2017-01-29, 03:14
Medlem
Klopeks avatar
Hoppas allegri fortsätter på inslagna vägen 4-2-3-1. Nämnde det tidigare, den formationen är rätt väg att gå eller 4-3-1-2. Ege så är det bäst med 4-2-3-1 för då får vi in Pjaca i en naturlig positon i laget, som offensiv ytter. Pjaca är en spelare som har så jäkla mycket att ge på planen, trots få minuter på planen så har man fått se prov på hans driv, hans briljans när han dribblar sig förbi 2 spelare och får till ett avslut på mål. Detta kan bli hur bra som helst, snälla våga allegri, varför ska gubbjäveln vänta så länge?

Den som stoppar vägen just nu är Mandzukic som spelat senaste tiden som offensiv ytter och där får Pjaca lida
Citera
2017-01-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Du får det att låta som Totti är den enda spelare i Serie A som offrat hela karriären för en klubb och knappt vunnit något. Di Natale i Udinese hade varje år lag i Serie A och klasslag i europa som jagade honom varje år men han stannade, så nej det är ingen bedrift. Udinese vann väl inte ens copa italia under hans tid. Han vann alltså ingenting. Detta bara för att nämna någon mer.

Tydligen är Totti inte tillräckligt klass då han mest sitter och ruttnar på bänken, denna säsongen och även förra så satt han fastklistrad på bänken? Vi kan sätta Del Piero på bänken också och säga att "han räcker till serie A för Juventus".

Att Totti inte gnäller om att sitta på bänken vet du inget om, vi vet ingenting vad som försigår bakom stängda dörrar. Så där kan varken du eller jag spekulera om hur snacket går. Att han ev accepterar att sitta på bänk med utebliven speltid beror på att vill vinna serie A och det hoppas jag han aldrig mer får göra.

Nej det går inte att jämföra spela med hjärta och spela smustigt som du nämner,. Det är där skiljelinjen går, det går att spela tufft men på ett snygg sätt. Båda dessa herrar spelar äckligt så är det bara. Men du kanske tycker en bandiera (Totti) ska spotta en spelare i motståndarlaget i ansiktet? Är det att spela med hjärtat som du uttrycker det? Skämma ut sin klubb som man påstår man älskar är det enligt mig.

Du finner inget exempel likt Tottis i den moderna italienska fotbollen. Di Natale var trogen Udinese länge men spelade inte där hela sin karriär. Dessutom var det inte förrän han närmade sig 30 som han verkligen blommade ut och började bomba in mål och inte ens då var han ens i närheten av samma nivå som Totti höll i sin prime. Därmed inte sagt att Di Natale inte förtjänar att hyllas för det han gjorde i Udinese - men det är inte jämförbart med Totti. Nämn gärna några fler eftersom du nu säger att det inte alls är någon bedrift att spela hela karriären i samma klubb utan det är snarare något vem som helst gör.

Om du hade sett på Romas matcher hade du sett att Totti fortfarande håller hög klass när han väl får hoppa in. Passningarna är fortfarande magiska. Problemet är nog snarare att han inte passar in i Spallettis spelidé där alla måste jobba stenhårt för laget och trots att Spalletti förnekar att han har något personligt mot Totti känns det som att han bedriver någon form av maktkamp då han löjligt konsekvent vägrar byta in Totti trots att han uppenbart hade tillfört något i en stagnerad matchbild exempelvis. Men nu spekulerar jag bara fritt.

Självklart tror jag inte att Totti är nöjd med att nöta bänk i varje match men han gör det inte till ett offentligt spektakel genom att gråta ut i pressen vilket många andra spelare hade gjort. Han sätter laget före jaget i det fallet.

Det är inte snyggt att spotta någon i ansiktet men samtidigt var det dryga 12 år sedan incidenten i fråga inträffade.
Citera
2017-01-30, 18:49
Medlem
Istok91s avatar
Bonaventura kan bli borta upp till fyra månader. Jaha, då är vår säsong över.
Citera
2017-01-30, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Bonaventura kan bli borta upp till fyra månader. Jaha, då är vår säsong över.

Ja han är en oerhört viktig spelare för Milan, men jag har sett uppgifter på att det kan bli något mindre tid innan han är tillbaka. Oavsett ett stort avbräck för Milan.
Senast redigerad av Brille68 2017-01-30 kl. 20:00.
Citera
2017-01-30, 19:23
Medlem
Trots många skador dominerade Cagliari mot Bologna men tvingades trots det vara nöjda med 1-1. Kvitteringen kom på övertid:

https://www.youtube.com/watch?v=IUWderHqvN4

Borriello har nu gjort tio mål i Serie A, samt fyra i Coppa Italia, och var tillsammans med Gennaro och Sau riktigt bra. Cagliari har nu spelat ok men behöver få resultaten med sig.

