2017-01-31, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Eftersom Trump enligt många källor har ett stort stöd inom poliskåren samt militären: Är det någon som ens vågar PÅ ALLVAR neka Trump det han vill? Ingen skulle våga göra något eftersom ingen vet vart dom har Trump.

Det är ju trots allt alltid den som har snubbarna med vapen bakom sig som är chef.

Försvarsminister James Mattis kanske tar orden "protect the constitution against all enemies, foregin and domestic" på större allvar än Trump?

Sparka AG låter lite hårt, men en minister som går emot presidenten brukar väl oftast få sparken?
2017-01-31, 08:12
Medlem
Overminds avatar
Är det bara jag eller känns det som att Trump är the Mad King från Game of Thrones? Han irriterar och verkligen försöker trigga folk därute att begå hemska handlingar. T ex är detta inreseförbud den bästa gåvan Daesh kunde fått. Fler terrordåd lär komma och sen har han ju triggat Kina rejält nu också?

Det kommer bli ett spännande år och kommer inte bli förvånad om någon kommer försöka skjuta Trump.

Prepare for unforeseen consequences......
2017-01-31, 08:12
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.nytimes.com/2017/01/30/us/politics/attorney-general-civil-rights-refugee.html?_r=0

Här meddelar justitiedepartementchefen att hon kommer inte försvara Trumps order och säger till juristerna att inte försvara detta heller.
Eftersom hon inte vet om det är lagligt.
Det blir värre och värre. Kan man inte ha personer som vet vad dom gör istället för en barnunge?

Fixat. Barnungen är sparkat

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/yates-forsvarar-inte-trumps-nya-regler

Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Nja, grejen är ju den att nästan alla de jobben hade inte hade varit hos Amerikanska företag alls om dessa bolag inte kunnat flytta sin produktion.
Valet stod inte mellan att ha Amerikanske bolag producerande sina varor i USA eller utomlands, Valet stod mellan att antingen ha Amerikanska bolag producerande sina varor utomlands eller att utländska företag skulle stå för den produktionen.
Ser man på andra industrier där bolagen inte kunnat flytta sin produktion så har de istället tvingats slå igen och USA importera från utländska företag.

Eftersom denna produktion inte är lönsam i USA så finns det inte enormt mycket jobb att flytta hem om man inte kan göra det lönsamt. Det innebär alltså antingen extrem lönedumpning i USA eller en extrem prisökning på dessa varor kombinerat med stor höjning av importpriserna.
Detta skulle garanterat leda till en minskad inhemsk marknad och en minskad import.
Möjligen men inte troligt så skulle den minskade marknaden(inhemsk och utländsk) kompenseras av att all produktion nu är inhemsk och därmed leda till +-0 i jobb men det skulle leda till en markant ökning i levnadskostnad.

Har du någon källa som styrker dina påhitt? Vad skulle hända med arbetslösheten om EU som är en tullunion avskaffade alla tullavgifter? Skulle det vara lönt det?
2017-01-31, 08:19
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Är det bara jag eller känns det som att Trump är the Mad King från Game of Thrones? Han irriterar och verkligen försöker trigga folk därute att begå hemska handlingar. T ex är detta inreseförbud den bästa gåvan Daesh kunde fått. Fler terrordåd lär komma och sen har han ju triggat Kina rejält nu också?

Det kommer bli ett spännande år och kommer inte bli förvånad om någon kommer försöka skjuta Trump.

Prepare for unforeseen consequences......

ISIS är minsann svag i USA och blir nog ännu svagare med alla extra inhemska kontroller som Trump förmodligen inför. Det är bara ISIS-sympatisörer som kan slå till. Det kommer dock att legitimera allt Trump gör. Bush förtroendesiffror efter 9/11 är facit.

Men Europa ligger nog illa till... Här finns det inte bara amatörer... Fler terrordåd i Europa kommer också att stärka Trump.

Om Trump vill bli en diktator blir ISIS hans främsta hjälpmedel.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-01-31 kl. 08:26.
2017-01-31, 08:27
Medlem
Hahaha Trump sparka Sally Yates han lär nog ta hennes pension också.

Kan se framför hur Glenn beck gråter över att Trumps makt breder ut sig över staterna och städerna. Bra av Trump att visa vad som väntar Mayors runt om i landet om inte vill lyda hans lagar.

Bara för Trump att fortsätta så här, snacka om revansch för kate steinle familjen som såg sin dotter dö på grund av att städerna inte ville följa lagen.
2017-01-31, 08:46
Medlem
FlashyBears avatar
Faaaaaaan. Jag kan inte släppa det. Det är hur stort som helst.

Trump har bokstavligen börjat "building of a new world destined to replace the old one".
Han försöker verkligen ÄNDRA SYSTEMET

Det ironiska är att det gamla systemet ("oberoende" media och politiker) kan inte göra ett skit efter år av hyckleri och propaganda. De har demilitariserat sig själv. Trump försöker att slå sista spiken i kistan...
2017-01-31, 08:58
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Hahaha Trump sparka Sally Yates han lär nog ta hennes pension också.

"You're fired!"

https://www.youtube.com/watch?v=75SEy1qu71I

Hela statement

Citat:
“The acting Attorney General, Sally Yates, has betrayed the Department of Justice by refusing to enforce a legal order designed to protect the citizens of the United States. This order was approved as to form and legality by the Department of Justice Office of Legal Counsel.

Ms. Yates is an Obama Administration appointee who is weak on borders and very weak on illegal immigration.

It is time to get serious about protecting our country. Calling for tougher vetting for individuals travelling from seven dangerous places is not extreme. It is reasonable and necessary to protect our country.

