska faktorer.
Och självklart är det nu synd om alla vita män som oskyldigt kommer att pekas ut som terrorister på grund av sin hudfärg och religion...
Citera
2017-01-30, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Ett segregerat samhälle skapat av maktgalna politiker.
Religiösa konflikter och mångkulturellt kaos.

Vem bär ansvaret?

Personen som håller i vapnet. Punkt slut. Du som enskild person är ansvarig för dina handlingar. Inte religion, inte politiker, inte samhället, inte vart du bor. Bara du som enskild person är ansvarig.
Citera
2017-01-30, 21:10
Medlem
Redas avatar
Jag tror att GM egentligen var ute efter den Mohammed som nu är vittne. Kanske har han blivit våldtagen av pedofilen och visste att han ofta besökte Moskén men missade honom?
Citera
2017-01-30, 21:12
Medlem
Steinarrs avatar
Snacka om att man blir förvirrad när man läser om detta.

Fanns bilder från hans facebook på /pol/ där han gillade både feministiska grupper samt Trump och George W. Bush (WTF???)

Har killen fått total hjärnsmälta?
Citera
2017-01-30, 21:16
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Antagligen lider han av någon mental sjukdom. Man undrar vad han har genomgått i livet för att utföra denna fruktansvärda handling. Han behöver all hjälp han kan få nu, gå till en psykolog osv.

så vita män som begår massmord är mentalt sjuka och behöver -ALL HJÄLP DOM KAN få-
Medans män från mellanöstern (muslimer) som hänger sig åt dito gör det för att dom är onda och deras "ras" är underutvecklad och de (samt alla andra muslimer som inte hänger sig åt dito) bör raderas från jordens yta, (eller i alla fall från västvärldens yta?) Right?
Citera
2017-01-30, 21:19
Medlem
valleros avatar
Mohamed el Khadir, den marockanska man som först utpekades som delaktig i moskémorden hålls kvar i häkte - som enbart "vittne". Verkar minst sagt lite udda.

Rena vittnen brukar väldigt sällan hållas kvar efter ha lämnat redogörelse om de inte har med brottet att göra. Och i detta fallet verkar det nästan löjligt övertydligt hur allt gått till - prime suspect anmäler sig själv, mordvapnen i bilen, erkänner etc. Samtidigt finns det massor av vittnen från brottsplatsen.

Man undrar vad just han sitter inne med som är så viktigt att de måste hålla honom?
Citera
2017-01-30, 21:19
Medlem
Sam.Boyds avatar
"– Utredningsarbetet gör att vi inte lämnar ut några uppgifter om den misstänktas identitet, säger polischef Martin Plante vid en välbesökt presskonferens på måndagmorgonen lokal tid.

Den misstänkte mannen är universitetsstudent och inte tidigare känd av polisen. Motivet är okänt men enligt polisen utreds det som ett terrorbrott".

Vid skjutningen i Schweiz så var det en intern uppgörelse.
I det här fallet så kan det mycket väl vara Islamistiska krafter som vill elda upp en hatstämning hos muslimerna i nordamerika. Om man ska göra det så borde tidpunkten vara nu.

Skulle det mot förmodan vara canadensiska nazister så skulle ordet ha varit hatbrott.

Vi lär få se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in