2017-01-31, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Jag förstår inte att folk inte fattar att det här är precis Comviqs intention.
De som redan är frälsta och älskar alla deras "ambassadörer" behöver ju uppenbart inte övertygas. De som avskyr dessa filmer och allt vad det är (inte sett några själv, men av livet som blivit kan jag föreställa mig) sprider så enormt mycket reklam och marknadsför varumärket Comviq långt utanför målgruppens uppfångningsområde. Enkelt uttryckt, om 6 månader när alla har glömt vilka som deltog i Comviqs reklam, vad tror ni man kommer ihåg? Självklart Comviq som varumärke.. Och det är ju det som har varit tanken hela tiden.

Alla som tror att företagen överhuvudtaget bryr sig om politik borde läsa en grundkurs i företagsekonomi.

Ge upp det där. Folk kanske inte minns exakt vad som hände, men de har kopplat samman Comviq med något väldigt negativt. Det här är det värsta man kan åstadkomma med marknadsföring. Särskilt i dessa internettider då det sprids snabbt och finns kvar för evigt. Dessutom kopplar sökmotorer samman comviq med kakan så folk påminns varje gång de googlar på comviq.

Jag är verkligen själaglad över den här utvecklingen. Det funkar inte att köra på PK-spåret längre utan att straffas. Folk har börjat säga ifrån.
Citera
2017-01-31, 11:30
Medlem
Det ironiska med detta är att kampanjen heter Uttrycksfrihet och alla ni i tråden som påstår er stå för detta sitter och säger att ni ska bojkotta och att kakan minsann inte ska få lyftas fram.

Vet ni vad detta påminner om? Massmedias censur och vänsterns ignorans, ni är precis likadana allihopa och tror att ni står på den rätta sidan i allt, men ni är bara hjärntvättade idioter hela bunten.
Citera
2017-01-31, 11:31
Medlem
Citat:
I ett flöde med bara likasinnade är det lätt att hamna i villfarelsen om sin egen genialitet eller spä på föraktet om meningsmotståndare. Det är i det här klimatet som Comviq kommer med sin åtgärd.

En åtgärd som består av att samla ett gäng likasinnade som kan klappa varandra på ryggen samtidigt som man ser ner på alla som inte tycker likadant.
Lysande Sickan!

Tidigare hade man uppskattat nyheter som dessa i diverse satirprogram, men numera verkar humorn helt ha dött ut.
Det är alltså meningen att vi ska ta det hela på fullt allvar?!
Citera
2017-01-31, 11:32
Medlem
Comviq ägs av Tele2.

Tele2 har tidigare gjort extremt idiotiska reklamsaker.

https://en.wikipedia.org/wiki/2009_Latvian_meteorite_hoax

Citat:
The 2009 Latvian meteorite hoax was a publicity stunt in which Swedish-based telecommunications company Tele2 staged an apparent meteorite landing which was later revealed to be fake.

Pernilla Oldmark, spokesperson for Tele2 in Stockholm, said the hoax had been carried out by the Latvian branch of Tele2 though authorised by its head office. She apologised for disruption and said the stunt had been intended to launch a forthcoming marketing campaign, claiming "The message will become clear as soon as the concept is launched".

Min fetning, men till skillnad från vad Tele2 ljuger om i sin twitter, lär huvudkontoret ha järnkoll på vad som händer i comviq.
Citera
2017-01-31, 11:34
Medlem
de.Montforts avatar
Det här är egentligen klockrent. Comviq vet att uppmärksamhet kommer på posten. Så dum kan inte Chimen Asadi (refugee welcome) vara att hon inte förstår att valet av ambassadörer rör upp kontroverser.

Det här handlar om feminister och vänsterextremister som lever hårt i sin filterbubbla. Nu ska dessa ambassadörer uppmana individer som tänker kritiskt att överge alternativ media för mainstream media.

Sanna Lundell som beklagade sig över det låga arvodet Lets Dance erbjuder. Att arvodet är mer än två månadslöner för en arbetare väljer hon att negligera när hon grät ut i Aftonbladet.

Det jag främst undrar över är om staten gått in med pengar eller om Soros finansierat projektet. Nästa år är det val i Sverige. Propagandan från etablissemanget kan börja.
Citera
2017-01-31, 11:37
Medlem
Europes avatar
Nu har jag faktiskt sett en person skriva två positiva inlägg på Comviqs fejansida. Efter den ena skev han mycket riktigt #jagärhär, som jag förutsade!

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Nej, så vitt jag kunde se fanns det inte en endaste positiv kommentar på Comviq-sidan. Men säkert kommer #viärhär-politruker invadera när de får nys om det hela.

Men annars blir Comviqs fullständigt trashade på sin Facebook.
Citera
2017-01-31, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Det ironiska med detta är att kampanjen heter Uttrycksfrihet och alla ni i tråden som påstår er stå för detta sitter och säger att ni ska bojkotta och att kakan minsann inte ska få lyftas fram.

