2017-01-30, 08:05
Medlem
Mr.Parakits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hotflow
Nu är pressträffen över och det kom inte upp något vidare. Mest chock och avsky för att det har hänt här i Quebec etc. De fick frågan i slutet om de gripna varvid de svarade att polisen kommer hålla en pressträff där mer information uppkommer om de misstänkta.

Märkligt, det brukar va snabba där borta med att få ut uppgifter som namn tidigt.
Citera
2017-01-30, 08:06
Medlem
RadioDDR1s avatar
Tror inte på att det rör sig om några Kanadicker. Vita män är iskalla och låter muslimerna göra bort sig själva så eländet kan få en politisk lösning istället, d vs massdeportation av muslimer från den civiliserade världen.

Vi får vänta och se. Som sagt, jag tror att muslimer gjort detta mot andra muslimer som tillber "fredens religion".
Citera
2017-01-30, 08:07
Medlem
Citat:
Ta mig inte på orden men vad som kommit fram är en Arab (?) och en, som de säger, quebecois. Vilket kan innebära native men också exempelvis en första generationen invandrare. De kommer påbörja pressträffen vilken minut som helst men den är stängd för icke kanadensare.
Konstigt, är inte Canada öppet för allt o alla annars
Citera
2017-01-30, 08:08
Medlem
hotflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Parakit
Märkligt, det brukar va snabba där borta med att få ut uppgifter som namn tidigt.

Det är dem också! Men de överlåter det till polisen. Denna pressträff va borgmästaren och två till ministrar.
Citera
2017-01-30, 08:10
Medlem
Matti låter som ett namn kristna använder sig av. Det är förkortning av namnet Matatyahu (Matteus). Jag kan ha fel dock.
Citera
2017-01-30, 08:13
Medlem
hotflows avatar
Justin Tradeau nekade även precis för någon minut sedan att det är länkat till varesig nationalism eller Trump.

Det kan man ju givetvis tolka hur man vill men det låter väldigt talande.
Citera
2017-01-30, 08:14
Medlem
Mr.Parakits avatar
This is a citizen initiative.

We have learned that 6 people were killed in a terrorist attack at the Sainte-Foy Mosque.

We are organizing a vigil in solidarity with the Muslim community of Quebec City

Join us tomorrow at 6 PM.

Place: Gare Jean-Talon by the exit: métro Parc.

Please share this event with your friends

https://www.facebook.com/events/226743947787244/

Vakan ordnades snabbt. Solidaritet med muslimerna.
Citera
2017-01-30, 08:15
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Justin Tradeau nekade även precis för någon minut sedan att det är länkat till varesig nationalism eller Trump.

Det kan man ju givetvis tolka hur man vill men det låter väldigt talande.
Var hittar du det uttalandet? Sen bör man ta med en näve salt vad den fjanten säger..
Citera
2017-01-30, 08:18
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ServantOfGod
Matti låter som ett namn kristna använder sig av. Det är förkortning av namnet Matatyahu (Matteus). Jag kan ha fel dock.

Matti är ett vanligt förnamn i Finland, i Sverige har i så klart Mattias. Men om det stämmer att den ena är konvertit, så kan det väl vara så att denne har bytt namn för att matcha den nya tron? En slags blandning av olika namn? I och för sig är det lite ovanligt kanske att välja just det namnet... Jag reagerade dock på att jag definitivt inte har hört talas om någon muslimsk terrorist som heter Matti tidigare. Nej, jag tror inte det här klarnar förrän de gripnas identitet släpps.
Citera
2017-01-30, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Matti är ett vanligt förnamn i Finland, i Sverige har i så klart Mattias. Men om det stämmer att den ena är konvertit, så kan det väl vara så att denne har bytt namn för att matcha den nya tron? En slags blandning av olika namn? I och för sig är det lite ovanligt kanske att välja just det namnet... Jag reagerade dock på att jag definitivt inte har hört talas om någon muslimsk terrorist som heter Matti tidigare. Nej, jag tror inte det här klarnar förrän de gripnas identitet släpps.

Matti finns som efternamn bland kristna i arabvärlden.
Citera
2017-01-30, 08:24
Medlem
Det nämndes i tråden en möjlig konfliktorsak och det är att rekrytering av muslimska terrorister misslyckades i moskén och att de blev utkastade. Det är faktiskt en bra teori med tanke på att en av terroristerna är konvertit.

Isåfall har de begått terror mot sin egen religiösa grupp (sunni/shia) om den teorin stämmer.
Citera
2017-01-30, 08:28
Medlem
C0ws avatar
Slår vad om att nyttiga SJWs och Clinton-folk hoppas och ber till Gud att GM är 2 vita medelåldersmän som supportar Trump precis som de gjorde när folk vart skjutna i gayklubben i Orlando.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in