2017-01-31, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Till skillnad till Audi träffar ju målgruppen lite mer rätt här. Majoriteten av Audis köpare = vita heterosexuella medelklassmän. Majoriteten av Comviqs köpare = lättpåverkade (hjärndöda) tonåringar som inte har råd med ett vanligt mobilabonnemang.

Eller har jag missat att säljer Comviq något annat än billiga kontantkort?

Jag är 50+ och har Comviq just för att de har billiga kontantkort. Ringer gör jag väldigt sällan. Mobiltelefon är man tvungen att ha för att bl.a. få verifierings-sms från banker m.fl.

Telefon med sladd har jag inte längre, sedan fiber drogs in där jag oftast bor.

Sådan här reklam förstår jag mig inte alls på. Jag vill ha fakta kring vad det kostar och hur det fungerar. Djävla trams!
Citera
2017-01-31, 01:44
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
"I ett flöde med bara likasinnade är det lätt att hamna i villfarelsen om sin egen genialitet eller spä på föraktet om meningsmotståndare."

Herregud ironin i det alltså. Ett flöde med likasinnade och förakt mot meningsmotståndare hmm vart har man sett det någonstans.
Citera
2017-01-31, 02:01
Bannlyst
Ska bli intressant och se hur Comviq reagerar på reaktionerna. Vågar de fortsätta samarbetet och på så sätt förlora massa intäkter eller lyssnar man på kritiken och avbryter samarbetet.
Citera
2017-01-31, 02:18
Medlem
Gurglarens avatar
Kuk. Bor på landet och har mobilt bredband med 200 gb limit för 560 kr/mån. Inte hittat billigare någon annanstans. Lite svårt att bojkotta pissföretaget.
Citera
2017-01-31, 02:51
Medlem
Kämpendahls avatar
Så klart att Tele2/Comviq fattade att det skulle bli reaktioner och det är ju poängen. Nyttiga idioter skriver på företagets Facebooksida som om företaget står och faller med dem om hur de tänker avsluta sina abonnemang. Men vi ska vara ärliga mot oss själva. Max en av tio som skrivit på Facebooksidan kommer att göra slag i saken och säga upp sitt abonnemang. Ungefär samma sak gäller för de som i denna tråd skrivit att de ska avsluta sina abonnemang. Hur smart är man om man på Comviqs Facebooksida uppmanar företaget att kontakta dem via privat meddelande för att få deras telefonnummer som ska sägas upp? Visst, visst, det är väl inte så troligt att man ringer kundtjänst i morgon för att säga upp abonnemanget.

Tele2 och Comviq har gjort kampanjer förr som fått främlingsfientliga personer med låg utbildning och låg tilltro till media och samhället att gå igång. Och varje gång hotar de med att säga upp sina abonnemang. Men handen på hjärtat, är det någon här som tror att de fått färre kunder på grund av kampanjerna?

"jag bestrider framtida fakturor och anmäler er för grovt olaga hot om ni använder denna "kaka" i er kampanj, hörs imorgon"

"Säger upp mina abonnemang imorgon!
Fy fan vad dåligt! Där flög 50 000kr, hoppas ni har råd med sån badwill!"

"Har ett dyrt abonnemang hos er. Men jag byter leverantör när abbonemanget går ur. Smart att anlita en extremistisk manshatare/polishatare.
vad fan trodde ni?"

"Jag vill att ni med omedelbar verkan löser de fyra abonnemang som vår familj har hos er. (...) Var vänlig skicka mig ett PM så ska ni få samtliga våra fyra nummer så att de kan avslutas!"
Citera
2017-01-31, 03:10
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Så klart att Tele2/Comviq fattade att det skulle bli reaktioner och det är ju poängen. Nyttiga idioter skriver på företagets Facebooksida som om företaget står och faller med dem om hur de tänker avsluta sina abonnemang. Men vi ska vara ärliga mot oss själva. Max en av tio som skrivit på Facebooksidan kommer att göra slag i saken och säga upp sitt abonnemang. Ungefär samma sak gäller för de som i denna tråd skrivit att de ska avsluta sina abonnemang. Hur smart är man om man på Comviqs Facebooksida uppmanar företaget att kontakta dem via privat meddelande för att få deras telefonnummer som ska sägas upp? Visst, visst, det är väl inte så troligt att man ringer kundtjänst i morgon för att säga upp abonnemanget.

Tele2 och Comviq har gjort kampanjer förr som fått främlingsfientliga personer med låg utbildning och låg tilltro till media och samhället att gå igång. Och varje gång hotar de med att säga upp sina abonnemang. Men handen på hjärtat, är det någon här som tror att de fått färre kunder på grund av kampanjerna?

"jag bestrider framtida fakturor och anmäler er för grovt olaga hot om ni använder denna "kaka" i er kampanj, hörs imorgon"

"Säger upp mina abonnemang imorgon!
Fy fan vad dåligt! Där flög 50 000kr, hoppas ni har råd med sån badwill!"

"Har ett dyrt abonnemang hos er. Men jag byter leverantör när abbonemanget går ur. Smart att anlita en extremistisk manshatare/polishatare.
vad fan trodde ni?"

