2017-01-29, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Eller så står kanske cykeln likt en trofé fortfarande kvar i ett av P-A's uthus på Slaktargatan? Om den inte har använts sedan mordkvällen och därmed inte har varit synlig ute bland folk på stan sedan sept. -87 så är det nog knappast heller någon i hans närmaste familj som har reflekterat nämnvärt över att det står en 45-år gammal damcykel längst in bakom en massa bråte i uthuset.

Det mest sannolika är dock givetvis att P-A i sådant fall har gjort sig av med cykeln på lämpligt sätt för att vara på den säkra sidan. Men, vem vet? han kanske är en samlar-typ...

Mycket märkligt alltså att det där med cykeln inte var sant i TV.programmet, folk som såg programmet går ju och tror att det var så...att cykeln hittades hemma hos systern...verkar helknäppt!!
Citera
2017-01-29, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
..fast cykeln kunde ändå ha dumpats någon annanstans, målats om, sålts...skrotats...

Undrar förresten vad det var för ungdomar som kunde med gå till mordplatsen och skriva som dom gjorde?
Är väl ganska oväsentligt i det här fallet och inget att lägga ner krut på. Typiskt busstreck av såna som inte förstår bättre.
Citera
2017-01-29, 17:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Mycket märkligt alltså att det där med cykeln inte var sant i TV.programmet, folk som såg programmet går ju och tror att det var så...att cykeln hittades hemma hos systern...verkar helknäppt!!

Både ja och nej, för Bosse och Mark är det ju sant. Cykeln i Anneli's källarförråd är rätt om man använder sig av deras teori, dvs. att P-A tog sin bil, körde en alternativ väg och anlände före Eva till föräldrahemmet varpå han tog den här cykeln som stod på tomten och rullade ner för att möta Eva vid Långbackens början, men den teorin hävdade jag tidigt att den var fel.
Jag lade istället fram en teori där P-A cyklade från lägenheten på Björstagatan för att försöka hinna ifatt Eva efter vägen innan hon kom hem, och att det var P-A som passerade vittnet "Sven" i full fart strax innan han vek av in på Herrgårdsvägen i riktning mot Bruket.

Det som däremot inte var sant i tv-programmet var den alternativa vägen som GM skulle ha kört med bilen för att hinna före Eva hem, en tid som även klockades. Problemet var att den alternativa vägen, "genvägen" inte fanns -87, den byggdes senare, så även där var Bosse och Mark helt fel ute.

Men det allra viktigaste som Bosse och Mark gjorde, även om det blev några fel i programmet, det var att åter väcka allmänhetens intresse för Eva-mordet och det är oerhört mycket värt!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-01-29 kl. 17:35.
Citera
2017-01-29, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Är väl ganska oväsentligt i det här fallet och inget att lägga ner krut på. Typiskt busstreck av såna som inte förstår bättre.

"Typiskt busstreck"???? Det var otroligt vidrigt, hjärtlöst, t.o.m. för småbarn att gå ut på mordplatsen och skriva något sådant!! ..man undrar ju hur gamla dessa var egentligen, och hur dom tänkte!
Fick Evas familj någon ursäkt??
Citera
2017-01-29, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Både ja och nej, för Bosse och Mark är det ju sant. Cykeln i Anneli's källarförråd är rätt om man använder sig av deras teori, dvs. att P-A tog sin bil, körde en alternativ väg och anlände före Eva till föräldrahemmet varpå han tog den här cykeln som stod på tomten och rullade ner för att möta Eva vid Långbackens början, men den teorin hävdade jag tidigt att den var fel. Jag var den första här i tråden som lade fram teorin att P-A cyklade från lägenheten på Björstagatan för att hinna ifatt Eva efter vägen innan hon kom hem och att det var P-A som passerade vittnet "Sven" i full fart strax innan han vek av in på Herrgårdsvägen i riktning mot Bruket.

Det som däremot inte var sant i tv-programmet var den alternativa vägen som GM skulle ha kört med bilen för att hinna före Eva hem, en tid som även klockades. Problemet var att den alternativa vägen, "genvägen" inte fanns -87, den byggdes senare, så även där var Bosse och Mark helt fel ute.

Men det allra viktigaste som Bosse och Mark gjorde, även om det blev några fel i programmet, det var att åter väcka allmänhetens intresse för Eva-mordet och det är oerhört mycket värt!

"Tur i oturen" att mordet inte skedde innan Palme-mordet!!
Citera
2017-01-29, 17:23
Medlem
Citat:
"Typiskt busstreck"???? Det var otroligt vidrigt, hjärtlöst, t.o.m. för småbarn att gå ut på mordplatsen och skriva något sådant!! ..man undrar ju hur gamla dessa var egentligen, och hur dom tänkte!
Fick Evas familj någon ursäkt??
Ja som jag skrev så var det någon som inte förstod bättre och än en gång förstår jag inte vad det har med saken att göra.
Citera
2017-01-29, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Ja som jag skrev så var det någon som inte förstod bättre och än en gång förstår jag inte vad det har med saken att göra.

Polisens resurser gick åt i onödan!!!!
Fick familjen personlig ursäkt från dom som gjort det?? Vet du det?
Hade jag gjort något sånt hade jag skämts ihjäl!
Senast redigerad av Trapizo 2017-01-29 kl. 17:32.
Citera
2017-01-29, 17:38
Medlem
Citat:
Polisens resurser gick åt i onödan!!!!
Fick familjen personlig ursäkt från dom som gjort det?? Vet du det?
Hade jag gjort något sånt hade jag skämts ihjäl!
Nä jag vet inte.
Citera
2017-01-29, 18:08
Medlem
Marskens avatar
PAJ är förhörd och avfärdad som GM i detta fall.

Oberoende av era infantila teorier om PAJ som seriemördare och ommålade cyklar tagna som troféer så är det där vi står.

Att ingen har kunnat gripas och lagföras för detta ohyggliga brott gör att det med största sannolikhet handlar om en totalt okänd GM.

Så ser det ut rent statistiskt och det tror jag.
Citera
2017-01-29, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken

Oberoende av era infantila teorier om PAJ som seriemördare och ommålade cyklar tagna som troféer så är det där vi står.

Att ingen har kunnat gripas och lagföras för detta ohyggliga brott gör att det med största sannolikhet handlar om en totalt okänd GM.

Fast det har den senaste tiden framkommit uppgifter som gör att P borde tas in på förhör då det är uppenbart att han inte har talat sanning. T ex sa han inget till Marpet om att han varit ute och letat efter Eva hela natten eller att han ringt till Annelie att hon skulle ut och leta efter Eva.
Det är saker som åtminstone gör mig misstänksam kring hans agerande.
Citera
2017-01-29, 18:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Är det någon teori som är infantil så är det din om en totalt okänd GM.
Citera
2017-01-29, 18:31
Medlem
Citat:
Är du säker på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in