2017-01-30, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
N familj,vänner verkar tro på honom,det är hjärtan överallt på deras profiler .

Värre är det med TM,bruden har fått bort namnet där det står i förhållande,pappans FB profil syns bara vissa dagar... Bland vänner är det tyst
Sjukt att de stödjer en kvinnomördare och en ev våldtäktsman.
Citera
2017-01-30, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disalicious
http://www.visindavefur.is/svar.php?id=53350

Maxstraff för mord är livstid, med möjlighet till förkortning. Två gånger har tingsrätten dömt livstid och båda gångerna kortades domen i högsta domstolen. Längsta straffet som dömts var 20 år
Ok, så den lengste straffen de kan få for mord samt 20 kg hasj er 20 år? I Norge er livstid 21 år, men de aller farligste fangene kan få forvaring, som kan bli livet ut som. f.eks ABB
Jeg håper disse fårlang straff om de har myrdet en ung kvinne. Det virker som om politiet på Island har gode beviser mot dem
Citera
2017-01-30, 21:27
Medlem
Citat:
Dom har ju inte fått svar på alla test,och det enda han minns är att han sett två brudar i bilen och att han gått ombord.

Är han oskyldig behöver han inte bevisa något,och han vet ju ingenting vad omvärlden tänker och vet.

Vilken bakgrund är känd för TMO? Om det redan varit uppe, tacksam för länk.
Citera
2017-01-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilken bakgrund är känd för TMO? Om det redan varit uppe, tacksam för länk.

Våldtäckt på Grönland där han frikändes,domar för droger.
Citera
2017-01-30, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Ok, så den lengste straffen de kan få for mord samt 20 kg hasj er 20 år? I Norge er livstid 21 år, men de aller farligste fangene kan få forvaring, som kan bli livet ut som. f.eks ABB
Jeg håper disse fårlang straff om de har myrdet en ung kvinne. Det virker som om politiet på Island har gode beviser mot dem

Det går att döma GM till längre än 20 år eftersom livstid på Island inte är tidsbegränsad. Men Högsta domstolen har aldrig tidigare dömt till livstid så det kanske är osannolikt. Jag tror inte heller Island någonsin skulle släppa ut en sådan som ABB, antar att det borde bli livstid i ett sådant fall eller något som förvaring.
Senast redigerad av Disalicious 2017-01-30 kl. 21:33.
Citera
2017-01-30, 21:54
Medlem
Citat:

Och nu med last på 20 kg hasch.... Inget talar i hans favör direkt.

Min fråga är då ...

- NO verkade mer berusad än "vanligt"
- B var det också

Kan TMO via hasch (sett till att dom hamnade i detta tillstånd)

för att uppnå sitt syfte?

Att sexualsadistiskt mörda B.
Citera
2017-01-30, 21:58
Medlem
Citat:

Det grønnlanske rettsystemet er ganske anderledes enn i Norgeog Sverige
Vet ikke om det også er derfor familiene deres ser anderledes på deres kriminalitet enn vi gjør her

Citat:
Fengselsstraff er nemlig ikke utbredt på øya, selv om det ble innført som straff i 1963, og det er det flere årsaker til.

– Man arbeider med å få det til. Men i dag forsøker man å integrere forbryterne raskt i samfunnet igjen, sier historikeren og forklarer at det blant annet skyldes at man fra gammelt av har trengt den dømte arbeidskraften hjemme på boplassen.

Her kan interesserete lese hele artikkelen
http://forskning.no/historie/2010/09/gronlands-rettssystem-lider-under-kolonitidens-synder
Citera
2017-01-30, 22:12
Medlem
Citat:

Min fråga är då ...

- B var det också

Birna brukade inga droger, så det är inte rimligt att hon lät sig bjudas på hasch den morgonen även fast hon var full tycker jag. Men NO kanske rökte på, kan man få minnesluckor av hasch?

Det kan vara så att TO tänkte försöka ha samma tur med B, våldta och komma undan, det var inte planerat att döda. Å andra sidan kan han ha "lärt sig en läxa" från den tidigare våldtäkten, att vittnet (offret) bör dö?

Jag tycker det är rätt läskigt hur bekant det här fallet känns..
Citera
2017-01-30, 22:14
Medlem
Citat:

Frikändes han? Jag visste inte att det gick såpass långt. Tjejen är väl manad att anmäla TO nu, eller har jag missförstått?
Citera
2017-01-30, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Birna brukade inga droger, så det är inte rimligt att hon lät sig bjudas på hasch den morgonen även fast hon var full tycker jag. Men NO kanske rökte på, kan man få minnesluckor av hasch?

Det kan vara så att TO tänkte försöka ha samma tur med B, våldta och komma undan, det var inte planerat att döda. Å andra sidan kan han ha "lärt sig en läxa" från den tidigare våldtäkten, att vittnet (offret) bör dö?

Jag tycker det är rätt läskigt hur bekant det här fallet känns..
Nei mann får ikke minnesluckor av hasj. Mann kan få hallusinasjoner, og et lang tids bruk kan mann bli paranoid
Citera
2017-01-30, 22:20
Medlem
Citat:

Min fråga är då ...

- B var det också

Ellers kan det være at TMO har røkt hasj, andre rusmidler som LSD eller tabeletter for å døyve angsten for å bli tatt med hashet. TMO kom inn på puben og fikk spandert noen øl fra NOs gevinst (var det ikke åtte øl NO vant?) Rusmidlene og alkoholen var dårlig kombinasjon og det ender ikke bra. NO var tilfeldigvis i nærheten og blir dratt inn i det...
Senast redigerad av Bakvendt 2017-01-30 kl. 22:22.
Citera
2017-01-30, 22:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Naturligtvis behövs det mer.

Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Tror du inte att polisen har mer än att NO bara befunnit sig i bilen mot honom? Behövs det inte mer än så för att han ska bli åtalad för mord?

Vem var det som tvättade? Är fynd i båten samt tvättandet bekräftat av polisen?

Naturligtvis behövs det mer än så för att bli åtalad för mord. Polisen verkar ha bra på fötterna och vad detta är känner vi inte till än så länge.

Inte tror jag att NO är oskyldig till försvinnandet och mordet på Birna men kan ha haft en mindre "aktiv" roll än TMO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in