2017-01-29, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av balditroNN
Ja polisen såklart, de förstår jag ju, men jag pratar om att gå runt kl 03.30 i en håla i söderort där det inte är en jävel ute, och ska man verkligen nojja då?

Visst om jag skriker "Nej det var 3 marijuana joints vi rökte", men vafan liksom, tror inte majoriteten av de som går förbi förstår slang som "gås, äzi, zutt" osv. Möjligen gås isåntfall låter realistiskt.

Röker någon gång ibland. Vet vad gås är, samt känner till flera olika slang. Men äzi och zutt har jag aldrig hört. Är det något lokalt där du bor?
Citera
2017-01-30, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Röker någon gång ibland. Vet vad gås är, samt känner till flera olika slang. Men äzi och zutt har jag aldrig hört. Är det något lokalt där du bor?
Upplands slang.
Citera
2017-01-30, 22:42
Medlem
haha ska inte snacka så mycket.. lyssna på din vän o va inte barn!
Citera
2017-01-31, 02:29
Medlem
Hobby blatte? Jag använder äzi när jag är ute när det finns folk runt, vad fan ska ja annars säga liksom? Gräs? Gröning? Mycket mer uppenbart. Men äzi är iallafall LITE mer diskret.

Anledningen till att det är mer diskret är för att det bara är Babbar som använder det ordet, och det är kort, enkelt och diskret, kan lätt förvirras med andra ord av icke rökare.

Så jag tycker att ni börjar tänka innan ni kallar folk hobby blattar för att de försöker att hålla det diskret, vem vet, personen som sitter bredvid dig på tunnelbanan kan lika gärna vara en civ och jag använder hellre ordet "äzi" alla dagar i veckan än att torska för att jag har råkat förtala mig.
Senast redigerad av balditroNN 2017-01-31 kl. 02:33.
Citera
2017-01-31, 02:57
Medlem
Lekbarns avatar
Har rökt cb sen 15 år tillbaka och har aldrig hört ordet äzi, förstår inte ens hur det ska uttalas.

Anledningen lär väl vara att jag är över 30 samt att jag har varit förskonad direkt närkontakt med mångkulturen en 4-5 år sen jag flyttade från arabdalen.
Citera
2017-01-31, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balditroNN
Hobby blatte? Jag använder äzi när jag är ute när det finns folk runt, vad fan ska ja annars säga liksom? Gräs? Gröning? Mycket mer uppenbart. Men äzi är iallafall LITE mer diskret.

Anledningen till att det är mer diskret är för att det bara är Babbar som använder det ordet, och det är kort, enkelt och diskret, kan lätt förvirras med andra ord av icke rökare.

Så jag tycker att ni börjar tänka innan ni kallar folk hobby blattar för att de försöker att hålla det diskret, vem vet, personen som sitter bredvid dig på tunnelbanan kan lika gärna vara en civ och jag använder hellre ordet "äzi" alla dagar i veckan än att torska för att jag har råkat förtala mig.

Så du tror inte en civilare fattar äzi? Visst är snuten korkad men slangen har de definitivt hört nångång iaf om dom jobbar i närheten av sthlm
Citera
2017-01-31, 09:27
Medlem
MrPokers avatar
Det handlar så mycket mer om den allmänna uppsikten än orden man säger. Det är inte direkt som att den äldre mannen intensivt lyssnar på eran konversation. Går två pojkar förbi med för stora Bob Marley t-shirts och kepsen på snedden klockan 03:30 så spelar det inte någon roll var ni ens kallar en joint.

För övrigt vad får er att tro att en man som är uppe och går halv fyra på morgonen över huvud taget skulle bry sig om huruvida ni röker gräs eller inte. Han har väl ett eget liv att stå i.
Citera
2017-01-31, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Så du tror inte en civilare fattar äzi? Visst är snuten korkad men slangen har de definitivt hört nångång iaf om dom jobbar i närheten av sthlm
Aa men ordet kan lätt förväxlas med andra ord om någon som inte är van med att höra ordet hör det.
Citera
2017-01-31, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPoker
Det handlar så mycket mer om den allmänna uppsikten än orden man säger. Det är inte direkt som att den äldre mannen intensivt lyssnar på eran konversation. Går två pojkar förbi med för stora Bob Marley t-shirts och kepsen på snedden klockan 03:30 så spelar det inte någon roll var ni ens kallar en joint.

För övrigt vad får er att tro att en man som är uppe och går halv fyra på morgonen över huvud taget skulle bry sig om huruvida ni röker gräs eller inte. Han har väl ett eget liv att stå i.
Ja precis de ja försökte säga till min polare, men han blev as lack O höll fast vid att kl 03.30 på natten när en man går förbi ska man ABSOLUT sluta prata om det man prata om bara för att han går förbi på 2-3 meters avstånd.

Men sen blev diskussionen annat här i denna tråden ingen aning hur den ledde till de den ledde till men aa
Citera
2017-01-31, 17:46
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Förstår att när man är ung och fortfarande tycker röka är fett spännande, och man är ute med polarna på olika platser och gömmer sig i buskar så fort man ser en vuxen, försöker dölja jointen i handen och små fnissandes pratar om äzi besclick halva krita hit, jag är ganska långt förbi det stadiet men jag förstår precis vad ni gör på 100 meters avstånd, jag skiter även fullständigt i det så som dom flesta andra. Men vanliga monica 48 som jobbar på kronofogden har nog kanske inte lika bra koll på slang. Men ett protip: Hide in plain sight, börjar man gömma sig och använda konstiga ord är det än mer uppenbart att något pågår.
Citera
2017-01-31, 19:37
Medlem
HighwayDelights avatar
Har aldrig hört "Äzi" eller vad det nu kallades, gås däremot
Citera
2017-02-03, 22:55
Medlem
PEVCEs avatar
Tvivlar på att många svennar över 30 hört såna uttryck, men skulle gissa att de förstår vad det rör sig om. Skulle även gissa att de i de flesta fall inte bryr sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in