Citat:
Ursprungligen postat av
Provokatör
Tråden ger inget nytt som inte kom fram i KF's 'scoop' följande skribenter ger sken av att 'ha insyn och koll' men presterar väldigt lite:
Men presenterar inget av intresse.
Kom med något smaskigt då!
Vilka har fått sina sommarhus renoverade?
Tell us more!
Kryptiskt namedroppande, inget med substans.
Denna tråd når inte upp till normal Flashbackstandard, jag är besviken och börjar tro att detta 'scoop' kanske kommer omvandla sig till ett förtalsmål.
/Provokatör
Kanske för att normal Flashbackstandard är en mix av totalt noll koll och konspirations-hitte-på-are!
Jag håller mig hellre saklig och påtalar de oklarheter, fel som finns i ärendet.
En udda betraktelse är att många verkar svälja Allt som media lägger fram som fakta utan vinkling. Det brukar vara tvärtom i dessa spekulationstrådar.
Som jag nämnde tidigare så anar jag att allt kommer bli nästan Ingenting av fällande domar. Mutbrott, kanske. Övrigt, inget för rättsväsendet. Tvärtom kan man hamnat en tragisk situation där man hängt ut flera i media på ett sätt som inte alls står i proportion till deras handlingar.
Men jag fattar att de flesta här vill gotta sig i "skandaler" och då är det bättre med de som kastar ur sig spekulationer men i verkligheten har noll koll. Som byggkillen som verkar ha funnits längst ner och skruvat trädäcket, noll koll på hur organisationen ser ut...
Jag vill tro att även SFV i 99% har en verksamhet som sakta maler, där man brottas med riktlinjer, ibland blir blåst av entreprenörer, investerar rätt, investerar fel osv osv..precis som övriga i fastighetsbraschen.