Citat:
Ursprungligen postat av
Makramento
Jag förstår inte att folk inte fattar att det här är precis Comviqs intention.
De som redan är frälsta och älskar alla deras "ambassadörer" behöver ju uppenbart inte övertygas. De som avskyr dessa filmer och allt vad det är (inte sett några själv, men av livet som blivit kan jag föreställa mig) sprider så enormt mycket reklam och marknadsför varumärket Comviq långt utanför målgruppens uppfångningsområde. Enkelt uttryckt, om 6 månader när alla har glömt vilka som deltog i Comviqs reklam, vad tror ni man kommer ihåg? Självklart Comviq som varumärke.. Och det är ju det som har varit tanken hela tiden.
Alla som tror att företagen överhuvudtaget bryr sig om politik borde läsa en grundkurs i företagsekonomi.
Vi får väl se, jag tror inte alls att det kommer att gynna Comviq.
Nej, företaget lär inte bry sig om politik, men däremot är det en annan fråga med projektledaren och kampanjansvarige Chimen Asadi, som är aktivist och sitter i styrelsen för Refugee Welcome Stockholm. Möjligtvis tror alla inblandade att det verkligen gynnar företaget, men jag undrar hur det verkligen kan vara möjligt. Jag menar, det var ju nyss som Audi ställde in en kampanj med Kakan, då folk blev så förbannade. Vi får väl se om andra, högre upp i företaget, också kommer att bedöma det som en lyckad och gynnsam kampanj.