Citat:
Ursprungligen postat av
balditroNN
Hej!
Efter ett långt argument med en polare som tyckte att jag var dum i huvet som snackade om äzi och gåsar kl 03.40 på natten när det gick förbi en man som var 50 år gammal för att vi "kunde torskat" undrar jag lite.
Jag sa att folk som inte röker som är runt 40-50 år gamla inte förstår ett ord av vad jag babblar om när jag säger "nej de va 3 gåsar typ" eller "dunder äzi [...]".
Ni som inte röker mycket eller inte alls, hade ni förstått att det jag pratade om när jag sa "nej de va 3 gåsar typ" var om att jag röker cannabis?
Var det jag som var dum i huvet eller är min polare bara jävligt nojjig?
tack för svar
Söderortspolisen genomförde för några år sedan en stor polisiär insats riktat mot området kring Liljeholmen/Trekantssjön. Operationen var ganska väl uppmärksammad i media och hade givits namnet "Operation Gåsen."
Jag röker inte, kan mycket av slanget ändå. Jag är visserligen inte så gammal som 50, men faktum kvarstår att ditt slang inte skyddar dig många promille.
Självklart hade jag, polisen, och alla människor som inte är han puckot "Det börjar med en joint, går över till hasch" förstått när du säger gås till jolle.
/L