Citat:
Ursprungligen postat av
Ziaya
Det är enormt många som är oense med dig.
"Enormt många" kan diskuteras, men som jag skrev, visst finns det folk som blir sura över att, ve och fasa, i kanske flera minuter behöva anpassa sig till en trafikrytm som är långsammare än deras egna närmast föregående hastighet. De flesta av dessa inser så klart att de har fel, åtminstone om de tänker efter litet, men som jag också skrev är det förbluffande att vissa av dessa människor inte ens vet om att de har fel.
Citat:
Letade upp denna händelse som jag minns från när det skedde.
http://teknikensvarld.se/polisen-gav-bilist-boter-for-att-han-korde-for-sakta-180579/
Det är ovanligt med böter vid för låg hastighet men man ska inte utgöra ett hinder i trafiken, vilket snigelförare gör. Naturligtvis gäller det mestadels större vägar.
Det länkade exemplet handlade om en förare (av cruisande raggarbil inne i centrala Gävle?) som
i onödan hindrade annan trafik (var han raggarpack blir fjärsman dessutom extra kreativ för att sätta dit honom för något) och därför fick böta. Anledningen "körde för långsamt" är ett påhitt av hornalisten, som vet vad man skall skriva för att få klick av fårskocken som läser Teknikens Värld.
Att köra 50 på max-70-väg, som i TS' exempel, är inget anmärkningsvärt alls.
Citat:
Bilister som ligger och trycker i högerfilen är för jävliga att råka ut för.
Du menar väl ändå vänsterfilen? De som "ligger och trycker" skall ju hålla sig till höger, där de omöjligen utgör något problem.