2017-01-30, 07:14
Medlem
6 dödade och 8 skadade enligt Washington Post nu.
Citera
2017-01-30, 07:24
Medlem
Just nu lutar det väl åt att det är en muslimsk attack, kanske sunni vs shia som det brukar vara. Angående grishuvuden så är det ett sätt att djupt förolämpa och även skrämma muslimer. Det är en symbolhandling.

Nu är grejen den att jag är ganska övertygad om att bara en muslim skulle komma på tanken att använda ett grishuvud. Det jag menar är att en västerlänning har inte alls samma avsky för ett grishuvud och skulle alltså egentligen inte komma på tanken liksom.

Kanske jag är på hal is här, men det finns väl ingen nazist eller ens en västerlänning som blivit tagen på bar gärning med ett grishuvud?

Jag tror det är en bra teori att grishuvuden, det är ett muslimsk sätt att skända sin motståndare.
Citera
2017-01-30, 07:31
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Oavsett etnicitet på GM så är det den här skiten man får på köpet i form av interna motsättningar när man fyller landet med muslimer. Nu ska tydligen Kanada följa Sveriges exempel och släppa in alla som vill komma, jamen lycka till då...

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article24319911.ab
Citera
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Just nu lutar det väl åt att det är en muslimsk attack, kanske sunni vs shia som det brukar vara. Angående grishuvuden så är det ett sätt att djupt förolämpa och även skrämma muslimer. Det är en symbolhandling.

Nu är grejen den att jag är ganska övertygad om att bara en muslim skulle komma på tanken att använda ett grishuvud. Det jag menar är att en västerlänning har inte alls samma avsky för ett grishuvud och skulle alltså egentligen inte komma på tanken liksom.

Kanske jag är på hal is här, men det finns väl ingen nazist eller ens en västerlänning som blivit tagen på bar gärning med ett grishuvud?

Jag tror det är en bra teori att grishuvuden, det är ett muslimsk sätt att skända sin motståndare.

Var väl ingen som åkte dit för det, massa false flag snack osv.
Men var väl nån som satte upp vildsvinshuvuden utanför en moske i Motala för två år sen.
Känns rätt troligt att det var några lokala förmågor med bössa som gjorde det... Tex.
Citera
Medlem

Följer med spänning! Har också fått intrycket av att Trudeau är extremt impopulär sedan länge. En äkta vänster som säger en sak och gör en helt annan utan att "förstå det". Vänstermänniskor vill ha jämlikhet så länge de själva är mer jämlika än andra.
Citera
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Det är en Sunni mosque

https://www.salatomatic.com/sub/Canada/Quebec/Quebec-City/yPNsIlo5Ir

Låter lite märkligt att Shia skulle attackera Sunni i Quebec.
Ja isf är det ju märkligt. Handlar det om arga vita män som fått nog och på fyllan gör detta dåd? Å andra sidan är ju två arresterade..hade de varit vita arga män hade det väl stått?
Senast redigerad av Lifeisnow 2017-01-30 kl. 07:34.
Citera
2017-01-30, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Ja isf är det ju märkligt. Handlar det om arga vita män som fått nog och på fyllan gör detta dåd? Å andra sidan är ju två arresterade..hade de varit vita arga ,än hade det väl stått?
Yeah, kan ju möjligtvis vara så; men känns som svammel. Hur många arga vita män har fått för sig i flyllan att dom ska gå ut och skjuta någon med automatvapen....
Vet inte exakt men; attacker i västerlänska länder med automatvapen; brukar väl vara planerade och väldig väldigt sällan en spontan fyllegrej....
Citera
2017-01-30, 07:35
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Jag bor i Kanada.
Även CBC (vårt SVT, nästan lika vänster) rapportera att de skrek Allauh akkbar. Trudeau kallar det för terrorattack.
http://www.cbc.ca/beta/news/canada/montreal/quebec-city-mosque-gun-shots-1.3957686
Québécois accent är alltså att de har karakteristisk fransk brytning.

Idioten Trudeau är redan extremt impopulär och kanske på väg bort.
Han utreds nu av etikkommission för att ha åkt på mutresor till karribien för skattepengar. Han har hyrt två barnflickor för 700 000 kr per år och skickat notan till skattebetalarna.
Han försöker implementera en CO2 skatt på bilister för miljöns skull, men flyger själv på semestrar 2-3 ggr om året för skattemedel med hela tjocka släkten (svärföräldrar med). Kostar miljoner för skattebetalarna.
Privatplan och helikoptrar...bra för miljön.
Hans 50/50 könsfördelade kabinett han var så stolt över, visade sig vara så dålig (drog över budgeten med det dubbla) att han fick byta ut nästan alla ministrar själv efter 1,5 år 😆

Han försökte styra bort strålkastarn från allt detta genom att komma med utspel som nu mot Trumps travel ban. Diversity is out strength.

