2017-01-29, 01:11
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Vad jag säger är att det som syns på filmen inte är särskilt mycket till fight. Jämför med tex.
https://www.youtube.com/watch?v=0QHcXtEVdag
1. Varför jämför du med en helt annan sport? Om du nu ska jämföra med en mer fysisk sport än bandy, varför då inte ta boxning eller judo?
2. Förstår du att ishockey är en uttryckligen fysisk sport där – liksom i boxning – agerande är tillåtet som ute i samhället skulle vara brottsligt (i hockeyns fall dock "bara" ringa misshandel, i boxning grov)?
3. Vad är det första hockeyspelarna gör när de gemensamt i samförstånd från båda parter beslutar sig för att gå till handgripligheter och grova medvetna regelöverträdelser?
4. Hur många medvetna slag mot huvudet med klubban såg du i ditt klipp? Under några sekunder i klippet med somalierna på isen sågs två från två olika spelare – båda somalier.

Din jämförelse haltar m a o och försöken att relativisera de helt malplacerade våldsamheterna är bisarra och patetiska, där "antirasister" tvingas rasistiskt betrakta de vuxna somalierna som vore de barn utan förmåga till hyfs, konsekvenstänkande och generellt vuxet beteende.
Citera
2017-01-29, 01:23
Medlem
buggenbus avatar
Slagsmål är inte del av vare sig bandy eller hockey. Att börja slåss med klubba då har man lämnat spelet. Oavsett vilken av sporterna man höll på med då bråket bröt ut. Uppenbarligen kan både somalier, svenskar och transatlanter göra det. Slåss på plan alltså.
Kritik mot våldsamma invandrare ställer jag upp på om invandrarna de facto är mer våldsamma än svenskar etc, inte annars.
Citera
2017-01-29, 01:27
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Vad jag säger är att det som syns på filmen inte är särskilt mycket till fight. Jämför med tex.
https://www.youtube.com/watch?v=0QHcXtEVdag

Är du z00malier själv, eller?!

Näve, näve fight i NHL hör till reglerna och brukar rendera i 2 minuter vardera. Slå någon med klubba däremot så blir det fängelsestraff eller 20-25 matchers avstängning.
https://www.youtube.com/watch?v=iwB21wtLN84
Citera
2017-01-29, 01:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHelmersson
Då är det ju pissenkelt att bevisa. Som att bara kika lite jewtube i 5 min och sedan länka alla de slagsmål där pursvenskar slår klubban i ansiktet på motståndaren. Saken är biff!

Du missade ju poängen att allt finns inte på film!

Tycker att detta klipp inte är så allvarligt ur ett våldsperspektiv. Det som är allvarligt är dock hur dåligt våra somalier lyckas hålla balansen på skridskor. De verkar ramla så fort det blåser mer än 1 m/s. Mycket sorgligt att se.
Citera
2017-01-29, 02:15
Medlem
COYBs avatar
Läst först tråden innan jag såg klippet. Blev väldigt förvånad av de små knuffarna och ganska tama svingarna med klubborna som mötte mig i klippet. Lite smågruff och domaren visar helt korrekt ut de två som viftar med klubban.
Citera
2017-01-29, 02:47
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Bandy är en gentlemannasport och givetvis ingenting för ett gäng zoomalier.
Att inte tjeckerna svarar med att svinga med sina klubbor tillbaka bevisar detta.

Har aldrig spelat bandy själv men kan vara trevligt att titta på då och då men har aldrig sett någon slå med klubban mot huvudet på sin motståndare.
Dom borde uteslutas ur turneringen och skickas hem till Somalia.
Säg det till Per Fosshaug.
Citera
2017-01-29, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Säg det till Per Fosshaug.

Exakt. Se på vilken sport som helst. Alla människor löper risken att tappa huvudet i motgång. Finns otaliga exempel. Till och med fina flickor i konståkning är beredda att slå av knäskålarna på varandra för att vinna.

Nu vill jag att ni alla som tycker det här är helt obegripligt skall titta på SHL-slutspelet som börjar nu i vår. Alla, oavsett härkomst tappar förståndet inom sport.
Citera
2017-01-29, 03:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tha-rock
Exakt. Se på vilken sport som helst. Alla människor löper risken att tappa huvudet i motgång. Finns otaliga exempel. Till och med fina flickor i konståkning är beredda att slå av knäskålarna på varandra för att vinna.

Nu vill jag att ni alla som tycker det här är helt obegripligt skall titta på SHL-slutspelet som börjar nu i vår. Alla, oavsett härkomst tappar förståndet inom sport.
Båda zoomalierna slår mot ansiktet och huvudet på tjeckerna.
Något jag aldrig sett två spelare samtidigt göra på en is.

Men visst, i SHL vevar man klubban mot huvuden på folk stup i kvarten
Citera
2017-01-29, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Båda zoomalierna slår mot ansiktet och huvudet på tjeckerna.
Något jag aldrig sett två spelare samtidigt göra på en is.

Men visst, i SHL vevar man klubban mot huvuden på folk stup i kvarten

Visst, kan hålla med att det är relativt ovanligt. Men det händer. Och det anmärkningsvärda är att det händer på högre nivåer.

https://www.youtube.com/watch?v=eTOfsoJAij4 Dubbelt så brutalt överfall

https://www.youtube.com/watch?v=iwB21wtLN84

Nu länkar jag bara NHL. bara så du vet. SÅNT HÄNDER OFTA.
Citera
2017-01-29, 03:36
Medlem
Vafan har dom där att göra överhuvudtaget. Förlorar man i B-VM med nästan 20 mål så är det väl bara att lägga ner skiten eller börja med korpspel istället. Jävla trams för godhetsknarkare att låta dessa spela i VM.
Citera
2017-01-29, 03:39
Medlem
Parnborrs avatar
Kallar ni det för "skandalscener"??? lmao
Citera
2017-01-29, 03:47
Medlem
Är det laget Filip och Fredrik organiserade som något sorts integrationsprojekt? Man kan ju säga att de är skyldiga till detta i så dana fall, eftersom de hade tagit på sig om laget hade genererat några mångkulturella vinster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in