2017-01-30, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
https://www.easports.com/fifa/ultimate-team/web-app/show-off?showoffId=e7i6CwKFnMtqc:FFA17PS4

https://www.easports.com/fifa/ultimate-team/web-app/show-off?showoffId=kO7P3hjznMtqd:FFA17PS4

Jag har 50 tusen att spendera, vad hade ni förbättrat direkt?

Edit: Jag kör Casimero och Rafinha när lånespelarna är slut.

Renato Sanches in nånstans på mitten är ju given iaf. Billig och sjukt bra(strunta i 78-ratingen, han är mycket bättre än så).
Citera
2017-01-30, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Tankar om If Lallana?? ser ju riktigt fin ut när man kollar in alla stats på futbin frågan är om han funkar i försvarspel?

Annars måste jag säga jag tycker ramsey är helt sjuk , slängde in han på provspel en match o han har 3-4 raka matcher varit min bästa spelare i COM roll.

Aight gubbar ge mig lite tips på OP inform spelare i bpl eller bundesliga värda nånstans mellan 40-80k?

provat honom både som CM i 4321 och CAM i 41212.. Tycker inte han funkade någonstans..kändes allmänt seg...Coutinho mycket bättre
Citera
2017-01-30, 18:48
Medlem
Ett bra tips för att tjäna lite enkla stålar är att köpa SIF Calhanoglu för max 20,5.. Lägg ut för 26k bin..sålt 2 hittills idag och köpt nya
Citera
2017-01-30, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warseven
Snack om att ELO ändras efter 10 matcher, dvs ens rating. Spelar du bra, får du möta andra spelare med högre rating, och repeat. Brukar också ha ca 10 matcher åt varje håll innan det vänder. Hamnar oftast 18-24 i vinster, alltid oroligt i mitten när allt går skit och man bara har runt 10 vinster och 20 matcher kvar.

Jag brukar ha 14 vinster med ca 20 matcher kvar varje helg. Då tror man ju att man är minst G1 o kanske Elite 3 om de fortsätter så. Men nej nej jag brukar torska 6 matcher i rad så fort jag nått 14 vinster. Sen när jag är på 18 vinster går det enkelt till 21. Då har jag aldrig tillräckligt med matcher för 25 så där slutar jag lira normalt
Citera
2017-01-30, 19:17
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Var på väg upp till div.1 men då glitchades det och hade otur med internet. Sen köpte jag Naingolan som är grym men förlorar typ allt sen jag köpte honom.. Måste nu vinna 2/2 för att inte åka ut div.2

Förstalaget som jag oftast spelar med: https://www.futbin.com/17/squad/1490424 Kan köpa Griezmann senare. Packade SIF Coleman idag när jag fixade en MM och har massa IF i klubben men känns inte värt att sälja någon där nu. Coleman borde ju gå för 150k sen?
Citera
2017-01-30, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Var på väg upp till div.1 men då glitchades det och hade otur med internet. Sen köpte jag Naingolan som är grym men förlorar typ allt sen jag köpte honom.. Måste nu vinna 2/2 för att inte åka ut div.2

Förstalaget som jag oftast spelar med: https://www.futbin.com/17/squad/1490424 Kan köpa Griezmann senare. Packade SIF Coleman idag när jag fixade en MM och har massa IF i klubben men känns inte värt att sälja någon där nu. Coleman borde ju gå för 150k sen?

Marchetti i mål är inge vidare imo. Finns en handfull bättre alternativ i Calcio. Samma med Miranda, inte varit imponerad av honom. Hade hellre valt Chiellini, Bonucci, MOV Barziagli, IF Tonelli före honom. Men dem kanske funkar bra för dig bakåt eller framåt som det kärvar?

Coleman borde gå upp mer skulle jag tro.
Citera
2017-01-30, 19:54
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Marchetti i mål är inge vidare imo. Finns en handfull bättre alternativ i Calcio. Samma med Miranda, inte varit imponerad av honom. Hade hellre valt Chiellini, Bonucci, MOV Barziagli, IF Tonelli före honom. Men dem kanske funkar bra för dig bakåt eller framåt som det kärvar?

Coleman borde gå upp mer skulle jag tro.
Spelar ingen roll vem man har i mål imo. Spelat med Buffon, Handanovic osv. Är ingen skillnad.

Spelat med varenda mittback du nämner haha. IF Tonelli har jag kvar i mitt andra lag.
Citera
2017-01-30, 20:22
Medlem
murvelludrets avatar
Tänkt köpa in en eller ett fåtal dyrare från veckans TOTW i rent investeringssyfte men vet inte vem/vilka. Har endast ett fåtal platser tillgodo därav kan jag inte köpa flera billiga IF-kort.

Så tankarna går till en Ramos, Cavani eller Rooney alternativt tre Kroos eller sista alternativet fyra stycken Coleman.

Har varit mest inne på Rooney känns som att det kommer stiga uppåt och vara populärt framöver, men velar över honom då han lär stiga en hel del för att vinsten ska bli vettig! Och på andra plats där ligger Coleman.. Så hör gärna era tankar/tips kring detta
Citera
2017-01-30, 20:27
Medlem
Vurte3Ns avatar
Ställt om mitt serie A lag nu från 5-2-1-2 till 4-5-1 för att få bättre bredd och inte behöva rulla mig genom mitten varje gång.

Har 3 innermittfältare nu som är Kondogbia-naingolan-Asamoah. Men på bänken är det rätt tunt. Har De Rossi tillgodo att slänga in för att stänga till därbak när jag leder matcherna.

Behöver tips på någon mer stark, bollvinnande cm/cdm att kasta in!
Citera
2017-01-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murvelludret
Tänkt köpa in en eller ett fåtal dyrare från veckans TOTW i rent investeringssyfte men vet inte vem/vilka. Har endast ett fåtal platser tillgodo därav kan jag inte köpa flera billiga IF-kort.

Så tankarna går till en Ramos, Cavani eller Rooney alternativt tre Kroos eller sista alternativet fyra stycken Coleman.

Har varit mest inne på Rooney känns som att det kommer stiga uppåt och vara populärt framöver, men velar över honom då han lär stiga en hel del för att vinsten ska bli vettig! Och på andra plats där ligger Coleman.. Så hör gärna era tankar/tips kring detta

personligen tycker jag det är för riskabelt att tradea med dessa dyra kort.. visst vinsten kan bli stor men krävs rätt rejäl ökning för att det ska bli profit..
Citera
2017-01-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vurte3N
Ställt om mitt serie A lag nu från 5-2-1-2 till 4-5-1 för att få bättre bredd och inte behöva rulla mig genom mitten varje gång.

Har 3 innermittfältare nu som är Kondogbia-naingolan-Asamoah. Men på bänken är det rätt tunt. Har De Rossi tillgodo att slänga in för att stänga till därbak när jag leder matcherna.

Behöver tips på någon mer stark, bollvinnande cm/cdm att kasta in!

Khedira eller Melo kanske?
Citera
2017-01-30, 20:47
Medlem
Kör just nu 4321 BPL lag och har ca 300k att spendera på en ny CM.

Har (från vänster till höger)

Hazard (88) - Gray IF - Walcott IF
Emre Can SBC - Matic - Kante (81)
Clichy - Bailly - Smalling - Walker
De Gea

Funderar på att byta ut Matic mot Eriksen IF (88) och sätta Emre Can som CCM, Eriksen RCM och Kante LCM. Vad tror ni om det? Gillar defensiva spelare i CCM, tror ni Emre Can kan göra det bra?

mvh Ingetfejk
Senast redigerad av IngetFejk 2017-01-30 kl. 20:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in