2017-01-30, 07:45
Medlem
hotflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Därför att landet har fått nya invånare som vuxit i antal och mer och mer påverkar och förändrar Kanada..den situationen tror jag kan trigga igång sk arga vita män som fått nog av allt de sett och läst vad IS gör runt om i världen. Lägg då till alkohol och tillgång till vapen..
Men vet någon om det nånstans har stått vilka de två arresterade är?

Pressträff nu.
Min franska är sådär men verkar vara en Arab och en vit konvertit som har utfört dådet.

http://www.tvanouvelles.ca/2017/01/30/qui-sont-les-suspects-derriere-la-fusillade-a-quebec
Citera
2017-01-30, 07:45
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Just nu lutar det väl åt att det är en muslimsk attack, kanske sunni vs shia som det brukar vara. Angående grishuvuden så är det ett sätt att djupt förolämpa och även skrämma muslimer. Det är en symbolhandling.

Nu är grejen den att jag är ganska övertygad om att bara en muslim skulle komma på tanken att använda ett grishuvud. Det jag menar är att en västerlänning har inte alls samma avsky för ett grishuvud och skulle alltså egentligen inte komma på tanken liksom.

Kanske jag är på hal is här, men det finns väl ingen nazist eller ens en västerlänning som blivit tagen på bar gärning med ett grishuvud?

Jag tror det är en bra teori att grishuvuden, det är ett muslimsk sätt att skända sin motståndare.

De sönderfallande resterna av IS som uppmanat till egna initiativ vilket leder till desperata handlingar utan tanke på hur det politiskt slår hit eller dit. IS mot alla är det som gäller för dem.
Citera
2017-01-30, 07:46
Medlem
Rivaliserade klaner eller religiösa sekter? Det låter lite konstigt att det ska ha varit en kanadensare med tanke på att det ropades Allah akbar.
Citera
2017-01-30, 07:47
Medlem
Bo-Charlies avatar
SVT nyhetssändning (07.30) skyddar sedvanligt muslimerna. När de utesluter gm's etnicitet så vet vi. "Tre män" är grpna misstänkta för dådet mot de stackars bedjande muslimerna. Svensken ska undra om det är dom hemska högerextrema som varit i farten igen. Det blåser kalla vindar över hela jorden nu!
Citera
2017-01-30, 07:48
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hotflow
Pressträff nu.
Min franska är sådär men verkar vara en Arab och en vit konvertit som har utfört dådet.

Då är det ju guld, kan inte bli bättre om man vill peka på faran med Islam, en arab och en vit konvertit.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Därför att landet har fått nya invånare som vuxit i antal och mer och mer påverkar och förändrar Kanada..den situationen tror jag kan trigga igång sk arga vita män som fått nog av allt de sett och läst vad IS gör runt om i världen. Lägg då till alkohol och tillgång till vapen..
Men vet någon om det nånstans har stått vilka de två arresterade är?

De som verkligen har anledning att försvara sitt land är eskimåer och indianer. De decimeras hela tiden av hopplöshet arbetslöshet och alkoholism. Om de bet ifrån sig skulle jag hurra.
Citera
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hotflow
Pressträff nu.

http://www.tvanouvelles.ca/2017/01/30/qui-sont-les-suspects-derriere-la-fusillade-a-quebec
Var ser hör du pressträffen? Hoppla isf får mina fördomar rätt igen..
Citera
Medlem
Jag gissar på låg iq-muslimer som har försökt rekrytera till terror brott i moskén lite för högljutt "häng med oss, vi har vapen", blivit utslängda och skulle hämnas.

Att skyttarna har skrikit allah akbar säger ju dock inte att det inte kan ha varit vita skyttar, kan ju vara "allah akbar era jävlar"
Citera
2017-01-30, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuschpennarosa

Följer med spänning! Har också fått intrycket av att Trudeau är extremt impopulär sedan länge. En äkta vänster som säger en sak och gör en helt annan utan att "förstå det". Vänstermänniskor vill ha jämlikhet så länge de själva är mer jämlika än andra.

Trudeau är ju närmast poster boy för en äkta, självgod cuck. När övriga globalister i världen tar ett steg tillbaka, om än av taktiska skäl, så tar Trudeau ett steg framåt och gör något efterblivet PK-uttalande om "if you kill your enemies, they win", hyllar Kubas diktator och gör uttalanden om att ta emot alla immigranter som inte släpps in i USA osv. Vänstermedia älskar det förstås och visar honom med gulliga pandor eller poserande med invandrare. Han är en ledare värdig Cuck-Sverige. Inte ens Merkel eller Reinfeldt kan mäta sig med honom.

Det ska bli intressant att se hur idioten hanterar det här. Min gissning är att han plockar en no sequitur vänsterramsa och nöjer sig med det. Kanadas svar på "Allas lika värde", "ingen är illegal" "Det är män som gör sånt här" alternativt påstår att islamism inte har något med islam att göra.

Stackars Kanada. Bara Sverige och Tyskland är värre.
Citera
2017-01-30, 07:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det är en massa obekräftade uppgifter i svang. Två skyttar har namngetts av någon. Dessa ska vara från Syrien, men allt är obekräftat. Samtidigt har det varit rykte i svang om att en av skyttarna skulle vara en "quebecbo", att denne skulle vara vit (ännu mer obekräftat, har endast sett det på ett ställe). Uppgiften om att två skyttar skulle ha kommit till landet en vecka sedan och att de skulle ha talat quebeqdialekt, är ju minst sagt motsägelsefullt.

Nä, det klarnar väl så småningom. Men rent spontant antog jag inte alls att det nödvändigtvis handlar om islamister, trots att det brukar vara min tanke så fort flera personer med automatgevär massakrerar en massa civila i vissa västländer.

Man kan ju tala flytande quebeqdialekt även om man just har anlänt till landet, vad sägs om en islamist som har bott länge i Kanada och som har varit på krigssemester i Syrien ett tag och sedan återvänder.
Citera
2017-01-30, 07:53
Medlem
hotflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Då är det ju guld, kan inte bli bättre om man vill peka på faran med Islam, en arab och en vit konvertit.

Ta mig inte på orden men vad som kommit fram är en Arab (?) och en, som de säger, quebecois. Vilket kan innebära native men också exempelvis en första generationen invandrare. De kommer påbörja pressträffen vilken minut som helst men den är stängd för icke kanadensare.
Citera
2017-01-30, 07:54
Medlem
arbetets avatar
Google Translate:

Citat:
En av två män som gripits i samband med terroristattacken i en moské i Quebec skulle vara från Quebec och den andra skulle vara arabiskt ursprung, enligt information som erhållits av Félix Séguin vår Bureau of Investigation.

Si så där, Trump bockar och bugar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in