2017-01-30, 23:41
Medlem
Här kommer mitt senaste trejdingtips:

Under eventet som varit denna helgen så har inte bara spelarna gått ned mycket i pris, så har även consumables gjort. Jag själv har riktat in mig på guldiga squadfitness-kort. De går numera för ~850 coins/st, har köpt på mig endast guldkort för ungefär 400k totalt. Räknar med att kunna sälja varje kort för ~1200 kommande WL eller som senast helgen efter (kanske att marknaden är såpass floodad just nu så att en stor ökning uteblir just denna helgen).

Någon som också siktat in sig på detta redan? Jag tycker det känns som en kassaskåpssäker affär, men kanske inte ser på det helt nyktert. Hur tycker ni det låter?

Edit: För att förtydliga så hoppas jag på en vinst på ~160k till helgen.
Senast redigerad av sluggern375 2017-01-30 kl. 23:43.
Citera
2017-01-30, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375

Under eventet som varit denna helgen så har inte bara spelarna gått ned mycket i pris, så har även consumables gjort. Jag själv har riktat in mig på guldiga squadfitness-kort. De går numera för ~850 coins/st, har köpt på mig endast guldkort för ungefär 400k totalt. Räknar med att kunna sälja varje kort för ~1200 kommande WL eller som senast helgen efter (kanske att marknaden är såpass floodad just nu så att en stor ökning uteblir just denna helgen).

Någon som också siktat in sig på detta redan? Jag tycker det känns som en kassaskåpssäker affär, men kanske inte ser på det helt nyktert. Hur tycker ni det låter?

känns som oerhört mycket jobb för några hundra coins.. 1 IF kort och du gör minst samma profit som att sälja 10 squad fitness..kommer dessutom ta tid o sälja alla dessa Squad fitness...
Citera
2017-01-31, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
känns som oerhört mycket jobb för några hundra coins.. 1 IF kort och du gör minst samma profit som att sälja 10 squad fitness..kommer dessutom ta tid o sälja alla dessa Squad fitness...
Ja, jobbet är mycket. Men går ganska fort att köpa dom när man sitter på en konsol. Jag vet inte hur mycket du gör på dina IF-trading. Men låt oss säga att jag gör ~160k tills på lördag, hur mycket har du gjort fram tills dess skulle du gissa?

Det här är inget jag tänker man ska hålla på med varje vecka. Bara just under kraschen som korten står såpass lågt. Och eftersom WL är varje helg så har jag ju mina säljpunkter klara. Det har man inte med IF-trading då man inte vet när SBC eller dylikt ska komma.

Sen "några hundra coins" i det här fallet är ju en ökning på 30-40%. Tycker inte det är en jättedålig avkastning.
Citera
2017-01-31, 00:14
Medlem
Citat:
Ja, jobbet är mycket. Men går ganska fort att köpa dom när man sitter på en konsol. Jag vet inte hur mycket du gör på dina IF-trading. Men låt oss säga att jag gör ~160k tills på lördag, hur mycket har du gjort fram tills dess skulle du gissa?

Det här är inget jag tänker man ska hålla på med varje vecka. Bara just under kraschen som korten står såpass lågt. Och eftersom WL är varje helg så har jag ju mina säljpunkter klara. Det har man inte med IF-trading då man inte vet när SBC eller dylikt ska komma.

Sen "några hundra coins" i det här fallet är ju en ökning på 30-40%. Tycker inte det är en jättedålig avkastning.

absolut säljer alla men det kan ta tid.. du har ju ca 500 kort vilket tar tid då alla inte säljer varje timme..
Jag snittar mellan 3-8k per kort...tjänat 50k bara idag och då har jag bara relistat och köpt nya kort när de sålt

EDIT: Tjänat närmare 100k idag om man räknar med IF Mané som jag sålde för 55k dyrare än jag köpte för..
Citera
2017-01-31, 00:40
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Surt! Fortsätt kämpa på Vilket lag har du då? Kanske någon här kan tipsa om uppgraderingar
Kör med detta budgetlag just nu. Det har ju ändå gått ganska bra men skulle jag ha mer coins hade jag skrapat ihop en bättre trupp.
https://www.futbin.com/17/squad/1496365
Citera
2017-01-31, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Kör med detta budgetlag just nu. Det har ju ändå gått ganska bra men skulle jag ha mer coins hade jag skrapat ihop en bättre trupp.
https://www.futbin.com/17/squad/1496365

https://www.futbin.com/17/squad/1496477 testa detta annars..riktigt prisvärt
Citera
2017-01-31, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whtvs
Någon som vet vilken arena som har diagonalt, rutigt gräs? Ser väldigt speciellt ut när man spelar på det. Har bara mött det en gång och glömde kolla