Vet ni vad detta påminner om? Massmedias censur och vänsterns ignorans, ni är precis likadana allihopa och tror att ni står på den rätta sidan i allt, men ni är bara hjärntvättade idioter hela bunten.

Nej det påminner inte om massmedias censur. Det handlar om att man inte vill stödja hatideologier och de som promotar detta.

Censur är när man hindrar människor att komma till tals. Ingen hindrar Comviq från att driva sin kampanj. Men folk har möjligheten att välja att inte stödja dem.
Citera
2017-01-31, 11:38
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Vänsterliberalerna är blind för ironi och för sitt eget hyckleri. Det här med att de säger sig vilja lära folk att bryta filterbubblor och använder sig av enbart vänsteridioter t.ex, eller när Bokmässan hade temat yttrandefrihet och vill porta Nya Tider. Det känns som sånt händer hela tiden men att de inte kan se det själva.

Ibland undrar man om hela samtiden är ett gigantiskt skämt.
Exakt!

Det kan härledas till en ständigt återkommande tvåstegsraket. Dels så tillhör deras grupperingen de patenterat goda krafterna i samhället och dels så befinner de sig alltid i underläge och måste således ständigt slåss mot de inbillade väderkvarnarna.

Att Audi retirerade i bruket av Kakan är helt klart förståeligt, deras kundsegment är alldeles för dyrbart att förloras och deras kunder attraheras säkerligen inte av ikoner för identitetspolitik. Comviq har visserligen andra målgrupper men jag betvivlar att de vinner många nya abonnenter med denna kampanj. Utfallet lär enkom bli blott ett temporärt ryggdunkande i vänsterorienterade ekokammare på nätet.

Verkligheten har kommit ikapp betydande grupper människor i Sverige idag och att försöka pådyvla dessa godhetssignalerande vänsterdemagoger på gemene man är sannolikt högst futilt 2017.
Citera
2017-01-31, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Nej det påminner inte om massmedias censur. Det handlar om att man inte vill stödja hatideologier och de som promotar detta.

Censur är när man hindrar människor att komma till tals. Ingen hindrar Comviq från att driva sin kampanj. Men folk har möjligheten att välja att inte stödja dem.

Det är ju just det ni försöker åstadkomma? Klaga så mycket det bara går på kampanjen och avsluta abonnemangen tills företaget blir tvungen att ta bort kampanjen och be om ursäkt.

Det är exakt samma taktik som vänstern kör med, bagaren som gör negerbollar får kritikstorm och tvingas be om ursäkt eller gå under.
Citera
2017-01-31, 11:42
Medlem
mendokses avatar
Citat:

Det är du som är en idiot.
Vem i helvete bryr sig om vad kampanjens budskap är?
Detta har inget med censur att göra. Bara för att jag tycker folk ska få uttrycka sig hur de vill betyder inte att jag vill stödja dem finansiellt oavsett vad de uttrycker. Det är ju uppenbart av kampanjen att Comviq förespråkar vänsterextremism. Skulle du ge pengar till en som förespråkade våldtäkt mot barn?
Citera
2017-01-31, 11:42
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permafrosten
Givet att det är Chimen Asadi som är projektledare på Comviq så är det väl inte särskilt förvånande att hon bjudit in tio vänstermänniskor. Södermalmsbon Chimen är tillika styrelseledamot och en av grundarna till Refugees Welcome och har själv åkt till den grekiska ön Lesbos för att hjälpa flyktingar. Hon har också vid ett par tillfällen medverkat i vänsterblaskan ETC där hon stoltserat med sitt flyktingpatos.

Dessutom deltog hon i FB-stormen mot Grand Hotel och gav hotellet en stjärna i betyg (innan hotellet gick ut och gjorde en pudel). Verkar mao vara en person som inte är sådär jätteintresserad av att vidga sin egen filterbubbla.

Intressant är också att hon skriver "...vill vi också tillhandahålla ett forum där våra målgrupper ska kunna uttrycka sig, vidga sina vyer och prata mer med varandra". Undra vilken som egentligen är deras målgrupp?
Själv undrar jag hur länge den här Chimen får sitta kvar efter det här praktfiaskot.
Citera
2017-01-31, 11:43
Medlem
Citat:
Det är ju just det ni försöker åstadkomma? Klaga så mycket det bara går på kampanjen och avsluta abonnemangen tills företaget blir tvungen att ta bort kampanjen och be om ursäkt.

Det är exakt samma taktik som vänstern kör med, bagaren som gör negerbollar får kritikstorm och tvingas be om ursäkt eller gå under.

Det är samma taktik som vänstern kör med, ja. Men det är inte censur. Och det är förstås beklagligt att det är så samhället fungerar, att den som skriker och gnäller värst får sin vilja igenom. Däremot är bojkott helt i sin ordning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in