2017-01-28, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Jämställdhet eller likhet inför lagen är en chimär och ett subjektivt begrepp.

Hamnar du i trångmål i en svensk rättsinstans och heter t.ex:
Nbulu Bakula - ingen chans
Sahar Kabele - ingen chans
Ahmed Mohammed - ingen chans
Tarek Kamal - ingen chans
Dimitri Taikon - ingen chans
Juri Andropov - ingen chans
Njun Bun Ke - ingen chans
Förnamnus Efternamnus - liten chans
Enn Knott - liten chans
Jan Sandacz - liten chans
Bogdan Milosevic - någon chans
Paulo Manana - någon chans
Kyösti Seppälä - bättre chans
Steven McArthur - tas seriöst
Jörgen Andersson - tas seriöst
Ludvig von Oben - tas ännu mera seriöst

Jag beklagar om jag trampat på nåns fötter iom dessa fiktiva namn.

Och sånt här sitter dilettanter och tar ställning till i tingsrätter i Sverige.
Utsedda av politiska partier och ofta helt utan juridisk utbildning eller övrig social kompetens.
Vad är det för rättssamhälle?
Föreställ dig det omvända i ett främmande land.
Pinsamt.

Du gör sannerligen skäl för ditt nick, humoristisk och allvarsam på en och samma gång och inläggen är mitt i prick.
Citera
2017-01-28, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Det har funnits andra saker som skett på Hofvstallet, vid ett tillfälle hyrde en höjdare ett förråd bakom det sk privatstallet "som det kallades en gång i tiden" där företagaren lagt all sin bokföring och när det skulle bli någon form av kontroll påstod han att det varit inbrott. Märkligt att det inte fanns ett enda spår på dörren samt att det var ett antal dörrar som skulle forceras förutom dom heltäckta järngrindarna.

Men vad gör man inte för att undgå avslöjanden.

Har du mer info om detta?
Citera
2017-01-28, 19:47
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safex
Du gör sannerligen skäl för ditt nick, humoristisk och allvarsam på en och samma gång och inläggen är mitt i prick.

Tack.

Jag är bara en vanlig sympatisk man som har lite åsikter och tillåter mig ibland att trampa i klaveret.
Mina åsikter behöver inte nödvändigtvis vara dom rätta. Andras kan få en att tänka om.
Vad vore livet om man inte fick lite mothugg? Som att fiska utan krok.
Eller som ett dött äktenskap. Har redan prövat.

Mitt nickname är stulet från Marve Fleksnes för sisådär 40 år sen.
En sympatisk man även han. Med inte så lite strul som krydda.
https://www.youtube.com/watch?v=Hc7V-0QP-Sw
Citera
2017-01-28, 21:44
Medlem
Likhet inför lagen? Ja det kan man ju drömma om. Att rätten inte häktade någon av de misstänkta är ännu ett tecken på att det svenska rättväsendet är fegt och korrumperat. Och så blir det när lagstiftarna är och länge har varit fega och korrumperade.
Citera
2017-01-28, 23:02
Medlem
Citat:
Åtta anställda – eller före detta anställda – på Statens fastighetsverk bor i bostäder som verket förvaltar.
En av hyresgästerna bor, liksom den före detta fastighetschefen Mikael Sackleen, på Rosersberg slotts ägor. Trots att hon slutade i somras.
– Jag fick det tilldelat av ståthållarämbetet, säger hon.

http://www.expressen.se/nyheter/anstallda-bor-i-bostader-som-verket-forvaltar/
Citera
2017-01-28, 23:16
Medlem
Jofs avatar
Älskar SfV, men det är klart den förvaltningen är lite egen. Lever i en egen värld där pengar ibland får rinna. Kanske man blir fartblind där? Bland alla slott och herresäten. Tror man har rätt att disponera dom.
Citera
2017-01-29, 02:07
Medlem
LA8PVs avatar
10-4
Over and out.
LA8PV transmitting on the shortwave band on 15 meters.
Senast redigerad av LA8PV 2017-01-29 kl. 03:04.
Citera
2017-01-29, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Tråden ger inget nytt som inte kom fram i KF's 'scoop' följande skribenter ger sken av att 'ha insyn och koll' men presterar väldigt lite:

Men presenterar inget av intresse.

Kom med något smaskigt då!

Vilka har fått sina sommarhus renoverade?

Tell us more!

Kryptiskt namedroppande, inget med substans.

Denna tråd når inte upp till normal Flashbackstandard, jag är besviken och börjar tro att detta 'scoop' kanske kommer omvandla sig till ett förtalsmål.

/Provokatör

Kanske för att normal Flashbackstandard är en mix av totalt noll koll och konspirations-hitte-på-are!

Jag håller mig hellre saklig och påtalar de oklarheter, fel som finns i ärendet.

En udda betraktelse är att många verkar svälja Allt som media lägger fram som fakta utan vinkling. Det brukar vara tvärtom i dessa spekulationstrådar.