Är det muslimer som skjutit så vet jag fan inte vad han ska ta sig till...

De konservativa, och även vänsterpressen skjuter redan ner honom dagligen...

Kan säga att våra säkerhetsstyrkor i landet är stenhårda och oerhört kompetenta.

Skyttarna kommer hängas ut i media med namn och bild. Det är standard här, även i liberal media.
Vi får vänta och se. Detta kan få enorma konsekvenser för Kanadensisk politk.
Kul att tillägga att Trudeau som ses som supervänster har mycket hårdare invandringspolitik än SD.
Asyltak, obligatoriska HIV, TBE, syphilis test innan man får sätta fot på kanadensisk mark. Inga ensamkommande män släpps in och inte en jävel utan ID handlingar och noggrann screening...automatisk deportering av hela familjen om minderåriga begår brott m.m.
Allt detta gäller redan, och ska skärpas ytterligare.
Rena nazisten alltså!😄

Mycket spännande detta, undrar vad fan som hänt.

Intressant läsning I Svensk press framställs Trudeau som en liberal superhjälte. Välkomnande mot alla. Mer eller mindre öppna gränser.
Sedan har vi ett TV program här hemma om "Canadas border controll". Skitgriniga på gränsen till omänskliga. Härligt att höra att det liberal tramset är en falsk fasad.

Ännu mer härligt att höra att de fått ett terrordåd om det är muslimer är den en femetta. Är det franskkanadensiska nationalister är det också en fullträff. Hur ska Trudeau åla sig ur detta och ändå få Kanada att framstå som en mångkulturellt paradis?
Citera
2017-01-30, 07:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Ja isf är det ju märkligt. Handlar det om arga vita män som fått nog och på fyllan gör detta dåd? Å andra sidan är ju två arresterade..hade de varit vita arga män hade det väl stått?

Om det handlar om etniska kanadensiska medborgare så borde det redan vara ute i offentligheten. Att det drar ut på tiden kan tala för att det handlar om så kallade refugees, och att myndigheterna måste ha tid på sig att förbereda hur saken skall hanteras när informationen släpps.

Men mest troligt så handlar det inte om islamister, men kan vara kristna flyktingar.
Citera
2017-01-30, 07:40
Medlem
mazdarikards avatar
Verkar som en av terroristerna lämnade och återvände till brottsplatsen i flera vändor.

Six people have been killed and eight others were injured after at least two gunmen opened fire in a Quebec City mosque Sunday night.
Citat:
Hamid Nadji had friends who were inside the mosque at the time of the shooting. He spoke to them afterward, and described the scene as “a carnage.”
“From what we heard over the phone, one person had a weapon discharged in his face because he had wanted to jump on the man to stop him. And the three others died because they wanted to catch the man.”
He said the assailant went into the mosque a first time, then left to recharge his weapon and came back a second, then a third time.
http://montrealgazette.com/news/quebec/4-reported-dead-in-shooting-at-quebec-city-mosque
Citera
2017-01-30, 07:41
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reerebos
Yeah, kan ju möjligtvis vara så; men känns som svammel. Hur många arga vita män har fått för sig i flyllan att dom ska gå ut och skjuta någon med automatvapen....
Vet inte exakt men; attacker i västerlänska länder med automatvapen; brukar väl vara planerade och väldig väldigt sällan en spontan fyllegrej....
Därför att landet har fått nya invånare som vuxit i antal och mer och mer påverkar och förändrar Kanada..den situationen tror jag kan trigga igång sk arga vita män som fått nog av allt de sett och läst vad IS gör runt om i världen. Lägg då till alkohol och tillgång till vapen..
Men vet någon om det nånstans har stått vilka de två arresterade är?
Citera
2017-01-30, 07:45
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det handlar om etniska kanadensiska medborgare så borde det redan vara ute i offentligheten. Att det drar ut på tiden kan tala för att det handlar om så kallade refugees, och att myndigheterna måste ha tid på sig att förbereda hur saken skall hanteras när informationen släpps.

Men mest troligt så handlar det inte om islamister, men kan vara kristna flyktingar.

Det är en massa obekräftade uppgifter i svang. Två skyttar har namngetts av någon. Dessa ska vara från Syrien, men allt är obekräftat. Samtidigt har det varit rykte i svang om att en av skyttarna skulle vara en "quebecbo", att denne skulle vara vit (ännu mer obekräftat, har endast sett det på ett ställe). Uppgiften om att två skyttar skulle ha kommit till landet en vecka sedan och att de skulle ha talat quebeqdialekt, är ju minst sagt motsägelsefullt.

Nä, det klarnar väl så småningom. Men rent spontant antog jag inte alls att det nödvändigtvis handlar om islamister, trots att det brukar vara min tanke så fort flera personer med automatgevär massakrerar en massa civila i vissa västländer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in