2017-01-30, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är inget argument, utan en iakttagelse där Trumpoipa vill isolera sig ifrån resten av världen.

Sen låter som man lagt ifrån sig Ryssspöket och hittat ett nytt spöke.
Men för återgå till lokalt anställda och neka inresa, så är det uppenbart att man i Trumpopia inte vill ta ansvar för sina anställda.
Bara för de råkar vara ifrån ett annat land.
Det finns många ord man kan använda till ett sådant beteende.

Vad är det som säger att han vill isolera sig från resten av världen? Mur mot Mexico för att stoppa illegal invandring som är direkt skadlig för landet, mindre beroende av kinesiska produkter, som hämmar landets egna produktion och hotar jobb samt mindre import av högriskgrupper från några arabländer.

Inte som han kommer förvägra vare sig kineser, svenskar, peruaner, australienare, britter eller thailändare att turista, studera eller jobba om man har rätt kvalifikationer och uppfyller kriterierna.
2017-01-30, 16:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Nationalistiska presidenter brukar stödja NASA. ERGO: jag tror att T gör det.

Du får inte glömma bort att han även vill stoppa hela den statliga apparaten med militären som undantag, jag tror han inte vet om hur mycket som blir fast i stillastående genom detta.
2017-01-30, 16:12
Medlem
SilentVictorys avatar
Det är väl ändå nya visumansökningar som nekas om jag förstått det rätt?
Artister som Laleh t.ex som lyfta upp i bland annat Expressen och förmodligen redan innehar tillstånd att vistats i USA eftersom hon bor där berörs väl inte?

Känns som att media återigen hetsar upp sig över något som inte visar sig vara lika illa som de vill få det till.
2017-01-30, 16:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Artister som Laleh t.ex som lyfta upp i bland annat Expressen och förmodligen redan innehar tillstånd att vistats i USA eftersom hon bor där berörs väl inte?

Känns som att media återigen hetsar upp sig över något som inte visar sig vara lika illa som de vill få det till.

Vi får vänta ett par dagar tills dammet har lagt sig igen tills vi får ett riktigt svar på den frågan, folk är allmänt förvirrade just nu oavsett vad man tycker om det.
2017-01-30, 16:53
Medlem
Trump har skrivit under en ny executive order som siktar in sig på reglering, för varje ny regel som införs så måste två gamla avskaffas. Otroligt bra initiativ och det är precis sånt här som kan få USA på rätt köl, mindre krångliga regler att följa vilket ger utrymme till småföretag att växa lättare.
2017-01-30, 17:04
Medlem
Trump borde få Nobels fredspris för inreserestriktionerna.
2017-01-30, 17:13
Medlem
JontenZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Trump borde få Nobels fredspris för inreserestriktionerna.

Om du menar allvar så är det nog ett av de dummaste jag hört.
2017-01-30, 17:32
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du får inte glömma bort att han även vill stoppa hela den statliga apparaten med militären som undantag, jag tror han inte vet om hur mycket som blir fast i stillastående genom detta.

Utan tvivel får han massor av problem med att genomdriva sina olika agendor, eftersom han är så konfrontatorisk och nyckfull.
2017-01-30, 17:32
Medlem
JustZlatans avatar
USA tar emot flyktingar från Australien. Helt tyst i media om det förutom SR.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6619289
2017-01-30, 17:34
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory

Hundratals personer med giltiga visa/uppehållstillstånd/green card som utfärdats innan stoppet har nekats inresa och i vissa fall tagits i fängsligt förvar på Amerikanska flygplatser, så mycket är klarlagt.

Vad som egentligen gäller verkar ingen (inklusive Homeland Security) veta. Nya besked kommer timme för timme som det ser ut nu.

Följer man Trumps twitter så förklarar han dock att allt går utmärkt och de som kritiserar honom är idioter som har fel. Inget nytt där alltså.
2017-01-30, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Hundratals personer med giltiga visa/uppehållstillstånd/green card som utfärdats innan stoppet har nekats inresa och i vissa fall tagits i fängsligt förvar på Amerikanska flygplatser, så mycket är klarlagt.

Vad som egentligen gäller verkar ingen (inklusive Homeland Security) veta. Nya besked kommer timme för timme som det ser ut nu.

Följer man Trumps twitter så förklarar han dock att allt går utmärkt och de som kritiserar honom är idioter som har fel. Inget nytt där alltså.

Så problemet gäller mindre en 0.001% av de som reser in i landet?

Jag trodde det var hundratusentals som strandats 200 av 5.000.000 är ju ingenting.
Senast redigerad av hawka 2017-01-30 kl. 17:41.
2017-01-30, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Om du menar allvar så är det nog ett av de dummaste jag hört.

Obama fick ju det för att han bombat flest människor av alla amerikanska presidenter.

http://wearechange.org/obama-bombed-twice-many-countries-bush/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in