2017-01-29, 13:35
Medlem
Detta luktar verkligen riktig jävla grisgödseldynga om detta
Trots alla namn där "von" ingår eller titlar som "baron"

Har nu tittat på Kalla fakta och är full av beundran för alla de som talar om hur det har gått till; alla som uttrycker hur dom tänker om detta; de som trots att de är rädda för repressalier och inte vågar träda fram ändå berättar vad dom varit med om; och reportrar som vågar göra programmet och ställa de besvärliga frågorna till de misstänkta

Så här får det absolut inte gå till, och om nuvarande regering kan se till att rättvisa skipas och att detta gäng med generaldirektören i spetsen får sitt straff - då får socialdemokratin en riktigt ståtlig fjäder i hatten!

Här ser vi klart och tydligt vart våra pensionpengar tar vägen - ner i fickan på kriminella tjockisar som redan har gott ställt men som ska ha mer
Citera
2017-01-29, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Detta luktar verkligen riktig jävla grisgödseldynga om detta
Trots alla namn där "von" ingår eller titlar som "baron"

Har nu tittat på Kalla fakta och är full av beundran för alla de som talar om hur det har gått till; alla som uttrycker hur dom tänker om detta; de som trots att de är rädda för repressalier och inte vågar träda fram ändå berättar vad dom varit med om; och reportrar som vågar göra programmet och ställa de besvärliga frågorna till de misstänkta

Så här får det absolut inte gå till, och om nuvarande regering kan se till att rättvisa skipas och att detta gäng med generaldirektören i spetsen får sitt straff - då får socialdemokratin en riktigt ståtlig fjäder i hatten!

Här ser vi klart och tydligt vart våra pensionpengar tar vägen - ner i fickan på kriminella tjockisar som redan har gott ställt men som ska ha mer

Väl talat!
Det är precis det här det handlar om, de priviligierade i samhället skor sig och folket är tystat (fetat).
Citera
2017-01-29, 14:25
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safex
Väl talat!
Det är precis det här det handlar om, de priviligierade i samhället skor sig och folket är tystat (fetat).

Det här är en piss i Mississippi, om du vill ojja dig över hur skattepengar förskingras så kan du titta på hur många som är bidragsbedragare istället, där snackar vi stora summor i miljardklassen och inga futtiga miljoner.

Jag kommer återkomma om detta med pressetik och vad som är ett scoop i senare inlägg.

/Provokatör
Citera
2017-01-29, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det här är en piss i Mississippi, om du vill ojja dig över hur skattepengar förskingras så kan du titta på hur många som är bidragsbedragare istället, där snackar vi stora summor i miljardklassen och inga futtiga miljoner. /Provokatör

Såklart att det är småpotatis jämfört med alla bidragspengar (och statliga anslag). Troligtvis landar utredningen i samma slutsats som du fast omformulerat på byråkratsvenska. Är ändå intressant att få veta vilka belopp det rör sig om så att vi vanliga skattebetalare har ett riktmärke och vet hur mycket vi kan bokföra på undanhållna skatters konto utan att känna skuld.
Senast redigerad av Externalist 2017-01-29 kl. 17:20.
Citera
2017-01-29, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primalstar
Öhh, relevans? Hans slott? Gubben på Rosersberg innehade lägsta chefstjänsten inom verket. Först förvaltare, sedan fastighetschef (en fin omskrivning av områdesansvarig). Av ngt skäl ansågs det att förvaltaren skulle bo nära ett av objekten han förvaltade. Därefter verkar han ha missbrukat underhållsbudgeten. Att hans tjänst ngn som helst koppling till i vilken valkrets Rosersberg tillhör påtalar ju bara vilken noll koll relevans inläggen ovan tillför.

Jag ger inte ett dyft för märkliga konspirationsteorier där man gissar och hoppas på förgreningar hit och dit. Den mutmisstänkte är en average-Joe utan högre chefstjänst som verkar ha nallat lite av budgeten med exakt samma upplägg som tidigare fall. Cheferna håller man såklart så långt borta som möjligt. De föll på att inte ha varit hundra rustade för sina jobb, ganska udda att släpa ngn till anhållan för att man inte varit bra på jobbet!!
Det är så mycket som är konstigt med ditt inlägg, men jag nöjer mig med att ifrågasätta "Jag ger inte ett dyft för märkliga konspirationsteorier..." för att i nästa andetag haspla ur dig "Cheferna håller man såklart så långt borta som möjligt.". Tack för dörren.

Vad gäller valkretsen så tillhör han väl fortfarande den? Måhända att jag raljerande över ägandestrukturen för slottet, men faktum kvarstår ju att som folkbokförd där (http://www.merinfo.se/person/Rosersberg/Lars-Mikael-Alexander-Sackleen-1956/bn97r-1q31z) tillhör han min länkade valkrets.

