Citat:
Ursprungligen postat av
Primalstar
Öhh, relevans? Hans slott? Gubben på Rosersberg innehade lägsta chefstjänsten inom verket. Först förvaltare, sedan fastighetschef (en fin omskrivning av områdesansvarig). Av ngt skäl ansågs det att förvaltaren skulle bo nära ett av objekten han förvaltade. Därefter verkar han ha missbrukat underhållsbudgeten. Att hans tjänst ngn som helst koppling till i vilken valkrets Rosersberg tillhör påtalar ju bara vilken noll koll relevans inläggen ovan tillför.
Jag ger inte ett dyft för märkliga konspirationsteorier där man gissar och hoppas på förgreningar hit och dit. Den mutmisstänkte är en average-Joe utan högre chefstjänst som verkar ha nallat lite av budgeten med exakt samma upplägg som tidigare fall. Cheferna håller man såklart så långt borta som möjligt. De föll på att inte ha varit hundra rustade för sina jobb, ganska udda att släpa ngn till anhållan för att man inte varit bra på jobbet!!
Det är så mycket som är konstigt med ditt inlägg, men jag nöjer mig med att ifrågasätta "Jag ger inte ett dyft för märkliga konspirationsteorier..." för att i nästa andetag haspla ur dig "Cheferna håller man såklart så långt borta som möjligt.". Tack för dörren.
Vad gäller valkretsen så tillhör han väl fortfarande den? Måhända att jag raljerande över ägandestrukturen för slottet, men faktum kvarstår ju att som folkbokförd där (
http://www.merinfo.se/person/Rosersberg/Lars-Mikael-Alexander-Sackleen-1956/bn97r-1q31z) tillhör han min länkade valkrets.
Jag svarade ju på frågan om hur han kunde tänkas rösta.