2017-01-31, 06:30
Medlem
HappyHandsomes avatar
Ska ringa tele2s kundtjänst, tips på frågor?

Tänker ha normal samtalston och vill verka saklig och besviken.
Citera
2017-01-31, 06:31
Medlem
dayms avatar
Comviq raderar friskt på facebook, inlägg som "Kakan Hermansson? Har ni helt tappat omdömet?" med en massa likes är tydligen alldeles för hatiskt för att få finnas kvar.

Men var inte detta precis vad Comviq vill? Förstår ingenting utav deras agerande, först anställer man en extremt kontroversiell person och sen när motreaktionen inte låter sig väntas så raderar man inläggen.

Citat:
Ursprungligen postat av RangRover
Med Kakan Hermanssson får Comviq mycket för pengarna. Väldigt mycket.
Ja det måste varit rena rama mellandagsrean på det kilopriset.
Citera
2017-01-31, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHandsome
Ska ringa tele2s kundtjänst, tips på frågor?

Tänker ha normal samtalston och vill verka saklig och besviken.

Ja, en motiverad fråga är varför de inte lärt sig något från Audi med fler vad gäller Kakan. Och varför de låter sin marknadschef använda företaget som sin politiska plattform för vänsterextrema meningsfränder. Chime någonting skrev nån innan att hon hette. Hon bör ju rimligen sparkas, men det är förstås deras sak att avgöra.

Ska säga upp mitt abonnemang för övrigt. Det här är ju en bojkott man kan deltaga i på riktigt. En Audi köper man ju inte var dag, men ett fjuttigt teleabonnemang kan man säga upp. Riktigt konstigt att de gör så här i en branch som är så pass "flyktig". Det är ju inte som att Comviq är billigare än konkurrenterna precis.
Citera
2017-01-31, 07:14
Medlem
Trodde inte Gustafsson var kommunist. Besviken. Hoppas nu att han får stryk i framtiden. Comviq kan dra åt helvete.
Citera
2017-01-31, 07:36
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Så klart att Tele2/Comviq fattade att det skulle bli reaktioner och det är ju poängen. Nyttiga idioter skriver på företagets Facebooksida som om företaget står och faller med dem om hur de tänker avsluta sina abonnemang. Men vi ska vara ärliga mot oss själva. Max en av tio som skrivit på Facebooksidan kommer att göra slag i saken och säga upp sitt abonnemang. Ungefär samma sak gäller för de som i denna tråd skrivit att de ska avsluta sina abonnemang. Hur smart är man om man på Comviqs Facebooksida uppmanar företaget att kontakta dem via privat meddelande för att få deras telefonnummer som ska sägas upp? Visst, visst, det är väl inte så troligt att man ringer kundtjänst i morgon för att säga upp abonnemanget.

Tele2 och Comviq har gjort kampanjer förr som fått främlingsfientliga personer med låg utbildning och låg tilltro till media och samhället att gå igång. Och varje gång hotar de med att säga upp sina abonnemang. Men handen på hjärtat, är det någon här som tror att de fått färre kunder på grund av kampanjerna?

"jag bestrider framtida fakturor och anmäler er för grovt olaga hot om ni använder denna "kaka" i er kampanj, hörs imorgon"

"Säger upp mina abonnemang imorgon!
Fy fan vad dåligt! Där flög 50 000kr, hoppas ni har råd med sån badwill!"

"Har ett dyrt abonnemang hos er. Men jag byter leverantör när abbonemanget går ur. Smart att anlita en extremistisk manshatare/polishatare.
vad fan trodde ni?"

"Jag vill att ni med omedelbar verkan löser de fyra abonnemang som vår familj har hos er. (...) Var vänlig skicka mig ett PM så ska ni få samtliga våra fyra nummer så att de kan avslutas!"

Kan du länka till de kampanjer du refererar till? Jag vet att jag själv inte har sett några Comviq/Tele2-reklam med vänsterextremister som ständigt brukar spy ut hat över en stor andel av företagets kunder.

Jag tvivlar personligen starkt på kampanjer som resulterar i att man förlorar kunder. Jag är rätt säker på att de flesta företag hoppas snarare på att vinna fler kunder med sina reklamkampanjer, speciellt som reklamkampanjer redan i sig är allt annat än gratis.

Vi får väl se vad Tele2:s/Comviqs nästa steg blir. Om de drar tillbaka kampanjen, så faller i alla fall din teori om att företaget har räknat med och hoppats på de reaktionerna.
Citera
2017-01-31, 07:37
Medlem
quts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
https://www.facebook.com/Comviq/posts_to_page/

Verkar ej vara populärt
99% män är emot, hur fan orkar folk äns bry sig.
Citera
2017-01-31, 07:39
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bollvagn
Jahapp. Då blir det halebop för mig i stället. Har alltid gillat bassethunden men nu är det slut med det

Ring Halebops säljsupport så kommer du säkert få någon rabatt för att du byter från Tele2.
Citera
2017-01-31, 07:44
Medlem
Nycticoraxs avatar
Undrar vad aktieinvesterarna tänker om detta? En regel är att man ska äga bolag man tror på. Hur många tror på Kakan eller jippot i övrigt?
Citera
2017-01-31, 08:10
Medlem
Man får ju hoppas att det drevas minst lika hårt som mot Audi nu så att nästa gång tänker stora företag "nej, vi orkar inte ett drev, vi kör en vit medelålders man i nästa reklam"
Senast redigerad av MegaFet 2017-01-31 kl. 08:22.
Citera
2017-01-31, 08:16
Medlem
Garneringsmannens avatar
Är det någon på facebook som backar den här kampanjen? Känns ju som att alla kommentarer är negativa...
Citera
2017-01-31, 08:19
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Fördelen med art engagera kakan är väl att dom får väldigt mycket för pengarna. Det var väl så reklambyrån tänkte när dom valde att engagera just henne. Hon är svårslagen på det sättet.
😀😀😀😀😀😀😀

Men allvarligt talat, mina barn har kontantkort hos Comviq som jag betalar. Känns inte ok att som kund få Zara Larssons och Kakan Hermanssons värdegrund nerkörd i halsen.

Så jävla trött på att som ansvarstagande svensk manlig heterosexuell skattebetalare och pappa få höra vilken värdelös skit man är. Dra åt helvete Comviq! Män som stannar kvar som kunder hos Comviq är beta cucks i mina ögon.

Tack för ordet!
Citera
2017-01-31, 08:21
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
Är det någon på facebook som backar den här kampanjen? Känns ju som att alla kommentarer är negativa...

Nej, så vitt jag kunde se fanns det inte en endaste positiv kommentar på Comviq-sidan. Men säkert kommer #viärhär-politruker invadera när de får nys om det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in