Tonight, President Trump relieved Ms. Yates of her duties and subsequently named Dana Boente, U.S. Attorney for the Eastern District of Virginia, to serve as Acting Attorney General until Senator Jeff Sessions is finally confirmed by the Senate, where he is being wrongly held up by Democrat senators for strictly political reasons.

“I am honored to serve President Trump in this role until Senator Sessions is confirmed. I will defend and enforce the laws of our country to ensure that our people and our nation are protected,” said Dana Boente, Acting Attorney General.”

Ordvalet!
Senast redigerad av FlashyBear 2017-01-31 kl. 09:02.
2017-01-31, 09:49
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
"You're fired!"

https://www.youtube.com/watch?v=75SEy1qu71I

Hela statement

Ordvalet!

Får du ståfräs nu när "Daddy" Trump "rensar upp i träsket", sparkar ministrar och kallar dem förrädare?

Kanske lite självbesudling till tonerna av R.Kelly känns lockande?

"Trump: Verkställ mitt beslut!"

"Yates: Det kan jag inte, Mr President, eftersom att min bedömning som Justitieminister är att ordern är illegal, dvs i strid med konstitutionen".

"Trump: Du är en förrädare! Du är svag! Du får sparken!"

"Yates: Som ni vill, Mr. President. (Whatever, jag hade typ 4 veckor kvar på jobbet och en fet fallskärm/pension som väntar....)"

"Trump: Finns det någon här som omedelbart verkställer mina order utan hänsyn till konstitutionen och annat tjafs som ger mig huvudvärk när jag tänker på det?"

"Dana J. Boente - räcker upp handen"

"Bra - du får bli Justitieminister!"

Inte ens Trumps idol Putin hade agerat som Trump, detta eftersom Putin mycket väl vet att det hysteriska, hämndlystna utåtagerande beteendet som Trump hänger sig till är att visa svaghet, inte styrka.
2017-01-31, 10:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Får du ståfräs nu när "Daddy" Trump "rensar upp i träsket", sparkar ministrar och kallar dem förrädare?

Kanske lite självbesudling till tonerna av R.Kelly känns lockande?

"Trump: Verkställ mitt beslut!"

"Yates: Det kan jag inte, Mr President, eftersom att min bedömning som Justitieminister är att ordern är illegal, dvs i strid med konstitutionen".

"Trump: Du är en förrädare! Du är svag! Du får sparken!"

"Yates: Som ni vill, Mr. President. (Whatever, jag hade typ 4 veckor kvar på jobbet och en fet fallskärm/pension som väntar....)"

"Trump: Finns det någon här som omedelbart verkställer mina order utan hänsyn till konstitutionen och annat tjafs som ger mig huvudvärk när jag tänker på det?"

"Dana J. Boente - räcker upp handen"

"Bra - du får bli Justitieminister!"

Inte ens Trumps idol Putin hade agerat som Trump, detta eftersom Putin mycket väl vet att det hysteriska, hämndlystna utåtagerande beteendet som Trump hänger sig till är att visa svaghet, inte styrka.
Varför ska han låta en justitieminister som är demokrat och tillsatt av Obama sitta kvar för? Vad är det i konstitutionen som säger att han inte får byta ut denna mot en av sina egna?
2017-01-31, 12:24
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Varför ska han låta en justitieminister som är demokrat och tillsatt av Obama sitta kvar för? Vad är det i konstitutionen som säger att han inte får byta ut denna mot en av sina egna?

Trump säger till berörd person att han tyvärr inte har förtroende för henne längre och ber henne avgå. Inga skandaler, inga känsloyttringar, bara business - inget personligt.

Vägrar hon avgå trots att han ber henne så entledigar han personen, med ett kort officiellt meddelande om att han helt enkelt vill ha in någon ny på posten etc - än en gång, inget personligt.

Eller så väntar han i typ tre-fyra veckor dvs tills Jeff Sessions är bekräftad och kliver in på posten så löser ju problemet sig självt.

Ingen mediacirkus, ingen uppståndelse.

Så hade i alla fall en kompetent chef hanterat frågan.

Men inte Trump, eftersom han före allt annat är en praktnarcissist och översittartyp som tar allt, inklusive saklig kritik, personligt, inte kan kontrollera sitt humör och i allt väsentligt fortsätter agera som om han sitter vid styrelsebordet i "The Apprentice" eftersom det är det absolut bästa han vet.

Trump njuter av att använda den makt de har till att hota och förnedra, det är så narcissister fungerar.

Trump tror säkerligen på fullt allvar att han visar styrka och beslutsamhet genom att impulsivt sparka folk till höger och vänster, och i processen komma med tillmälen och hån, kalla dem förrädare och vad det nu må vara.

Men det gör han alltså inte. Han visar svaghet, på ett fundamentalt professionellt och personligt plan.
Senast redigerad av DaEzz 2017-01-31 kl. 12:55.
2017-01-31, 12:36
Medlem
E.Merckxs avatar
President Donald Trump:

Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump

Nancy Pelosi and Fake Tears Chuck Schumer held a rally at the steps of The Supreme Court and mic did not work (a mess)-just like Dem party!

Fake Tears Chuck Schumer:

Schumer tears up over 'un-American' ban

https://www.youtube.com/watch?v=Ufbw6wGSbew

Undra om libtardena har varit så här desperata någon gång innan? Detta är ju bara början.
2017-01-31, 12:40
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Eller så väntar han i typ tre-fyra veckor dvs tills Rex Tillerson är bekräftad så löser ju problemet sig självt.

Tillerson? Menar du Jeff Sessions vars utfrågning hålls idag och som förmodligen kommer att bli bekräftad som A.G. inom ett par dagar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in