Nu följer Atalanta (b), Juventus (h) och Sampdoria (b), dvs inte helt lätt att få poäng med sig…
Citera
2017-01-30, 20:36
Medlem
Av topplagen var det endast Juventus och Inter som erövrade tre poäng. Roma (Sampdoria), Lazio (Chievo) och Milan (Udinese) förlorade. Medan Napoli (Palermo), Atalanta (Torino), Fiorentina (Genoa) och Torino (Atalanta) spelade oavgjort. Jämnt och hårt som fan.

Men omgångens resultat ljuger inte för det är Juventus och Inter som samlar poäng. Allegri börjar som väntat få ihop laget, som spelar allt bättre. Allegri har hela säsongen varit iskall och testat olika formationer för att ha alternativ till våren då allt ska avgöras.
Senast redigerad av Brille68 2017-01-30 kl. 20:42.
Citera
2017-01-30, 21:54
Medlem
Just nu vinner Spezia mot Latina, och fullbordar därmed omgången i Serie B. Vill lyfta fram Pazzini i Hellas som gjorde mål mot Salernitana:

https://www.youtube.com/watch?v=BPjtFh3srgI

Han har nu gjort 17 mål på 23 omgångar. Jag gillar att han vågade ta steget ned till Serie B, och där visa sin kvalitet. Hellas leder Serie B och har ett publiksnitt på 14.100.

Imorgon spelar Inter mot Lazio i Coppa Italia.
Citera
2017-01-30, 23:02
Medlem
anteri17s avatar
Än är det inte punka i Milan. De med förhoppningar om CL-spel till hösten var för optimistiska - målet bör vara att nå Europa efter två säsonger utan utomitalienskt tävlingsmotstånd. Med det sagt så krävs det en uppryckning. Atalanta går fortsatt ganska bra och jag håller fortsatt Lazio som seriens femte bästa lag.
Citera
2017-01-31, 22:40
Medlem
Ibarbo är tillbaka till Cagliari. Gagliardini till Inter, Orsolini till Juventus samt Ranocchia gick till Hull, Pereira till Benfica medan Niang gick till Watford. (Och låt oss konstatera tt Niang-effekten kom omedelbart, då han startade borta mot Arsenal i PL och Watford vann) Jag kan såklart ha missat, men ser inga riktigt stora övergångar som kan förändra maktbalanser…

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag syftar bara på lagets utseende och stil.
Och då förstår jag. Jag har noll sympati med dessa låtsas-gangstrar med alldeles för mycket pengar utan någon som helst empati med fansen. Och de fungerar inte i en klubb som Milan som osar klass, även om de kan vara brutala som Tassotti, Baresi, Gattuso osv…
Citera
2017-01-31, 22:49
Medlem
Härligt! Inter förlorade mot Lazio i CI, i en hård kamp med var sin utvisning. Härligt? Ja för jag utgår ifrån att Roma besegrar Cesena och därmed är ena semifinalen ett Rom-derby, medan den andra är mellan Juventus och Napoli. Spektakulärt! Kan bli hur jävla bra som helt.
Citera
2017-01-31, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ibarbo är tillbaka till Cagliari. Gagliardini till Inter, Orsolini till Juventus samt Ranocchia gick till Hull, Pereira till Benfica medan Niang gick till Watford. (Och låt oss konstatera tt Niang-effekten kom omedelbart, då han startade borta mot Arsenal i PL och Watford vann) Jag kan såklart ha missat, men ser inga riktigt stora övergångar som kan förändra maktbalanser……
Och Gabbiadini till Southampton. Och därmed är nog fönstret i Italien stängt.

Juvntus och Napoli siktar på att gå vidare från nästa omgång i CL, även om Napoli inser att det kan bli svårt att beegra Real Madrid som redan verkar ha avgjort La Liga.
Citera
2017-02-02, 16:54
Medlem
Publiksiffrorna i kvartsfinalerna i CI:

Napoli-Fiorentina: 31 850

Juventus-Milan: 40 142

Inter-Lazio: 31 757

Roma-Cesena: 26 204

Totti avgjorde på övertid igår, därmed blir semifinalerna:

Juventus – Napoli

Lazio – Roma

Avgörs över två möten. Och Borriello toppar fortfarande skytteligan i CI med fyra mål…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in