2017-01-29, 23:04
Medlem
Expressen kör en snyfthistoria om grabbens problem.

http://www.expressen.se/nyheter/ande...rdades-i-sveg/

Kommer det fram att det var grabben som var orsaken till bråket & att han dog när någon använde självförsvar så vet vi hur det ligger till med släkten Ask.
Citera
2017-01-29, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
SOS Alarm bekräftar att det tog ambulansen en dryg timme innan man var på plats.
Larmet kom 03.38 och ambulansen har skickat signal att de anlänt klockan 04.45.
Enligt Helena Söderblom, presschef på SOS Alarm Sverige AB, kan ambulansen ha varit framme tio minuter tidigare eftersom det var då som personalen kallat på en ambulanshelikopter från Östersund. Ambulansen skickades ut från Hede och hade närmare 76 kilometer att köra fram till adressen där knivskärningen skett. En utredning ska kartlägga om ambulansen kunde ha kommit fram tidigare.
– Det kan mycket väl bero på att man väntat in polis. Det är rutinen man har när det gäller våldsdåd, säger Helena Söderblom om att ambulansen dröjde en timme.
Det troligaste är att ambulansen beordrats att stanna vid en s,k. brytpunkt en bit därifrån, för att invänta att polis anländer och kan säkra platsen så att ambulanspersonalen kan jobba i en säker miljö. Och om patrullen då var upptagen med ett storbråk långt därifrån kan det ha tagit lite tid.
Citera
2017-01-29, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agaten
Enligt Expressen: "En person som var vid huset där det festats under natten vittnar om att det rådde kalabalik vid tretiden på morgonen.
– Människor stod där och grät. De berättade att en person var skadad och höll på att dö, så ringde man polis och ambulans. Men det tog en timme innan de kom, säger vittnet.

Efter att ha väntat i en kvart gick några personer upp i huset eftersom de var oroliga att han skulle förblöda.
– Då såg de att han som var allvarligt skadad var död. De skrek när de såg honom. Det var det som hände."

Jag tror inte man förblöder om man stryps?!

Så alla gick ut efter att dom ringt 112 och ingen stannade och påbörjade första hjälpen eller liknande?
Citera
2017-01-29, 23:19
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHelmersson
Blev han strypt, halsad eller både och? Mycket som inte verkar stämma i tråden.

Som jag uppfattat det hela slog den nu döde personen en flaska i huvudet på en annan person som sedan ströp honom till döds. I samband med att han fick flaskan i skallen blev han också skuren i halsen av denna. Vart knivandet kommer in i bilden vet jag inte, har det ens förekommit? Expressen kan ha fått något om bakfoten, det är inte den första gången det hänt isof...
Citera
2017-01-29, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68

Hur fan kan man skriva en sådan tendentiös skitartikel när ingenting om omständigheterna är klart? Tre matriarker? Mormors älskling?
Senast redigerad av JosephCooper 2017-01-29 kl. 23:23.
Citera
2017-01-29, 23:20
Medlem
AdFontess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68

Kommer det fram att det var grabben som var orsaken till bråket & att han dog när någon använde självförsvar så vet vi hur det ligger till med släkten Ask.

Nja, jag ser en historia om en mamma som nyss förlorat sitt barn, det svåraste som finns i livet är att förlora ett barn även om det är ett med problem. Har inga barn själv men jag alltid tänker hur alla var i nåns famn, en mamma som ser i ögonen på det oskyldigaste som finns och tänker det här "ska du heta", hon har stora drömmar för den lilla människan och ingenstans ingick det här.
Citera
2017-01-29, 23:23
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephCooper
Så ni menar att han är helt oskyldig till allt!? Allt var ju bra med honom!
Nej, men för hans närmaste är detta en förlust. Mamman återger ju att han inte varit utan problem.

Det märks att du är ung och okunnig.
Citera
2017-01-29, 23:24
Medlem
Ett objekt som ger skärsår som kan ge blödande kan lätt ge intryck att det var kniv inblandad men i detta fall kan trasig flaska vara objektet som de hänvisar till..
Citera
2017-01-29, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 36th
Man sätter sig i bilen och åker till Östersund. Enkel väg 20 mil.

I mina yngre dagar testade jag hur snabbt man kunde kör Sveg -> Östersund. Självklart bröt jag mot hastighetsreglerna ganska rejält och lyckades ta mig den sträckan på 1h och 15min.

Skulle ambulansen köra den sträckan med blåljusen på så skulle dom aldrig klara den tiden.
Citera
2017-01-29, 23:26
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Tänk att det alltid är guds bästa barn som råkar ut för detta, rackarna otur, eller hur?
Aldrig att någon säger att det var en störig jävla idiot som alltid bråkade, och had it coming, nej, nej.

Oh well, Beatrice Ask får väl göra kuvert i någon ny färg nu, men världen är väl ändå bättre med en idiot mindre? Lika tråkigt som när gangsters skjuter varandra i Malmö eller Järva
Citera
2017-01-29, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes
Nja, jag ser en historia om en mamma som nyss förlorat sitt barn, det svåraste som finns i livet är att förlora ett barn även om det är ett med problem. Har inga barn själv men jag alltid tänker hur alla var i nåns famn, en mamma som ser i ögonen på det oskyldigaste som finns och tänker det här "ska du heta", hon har stora drömmar för den lilla människan och ingenstans ingick det här.

Jag har barn, kan förstå hur förtvivlad föräldrarna är när de förlorar sin son..
Har funnit stunder där jag tänkt tankar om hur det skulle kännas om nån av mina små försvann av en olycka eller att nån gjort ngt dumt mot nån av dem...
Det blir tomt inombords.. oavsett vad som hände så är våld inte rätt sätt att lösa problemen..
Visst är det lätt att säga så.. många har vi varit där när vi ska se till att skapa rättvisa och kommit ifrån med några skrapsår.. men igen, försök att lära era yngre att snacka istället...
Citera
2017-01-29, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes

Utav det lilla som har kommit fram i tråden & informationen i Expressen om grabbens problem så lutar det mesta åt att det var den döda grabben som är mest trolig gärningsman till att bråket startade. Om nu hans "WT" polare inte är i samma ADHDklass & har drogproblem de med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in