2017-01-27, 21:11
Medlem
Just cannabis, främst sativa, är mycket trevligt.
Du blir lugn och glad, lite nojjig när folk går förbi. Får annorlunda tankar än i vanliga fall.
Att sitta i solen och lyssna på musik är riktigt skönt.
Munnen känns torr, och att äta är antingen väldigt gott eller i mitt fall helt smaklöst.

Jag upplever att allting ser skarpare ut. Ungefär som att lysa med en stark ficklampa i mörkret, fast mitt på ljusa dagen. Typ.
Senast redigerad av Bromoflow 2017-01-27 kl. 21:13.
Citera
2017-01-28, 18:31
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherrinnan
Hej Flashbackare.
Jag är en "vanlig" tjej som aldrig rört något starkare än alkohol och cigaretter. Jag har en undran/ fundering, hur känns det att ta droger? Vad är det som gör att folk är beredda att göra vad som helst för att få nästa fix? Jag vet att det finns många olika slags droger, men hur känns det t ex att ta kokain, röka cannabis, tugga kat osv? Jag har ingen tanke på att pröva något men jag undrar hur droger kan ta över/ förstöra så många människors liv. Fasiken, något ska man ju fundera över en kall fredag som denna .
Mod får flytta om jag har lagt tråden fel....

Orkar inte svara på hur de känns, men att folk jagar droger desperat beror snarare på beroende än att drogen i sig är fantastisk. Man klarar inte av att konfronteras med obehaget man känner utan drogen helt enkelt. Som kan vara kraftig ångest, självmordstankar, depression, kraftiga smärtor, illamående, osv
Citera
2017-01-28, 18:46
Avstängd
Melange5738s avatar
Problematiskt bruk generellt har att göra med miljö snarare än biologi och kemi som är den svenska förklaringsmodellen man lär ut i skolorna. D.v.s en person som inte trivs med sin tillvaro kommer att vara mer benägen att bli en problematisk brukare än en person som trivs. Sen är det individuellt vad som krävs för att man ska vara "lycklig" men Maslows pyramid ger ett hum om vilka faktorer som spelar in (fysisk trygghet, arbete, social gemenskap, intellektuell stimulans).
Citera
2017-01-28, 18:54
Medlem
-spitzlix-s avatar
Hur det känns.. Ibland som att knulla första gången åh ibland som att pissa på ett elstängsel nonstop
Citera
2017-01-28, 19:17
Medlem
LilaFlaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Hur det känns.. Ibland som att knulla första gången åh ibland som att pissa på ett elstängsel nonstop

Tråkigt knark om det inte slår första ligget.

OnT: Ta droger känns olika beroende på drog, men för det mesta känns det som något jädra behagligt och skönt.
Citera
2017-01-28, 19:26
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaFlaska
Tråkigt knark om det inte slår första ligget.

OnT: Ta droger känns olika beroende på drog, men för det mesta känns det som något jädra behagligt och skönt.
Haha precis nackdelen är väl att man användt de flesta droger så ofta att dom känns som ett one night stand
Citera
2017-01-28, 20:32
Medlem
LilaFlaskas avatar
Citat:
Haha precis nackdelen är väl att man användt de flesta droger så ofta att dom känns som ett one night stand

Det har du banne mig rätt i!
Citera
2017-01-28, 20:33
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaFlaska
Det har du banne mig rätt i!
Ja haha
Citera
2017-01-29, 03:40
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Hehe där slog du huvudet på spiken.
Citera
2017-01-29, 10:01
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Hehe där slog du huvudet på spiken.
Haha ja, man måste ju det ibland.
Citera
2017-01-29, 11:06
Medlem
cerns avatar
Den värsta drogen är ju typ alkohol alltså.. man blir till ett rovdjur och helt sjuk i huvudet.
Khat finns väl ingen som tuggar idag? cannabis är tråkigt och koks blir också tråkigt efter ett tag.
Det finns roligare saker att göra än att knarka!
Citera
2017-01-29, 11:30
Medlem
soligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherrinnan
Hej Flashbackare.
Jag är en "vanlig" tjej som aldrig rört något starkare än alkohol och cigaretter. Jag har en undran/ fundering, hur känns det att ta droger? Vad är det som gör att folk är beredda att göra vad som helst för att få nästa fix? Jag vet att det finns många olika slags droger, men hur känns det t ex att ta kokain, röka cannabis, tugga kat osv? Jag har ingen tanke på att pröva något men jag undrar hur droger kan ta över/ förstöra så många människors liv. Fasiken, något ska man ju fundera över en kall fredag som denna .
Mod får flytta om jag har lagt tråden fel....

Om du fått morfin på sjukhuset vid något tillfälle, så vet du ungefär hur en heroinist känner sig, så kan du ta det gånger 100, det är heroin och kokain som är klart farligaste drogerna, (samt piller från apoteket).. Om du är sugen på att testa? Man mår faktiskt helt fantastiskt när man tar droger, det ska jag inte ljuga om, men när drogerna lämnar kroppen så kan det vara jävligt illa.. Fast i allt ont finns det gott, och allt gott finns det ont.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in