Citat:
Ursprungligen postat av
AllisLove
I 35 år var jag totalt ointresserad om begreppet Gud. Jag har aldrig gillat ordet ens. Sen hände något. Jag vet inte exakt vad, mer än att bubblan sprack. Jag blev mer medveten, men samtidigt mer intresserad av att det kunde finnas något större, något mer.
Jag har egentligen aldrig varit riktigt lycklig, och insåg att mitt liv var ganska torftigt. Det rullade på lixom. Kan varit längtan efter något mer, en önskan om något större som fick mig att vakna.
Tycker att jag har mer kontakt med mina känslor idag och mitt hjärta. Det säger mig att jag inte behöver oroa mig, att allt är i sin ordning. Jag kan känna mig älskad och omhändertagen. Det är härlig känsla som jag vill ha mer av. Jag vill veta mer vad det kan vara och vad jag ska göra för att uppleva mer av det. För då är jag lycklig i den stunden iaf. Tack!
Vad har det med gud och kreationistiskt mytbildning att göra?
Många många, massvis ateister över jordklotet är lyckliga, älskvärda, empatiska, lever med livsmål och livsmening, känner sig deltagande, är kreativa omgändertagande och är inkännande, man vet inte allt men är på god fot med livet, väl medveten om att det ständigt är föränderligt - kort sagt de lever inte i bubblor och de lever i NUET.
No god is requred to make sense, life goes on... !!
Det ska gärna bejakas, inte förnekas.