Jag svarade ju på frågan om hur han kunde tänkas rösta.
Citera
2017-01-29, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Det är så mycket som är konstigt med ditt inlägg, men jag nöjer mig med att ifrågasätta "Jag ger inte ett dyft för märkliga konspirationsteorier..." för att i nästa andetag haspla ur dig "Cheferna håller man såklart så långt borta som möjligt.". Tack för dörren.

Vad gäller valkretsen så tillhör han väl fortfarande den? Måhända att jag raljerande över ägandestrukturen för slottet, men faktum kvarstår ju att som folkbokförd där (http://www.merinfo.se/person/Rosersberg/Lars-Mikael-Alexander-Sackleen-1956/bn97r-1q31z) tillhör han min länkade valkrets.

Jag svarade ju på frågan om hur han kunde tänkas rösta.

Jaha, och med det vill du säga? Du kanske inte var en av konspirations-virrpannorna men jag har svårt att se relevans om valkrets, röstning mm då Alla tjänster inom ett verk som SFV är icke politisk tillsatta.

Viss skillnad mellan maniska vita män med konspirationstankar om vindlingar hit och dit och en antydan om hur dessa upplägg ser ut i byggbranschen. Logik. Varför blanda in överordnade när det öht inte behövs för att lösa bluffen
Citera
2017-01-29, 17:58
Medlem
Gullinutts avatar
Mikael Sackleen och hans fru är väldigt trevliga människor. Känner de båda privat, hon har väl alltid tyckt lite för mycket om alkohol dock..

Bra snokat när ni hittade Lena som även hon bor på området. Det var en oisolerad stuga utan rinnande vatten innan hon flyttade in. Sen kan ni ju lägga ihop ett och ett, även hon fick ju då renoverat.

Det har även nämnts i media att Micke har fixat boende till vänner och bekanta i området.
Frugans syster bor på Slottsvägen 101 och några vänner till familjen bor utspridda på området, ett finskt efternamn där den yngsta bor på Slottsvägen 211!
Citera
2017-01-29, 19:41
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinutt
Mikael Sackleen och hans fru är väldigt trevliga människor. Känner de båda privat, hon har väl alltid tyckt lite för mycket om alkohol dock..

Bra snokat när ni hittade Lena som även hon bor på området. Det var en oisolerad stuga utan rinnande vatten innan hon flyttade in. Sen kan ni ju lägga ihop ett och ett, även hon fick ju då renoverat.

Det har även nämnts i media att Micke har fixat boende till vänner och bekanta i området.
Frugans syster bor på Slottsvägen 101 och några vänner till familjen bor utspridda på området, ett finskt efternamn där den yngsta bor på Slottsvägen 211!

Jaha så kommer en till som antyder saker utan att tillföra något av substans. Lite adresser och lösa antydningar men ingenting som tillför tråden något av värde alls, varför bemödade du dig överhuvudtaget omaket att ens skaffa ett konto (till)?

/Provokatör

"PS" Det tillhör inte ovanligheterna år 2017 att hus är isolerade och har rinnande vatten.
Citera
2017-01-29, 20:02
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Jaha så kommer en till som antyder saker utan att tillföra något av substans. Lite adresser och lösa antydningar men ingenting som tillför tråden något av värde alls, varför bemödade du dig överhuvudtaget omaket att ens skaffa ett konto (till)?

/Provokatör

"PS" Det tillhör inte ovanligheterna år 2017 att hus är isolerade och har rinnande vatten.
Du tillför inget själv förutom dålig stämning.

----

Jag kan för övrigt meddela att den sk fastighetsdirektören färgar håret.
Inte undra på att han fick ledas in i handbojor.
Citera
2017-01-29, 20:42
Medlem
Citat:

/Provokatör

Tyvärr är det att saklighet och utklarande av faktiska omständigheter inte riktigt faller dreglande FBare i smaken som hellre vill höra fabulerande om konspirationer, hemliga sällskap med dold agenda mm.

Det här är en vanlig lägsta nivå av mutbrott samt lite taffligt agerande längre upp. Bostadsfixandet är mer en fall för dålig etik än brott
Citera
2017-01-29, 20:45
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Att det här jävla landet ens kallar sig för land fortfarande. Usch, fy och svordomar.

Varför överreagerar all likt denna person? Ja det han gjorde var tråkigt men är väl ändå positivt att det kommer till ytan?

tror ni att Sverige är ett sagoland utan någon korruption alls eller?
Citera
2017-01-29, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primalstar

Det här är en vanlig lägsta nivå av mutbrott samt lite taffligt agerande längre upp. Bostadsfixandet är mer en fall för dålig etik än brott

Det där är väl upp till rättssystemet
att avgöra, är det du som är utsedd att fälla dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in