"Jag vill att ni med omedelbar verkan löser de fyra abonnemang som vår familj har hos er. (...) Var vänlig skicka mig ett PM så ska ni få samtliga våra fyra nummer så att de kan avslutas!"

Aldrig sett någon Comviq-kampanj med vänsterextremister förut. Jag kommer iaf uppmana folk att bojkotta dem.
Audi fick ju backa, varför inte Comviq?
Varför göra en kampanj om fejknyheter och filterbubblor med de mest verklighetsfrånvända människorna i hela Sverige? Helt sjuk ironi. Och varför fortsätter man kasta pengar över en idiot som Kakan Hermansson? Kampanjen borde samarbeta med Flashback istället, "Besök Flashback - lär dig argumentera för din sak".

edit: De med kontantkort kan ju t.ex. byta till Halebop: https://shop.halebop.se/kontantkort
Senast redigerad av mendokse 2017-01-31 kl. 03:20.
Citera
2017-01-31, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Vad tycker ni om valet av ambassadörer?

Dåligt. Jag känner inte till UFC-snubben men antar att jag inte gillar honom heller. Resten verkar bara vara vänster-slödder.

Hur pass politiskt färgad tror ni den här kampanjen kommer vara?
100%

Påverkar detta er uppfattning om Comviq och er vilja att vara kund hos dem?
Detta påvrkar förståss starkt negativt. Comvik står nu på min "svarta lista". Kan tyckas löjligt, men om allt fler börjar bojkotta företag med vänsterextrem profil så påverkar det deras ekonomi.

Vilket losergäng! Gärdsgårdsserien inom mediabubblan.
Citera
2017-01-31, 03:25
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
rant

Tja, fanns sådana som skrev likadant som du när Nellys gjorde något utspel mot SD. Något år senare kan man läsa sånt här: http://www.ehandel.se/Ett-30-tal-anstallda-pa-Nelly-kan-tvingas-lamna,7593.html

Nej, Comviq kommer inte läggas ned om en månad men om det ens är 1 på 10 av läsare som gör slag i saken, så är det ju fortfarande en betydande andel. På längre sikt har det skadat företagets anseende enormt. Du verkar inte tänka på potentiella framtida kunder som finns heller.
I mina kretsar, där man ogillar invandringen osv. så är det välkänt att man inte längre käkar burgare på Max efter en incident på Almedalsveckan för några år sedan, att man i största möjliga mån använder annat än Arla-produkter, inte läser gammelmedia eller köper nåt från Viasat.

Folk associerar företaget med denna incident och även ifall man inte gör slag i saken nu, så kommer det inte vara en fördel för Tele2 eller Comviq ifall en person står och jämför telefonabonnemang igen om 2år. Precis som det spelar in ifall man har varit med om en incident med riktigt taskig kundservice.

"It takes a lifetime to build a good reputation and a second to destroy it."
Senast redigerad av andreasmm 2017-01-31 kl. 03:28.
Citera
2017-01-31, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Tja, fanns sådana som skrev likadant som du när Nellys gjorde något utspel mot SD. Något år senare kan man läsa sånt här: http://www.ehandel.se/Ett-30-tal-anstallda-pa-Nelly-kan-tvingas-lamna,7593.html

Nej, Comviq kommer inte läggas ned om en månad men om det ens är 1 på 10 av läsare som gör slag i saken, så är det ju fortfarande en betydande andel. På längre sikt har det skadat företagets anseende enormt. Du verkar inte tänka på potentiella framtida kunder som finns heller.
I mina kretsar, där man ogillar invandringen osv. så är det välkänt att man inte längre käkar burgare på Max efter en incident på Almedalsveckan för några år sedan, att man i största möjliga mån använder annat än Arla-produkter, inte läser gammelmedia eller köper nåt från Viasat.

Folk associerar företaget med denna incident och även ifall man inte gör slag i saken nu, så kommer det inte vara en fördel för Tele2 eller Comviq ifall en person står och jämför telefonabonnemang igen om 2år. Precis som det spelar in ifall man har varit med om en incident med riktigt taskig kundservice.

"It takes a lifetime to build a good reputation and a second to destroy it."

Ja, det blir som med AUDI. Ser en AUDI och tänker på Kakan. Ser Comviq = Kakan. Litet feltänkt där av reklamarna.
Citera
2017-01-31, 04:55
Medlem
ispiks avatar
Sådär! Ännu ett bolag som tillåter en marxistisk reklambyrå styra mot avgrunden.
Fy fan vad jag är less på påtvingad vänsterextremism!
Citera
2017-01-31, 06:01
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Ja, det blir som med AUDI. Ser en AUDI och tänker på Kakan. Ser Comviq = Kakan. Litet feltänkt där av reklamarna.

Fördelen med art engagera kakan är väl att dom får väldigt mycket för pengarna. Det var väl så reklambyrån tänkte när dom valde att engagera just henne. Hon är svårslagen på det sättet.
Citera
2017-01-31, 06:20
Medlem
Illusioners avatar
Ytterst märkligt att Comviq väljer att arbeta med "Kakan" efter stormen som var runt Audi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in