Som jag nämnde tidigare så anar jag att allt kommer bli nästan Ingenting av fällande domar. Mutbrott, kanske. Övrigt, inget för rättsväsendet. Tvärtom kan man hamnat en tragisk situation där man hängt ut flera i media på ett sätt som inte alls står i proportion till deras handlingar.

Men jag fattar att de flesta här vill gotta sig i "skandaler" och då är det bättre med de som kastar ur sig spekulationer men i verkligheten har noll koll. Som byggkillen som verkar ha funnits längst ner och skruvat trädäcket, noll koll på hur organisationen ser ut...

Jag vill tro att även SFV i 99% har en verksamhet som sakta maler, där man brottas med riktlinjer, ibland blir blåst av entreprenörer, investerar rätt, investerar fel osv osv..precis som övriga i fastighetsbraschen.
Citera
2017-01-29, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Primalstar
Kanske för att normal Flashbackstandard är en mix av totalt noll koll och konspirations-hitte-på-are!

Jag håller mig hellre saklig och påtalar de oklarheter, fel som finns i ärendet.

En udda betraktelse är att många verkar svälja Allt som media lägger fram som fakta utan vinkling. Det brukar vara tvärtom i dessa spekulationstrådar.

Som jag nämnde tidigare så anar jag att allt kommer bli nästan Ingenting av fällande domar. Mutbrott, kanske. Övrigt, inget för rättsväsendet. Tvärtom kan man hamnat en tragisk situation där man hängt ut flera i media på ett sätt som inte alls står i proportion till deras handlingar.

Men jag fattar att de flesta här vill gotta sig i "skandaler" och då är det bättre med de som kastar ur sig spekulationer men i verkligheten har noll koll. Som byggkillen som verkar ha funnits längst ner och skruvat trädäcket, noll koll på hur organisationen ser ut...

Jag vill tro att även SFV i 99% har en verksamhet som sakta maler, där man brottas med riktlinjer, ibland blir blåst av entreprenörer, investerar rätt, investerar fel osv osv..precis som övriga i fastighetsbraschen.
Tror som du att det inte kommer bli så många åtal av detta. Än mindre fällande domar.
Det finns betydligt mer bakom och fler med hållhakar på varann.Tjänster och gentjänster.
Tex inom den totalt havererade polismyndigheten och åklageriet.Varför reagerar inte de förrän Tv4 sänt? Då springer man nyvaket ut med hela rikets resurser. Pinsamt!
Hur många i rättsväsendet sitter på liknande kåkar och lägenheter?
Om jag inte minns fel och det kanske är ett vidlyftitg exempel men den icke mutbara bloggaren Corruptio som på många sätt var bra.Även om han kanske på än mer sätt var sämre.Han skrev en hel del om korruptioner precis som detta.Han hade uppgifter som kanske saltades lite men ändå.
Politiker ,direktörer och polischefer hade fått lägenheter och fastigheter som mutor på exakt det sätt TV4 nu slipat ner till ett överblickbart format.
Han var kanske inte helt fel ute ändå ,bloggaren?

Han greps av nationella insatsstyrkan och är sedan spårlöst borta.

https://petterssonsblogg.se/2014/12/03/113499/comment-page-1/#comment-355738
Citera
2017-01-29, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuppruskarn
Vad har denne herre för politisk tillhörighet?
Nu har jag inte riktigt koll på vilket valdistrikt hans slott tillhör, men en inte alltför järv gissning är väl Moderaterna.
http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/01/91/0819/index.html
Citera
2017-01-29, 11:18
Medlem
En organisation som under åratal varit korrumperad blir knappast ett under av transparens bara för att vissa oegentligheter når offentlighetens ljus. De som jobbar där har antagligen blivit luttrade av att se hur verksledningen och kontrollerande organ konsekvent slagit dövörat till när problemen lyfts fram. Av omsorg om fortsatt arbete kan det vara klokt att hålla inne med vad man vet, risken är uppenbar att det mesta fortsätter att sopas under mattan.
Citera
2017-01-29, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Nu har jag inte riktigt koll på vilket valdistrikt hans slott tillhör, men en inte alltför järv gissning är väl Moderaterna.
http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/01/91/0819/index.html

Öhh, relevans? Hans slott? Gubben på Rosersberg innehade lägsta chefstjänsten inom verket. Först förvaltare, sedan fastighetschef (en fin omskrivning av områdesansvarig). Av ngt skäl ansågs det att förvaltaren skulle bo nära ett av objekten han förvaltade. Därefter verkar han ha missbrukat underhållsbudgeten. Att hans tjänst ngn som helst koppling till i vilken valkrets Rosersberg tillhör påtalar ju bara vilken noll koll relevans inläggen ovan tillför.

Jag ger inte ett dyft för märkliga konspirationsteorier där man gissar och hoppas på förgreningar hit och dit. Den mutmisstänkte är en average-Joe utan högre chefstjänst som verkar ha nallat lite av budgeten med exakt samma upplägg som tidigare fall. Cheferna håller man såklart så långt borta som möjligt. De föll på att inte ha varit hundra rustade för sina jobb, ganska udda att släpa ngn till anhållan för att man inte varit bra på jobbet!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in