Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-02-03, 23:25
  #25
Medlem
Sandtags avatar
Äzi är en dead giveaway, bättre isfl med något vardagligt som macka, smörgås, cigg. 99.99% av alla bryr sig heller inte vilket är en insikt som kommer med åren. Ponera själv att du är ute och går, inte fan är du på helspänn och scannar av allt och alla? Minst hälften av folk har hörlurar dessutom, fast i sitt egna lilla ekorrhjul. Om någon skulle bry sig så är det förmodligen civvare eller så är ni på provat mark och härjar.

Edit: har aldrig hört det ordet i mitt liv men det krävs inte mkt för att pussla ihop 1+2. Din polare nojjar i onödan dock
Citera
2018-11-20, 18:54
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balditroNN
Hej!

Efter ett långt argument med en polare som tyckte att jag var dum i huvet som snackade om äzi och gåsar kl 03.40 på natten när det gick förbi en man som var 50 år gammal för att vi "kunde torskat" undrar jag lite.

Jag sa att folk som inte röker som är runt 40-50 år gamla inte förstår ett ord av vad jag babblar om när jag säger "nej de va 3 gåsar typ" eller "dunder äzi [...]".
Ni som inte röker mycket eller inte alls, hade ni förstått att det jag pratade om när jag sa "nej de va 3 gåsar typ" var om att jag röker cannabis?

Var det jag som var dum i huvet eller är min polare bara jävligt nojjig?

tack för svar

intelligens handlar om att kunna dra samband.
Det är bara ni zoomalier/inavlade ghetto negrer o araber som tror att man inte "fattar" bara ni byter ut några ord. Är du så begränsad, eller har du nångång hört "läsa mellan raderna?

Vad ni i er enfaldighet tror
"-Eyy, mannen har du kirrat "tjaj kjdoj "? är det bra grejjer detdär "asldkfj ak"?

Svennen som går förbi ska tänka"- ehh, dom pratar nog bara jobb . ."
"Ser inte alls konstiga ut när dom hela tiden tittar sig omkring som hyenor och visar tänderna, dom pratar nog bara matrecept"

Kan det vara pga denna ointelligens som vissa länder är u-länder?
https://petterssonsblogg.se/2015/04/...an-184-lander/
__________________
Senast redigerad av Stina2017 2018-11-20 kl. 18:58.
Citera
2018-11-20, 19:35
  #27
Medlem
Tropicanans avatar
Äldre människor är nog inte helt främmande för cannabis, dom förstår definitivt innebörden av en "gås".
Däremot så förstår dom nog inte de nya orden som anlänt tack vare massinvandringen, såsom "äzi" "zutt".
Citera
2018-11-21, 17:43
  #28
Medlem
OsamaBinLadens avatar
"Ska vi träffa Göran?"
"Ska vi träffa Bruno?"
Har du träffat Göran/Bruno idag?
Citera
2018-11-24, 14:49
  #29
Medlem
Samowiedzas avatar
Det finns garanterat väldigt många icke-rökare som känner till standardslang som bäng, braj, gås, grälle m.m.
Inte minst äldre personer, långt från alla var nykterister under det inrökta 70-talet.

De hänger kanske inte med på alla nysvenska slang, men man blir inte dum i huvudet för att man fyllt 50.
Har man någon som helst slutledningsförmåga bör man förstå att "röka en gås" inte innebär att ta en cigg, utan att röka något som man inte bör tala öppet om.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback