2017-01-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Det där är väl upp till rättssystemet
att avgöra, är det du som är utsedd att fälla dom?

Det hela påminner om rådmannen Folke Lundquist och den s.k. Unmanaffären där rådmannen under så många år berövade människor på allt de ägde och hade. Lundquist skrev över alla deras tillgångar på sig och så småningom sin fru, som också var jurist. Han förhalade och trixade och fixade så att det bara bidde en rättslig "tumme". Han fick visserligen smäll på fingrarna men det spelade ingen roll eftersom all egendom redan var överförd till honom och hans fru. Hela etablissemanget spelade efter hans pipa och hjälpte till i förhalningarna. Allt var liksom preskriberat när det väl kom upp till ytan.

Här ställer minister Bolund upp i slutet av januari 2017, trots att polisanmälan är gjord under hösten 2016. Skulle detta ha varit okänt för honom sen visselpipan börjat ljuda? Då är han dum i huvudet. Alla vet naturligtvis om vad som hänt! 30/12 2016 begärde ägaren till RCB AB sitt bolag i konkurs. Sacklén har väl fortfarande sitt bolag rullande. Bägge har adress på Rosersborg!

Det är fastighetsjuridiskt skolade, formellt och informellt, personer hela bunten och de vet precis hur de ska dra slipstenarna för att ingen ska åka dit för något. Precis som för rådman Lundqvist så skäms de inte utan gläds över att de lyckats blåsa till sig så mycket som de gjort genom åren.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lundquistaff%C3%A4ren
Citera
2017-01-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Det hela påminner om rådmannen Folke Lundquist och den s.k. Unmanaffären där rådmannen under så många år berövade människor på allt de ägde och hade. Lundquist skrev över alla deras tillgångar på sig och så småningom sin fru, som också var jurist. Han förhalade och trixade och fixade så att det bara bidde en rättslig "tumme". Han fick visserligen smäll på fingrarna men det spelade ingen roll eftersom all egendom redan var överförd till honom och hans fru. Hela etablissemanget spelade efter hans pipa och hjälpte till i förhalningarna. Allt var liksom preskriberat när det väl kom upp till ytan.

Här ställer minister Bolund upp i slutet av januari 2017, trots att polisanmälan är gjord under hösten 2016. Skulle detta ha varit okänt för honom sen visselpipan börjat ljuda? Då är han dum i huvudet. Alla vet naturligtvis om vad som hänt! 30/12 2016 begärde ägaren till RCB AB sitt bolag i konkurs. Sacklén har väl fortfarande sitt bolag rullande. Bägge har adress på Rosersborg!

Det är fastighetsjuridiskt skolade, formellt och informellt, personer hela bunten och de vet precis hur de ska dra slipstenarna för att ingen ska åka dit för något. Precis som för rådman Lundqvist så skäms de inte utan gläds över att de lyckats blåsa till sig så mycket som de gjort genom åren.

Inte utan att man misstänker att ärendet nu går in i en mycket lång tyst period, ungefär som Mona S. och intygshärvan. I mina ögon framstår svenska staten likt en sekt som roterar kring en personkult.
Citera
2017-01-29, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Inte utan att man misstänker att ärendet nu går in i en mycket lång tyst period, ungefär som Mona S. och intygshärvan. I mina ögon framstår svenska staten likt en sekt som roterar kring en personkult.

Håller med dig, bortsett från att vi har någon personkult. Möjligen har vi en massa personer i offentliga uppdrag, som alla har det gemensamt att de har en vilja att röva åt sig så mycket som möjligt för personlig del. Var och en har en person som de höjer till skyarna: Sig själva.
Citera
2017-01-29, 22:40
Medlem
Citat:
Håller med dig, bortsett från att vi har någon personkult.

Gissar att du tänkte skriva inte. Jag tror svenska folket matas mer med hur statschefen och familj firar födelsedagar, förlovningar, bröllop, födslar, dop, allehanda jubileer, korvstoppning etc än något annat folk. De som bockar och bugar mest ogenerat ges välavlönade förtroendeuppdrag i staten och något slags rättslig immunitet.
Senast redigerad av Externalist 2017-01-29 kl. 22:58.
Citera
2017-01-30, 06:40
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
Kan ni ens tänka er mörkertalet vad gäller korruption i Sverige?

Sverige är ett land för dom korrumperade,samt dom "invigda" 😞
Citera
2017-01-30, 13:08
Medlem
Denna skandal är djup, och vi måste se till att allt kommer upp till ytan. Flashback, dra i alla trådar, för varenda jäkla en kommer leda till en ny skandal.
Citera
2017-01-30, 13:12
Medlem
Gullinutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jaha så kommer en till som antyder saker utan att tillföra något av substans. Lite adresser och lösa antydningar men ingenting som tillför tråden något av värde alls, varför bemödade du dig överhuvudtaget omaket att ens skaffa ett konto (till)?

/Provokatör

"PS" Det tillhör inte ovanligheterna år 2017 att hus är isolerade och har rinnande vatten.

Antyda?! Jag har varit vän med Micke och hans fru länge och jag VET med all säkerhet att han åtminstone har "skakat" fram åtminstone två lägenheter till två olika familjer som ÄR släkt med varandra!

Det finns (med Sackleens flygel) 19 lägenheter/hus vid Rosersbergs slott. Kön till dessa lägenheter är massiv. De som bor där ute är äldre och det händer ytterst sällan att hyresgästerna flyttar. Men nu finns det ju en lägenhet ledig där ute, får se om kön efterföljs nu då.

Jag har bidragit med mer till denna tråd än dig, sätt dig ner i bussen!
Citera
2017-01-30, 13:12
Medlem
Citat:

Å tack det var det fallet jag tänkte på (fast jag trodde 1950 tal) 1000 tack - jag satt i över 2 timmar och försökte googla fram den skandalen.. Lundqvist affären.

Jag har för mig i dimmorna av mitt minne - att det fanns en präst som lurade pengar av svaga och gamlingar också.. (Möller????)
Citera
2017-01-30, 13:23
Medlem
Citat:
Jaha så kommer en till som antyder saker utan att tillföra något av substans. Lite adresser och lösa antydningar men ingenting som tillför tråden något av värde alls, varför bemödade du dig överhuvudtaget omaket att ens skaffa ett konto (till)?

/Provokatör

"PS" Det tillhör inte ovanligheterna år 2017 att hus är isolerade och har rinnande vatten.

Adresserna är riktiga, bra grävt tycker jag ( insider? ). Men missar själva poängen. Vänner och släktingar är nog bara ytan på detta.

Ps. Huset ifråga renoverades och byggdes ut för den inflyttande, frågan är vem som betalade. Finns hus i området som fortfarande inte har el (tillhör dock numera fortifikationsverket).
Citera
2017-01-30, 13:23
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinutt
Antyda?! Jag har varit vän med Micke och hans fru länge och jag VET med all säkerhet att han åtminstone har "skakat" fram åtminstone två lägenheter till två olika familjer som ÄR släkt med varandra!

Det finns (med Sackleens flygel) 19 lägenheter/hus vid Rosersbergs slott. Kön till dessa lägenheter är massiv. De som bor där ute är äldre och det händer ytterst sällan att hyresgästerna flyttar. Men nu finns det ju en lägenhet ledig där ute, får se om kön efterföljs nu då.

Jag har bidragit med mer till denna tråd än dig, sätt dig ner i bussen!

Att vänner hjälper varandra med olika saker om man har möjlighet finner jag föga störande, det är det man har vänner till.

/Provokatör

"PS" Du verkar ju inte vara en riktig vän till Micke som kommer med smutsiga insinuationer om att hans fru är alkis.
Citera
2017-01-30, 13:31
Medlem
Citat:
Att vänner hjälper varandra med olika saker om man har möjlighet finner jag föga störande, det är det man har vänner till.

/Provokatör

"PS" Du verkar ju inte vara en riktig vän till Micke som kommer med smutsiga insinuationer om att hans fru är alkis.

Det är inte jag som insinuerar detta. Allt jag säger är att huset inte hade rinnande vatten innan renoveringen och att andra hus i området inte har el ens en gång. Men som sagt, dessa el-lösa hus tillhör inte SFV längre.

Edit: klart vänner hjälper varandra. Kan förlåta överlåtning av bostäder utan kö, kan förlåta att någon tagit beslag på alkohol utan ägare. Hade det stannat där hade jag inte orkat bry mig mer, men hur djupt går den här skandalen egentligen? Exakt hur mycket av våra skattemedel har blivit använda av chefer på SFV??? Vill vi att det ska fortsätta så?
Senast redigerad av Hetsapa 2017-01-30 kl. 13:49.
Citera
2017-01-30, 14:00
Medlem
Gullinutts avatar
Att Sackleen kom på detta helt själv är föga troligt. Antagligen har detta gjorts av Sackleens företrädare och därför har han fortsatt detta svindlande.

Någon snok här inne borde ju kunna kolla upp vem som hade Sackleens tjänst innan honom. Vet att den herrn plockade klinkerplattor från ett k-märkt hus på slottsområdet som han tog och använde vid sitt privata sommarhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in