Citat:
Ursprungligen postat av LBX
Stoke??

ojihelvete! var tvungen att testa. från och med nu heter dom st(r)oke. förstår nu varför ps måste ha epilepsivarning innan spelet startas.. hur i fan kan detta vara tillåtet?
Senast redigerad av franki 2017-01-31 kl. 01:56.
Citera
2017-01-31, 05:34
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Edit: För att förtydliga så hoppas jag på en vinst på ~160k till helgen.

Tipset i sig är ju kassaskåpssäkert, du kommer göra vinst. Frågan är om det blir 30-40% som du hoppas eller om det blir mindre? Har för mig squad fitness låg på ca 1000 coins före eventet nämligen. Dra bort tax och det är vinst på 100 coins per kort. Nu får du säkert sålt korten för 1200 eftersom det är besvärligt att söka på squad fitness, men frågan är hur många du säljer i timmen. Lär bara sälja med minuten kvar. Jag är inte säker på att du får allt sålt på en helg.

Jag har också funderat i de här banorna som du varit inne på men valde att gå för IF istället. Rätt eller fel, tiden får utvisa. Men absolut kommer du gå plus. Tack för tipset!
Citera
2017-01-31, 06:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beng14beng
Bara jag som tycker det är snålt med SBC's?
Borde väl ge mer liv åt marknaden, speciellt nu med dessa rabatterade packs

Det kommer nog en league SBC snart som någon mer skrev, börjar vara dags. Jag tror på Colombia, Bundes, Calcio A, RSL eller Österrike. Liten chans för Argentina också. Kanske kör de BPL redan nu för SBC Harry Kane?

Förra league SBC släpptes 29e december så det borde vara i dagarna det kommer.
Citera
2017-01-31, 07:38
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
https://www.futbin.com/17/squad/1496477 testa detta annars..riktigt prisvärt
Ska kolla, tack!
Citera
2017-01-31, 09:02
Medlem
Citat:
absolut säljer alla men det kan ta tid.. du har ju ca 500 kort vilket tar tid då alla inte säljer varje timme..
Jag snittar mellan 3-8k per kort...tjänat 50k bara idag och då har jag bara relistat och köpt nya kort när de sålt

EDIT: Tjänat närmare 100k idag om man räknar med IF Mané som jag sålde för 55k dyrare än jag köpte för..

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tipset i sig är ju kassaskåpssäkert, du kommer göra vinst. Frågan är om det blir 30-40% som du hoppas eller om det blir mindre? Har för mig squad fitness låg på ca 1000 coins före eventet nämligen. Dra bort tax och det är vinst på 100 coins per kort. Nu får du säkert sålt korten för 1200 eftersom det är besvärligt att söka på squad fitness, men frågan är hur många du säljer i timmen. Lär bara sälja med minuten kvar. Jag är inte säker på att du får allt sålt på en helg.

Jag har också funderat i de här banorna som du varit inne på men valde att gå för IF istället. Rätt eller fel, tiden får utvisa. Men absolut kommer du gå plus. Tack för tipset!

Jag förstår hur ni tänker. Kanske inte är mödan värd, det är blir ju en hel del jobb att lägga ut 100 kort á 1200/st. Även fast vinsten kommer så blir väl kanske jobbet större än om man gått på IF istället.

Sen så ska jag vara hemifrån hela helgen så ska jag sälja denna helgen så måste jag göra det från mobilen. Sälja så mycket från mobilen lär ta tid. Men får se hur det ser ut efter helgen. Kommer väl troligtvis inte vara värt med tanke på allt jobb som jag kommer lägga ned. Återkommer med hur det gick.
Citera
2017-01-31, 09:27
Medlem
Tack till er som tog er tid att svara hur man försvarar nuförtiden. Har gått från att kämpa mot datorn på proffs till att spöa den på legendarisk tack vare tipsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in