• 2
  • 3
2017-01-29, 14:17
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Den värsta drogen är ju typ alkohol alltså.. man blir till ett rovdjur och helt sjuk i huvudet.
Khat finns väl ingen som tuggar idag? cannabis är tråkigt och koks blir också tråkigt efter ett tag.
Det finns roligare saker att göra än att knarka!
Håller med. Alkohol i lite för stor mängd för mig slutar i katastrof.
Jodå, Khat finns det överflöd av hemma i Gävle åh Afrikanerna tuggar det friskt haha
Citera
2017-01-29, 15:28
Medlem
Tiaitchsis avatar
För vissa är det bara en paus från vardagen, för andra en förgyllning av den.
I vissa fall är drogen vardagen, och att vara utan blir ju då att man saknar en del av livet.
Mina $0.02, men döm aldrig någon utan att känna denne och dess historia först.
Citera
2022-12-25, 18:32
Medlem
Vilken FPS uppelwr man när man Är riktigt full

Ja när man är riktigt full så upplever man att världen hackar fram.
Så i vilken FPS Motsvarar en riktig drängfylla ?
Min gissning typ 15 FPS heller är jag inte till räkkligt full ?
FPS är freame per sekund och
är den låg så plever man en skärm som hackande/lagg
Senast redigerad av torba 2022-12-25 kl. 18:41.
Citera
2022-12-25, 18:52
Medlem
ruttenfimps avatar
Snarare som någon har satt på motionblur. Vet att det är vinterlov men du behöver komma ut lite tror jag, bort från skärmen lite.
Citera
2022-12-25, 18:55
Medlem
Klockren tråd, tack. Jag tror också att det inte är fps-lagg man har men jag tror det man upplever är mer likt nätverkslagg. Man reagerar långsamt, meddelanden kommer inte fram, man försöker göra något men det registreras inte etc
Citera
2022-12-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fatr
Klockren tråd, tack. Jag tror också att det inte är fps-lagg man har men jag tror det man upplever är mer likt nätverkslagg. Man reagerar långsamt, meddelanden kommer inte fram, man försöker göra något men det registreras inte etc

Heter ej fps lagg utan fps dropp.

Du förlorar ej fps blir mer motion blur on
Citera
2022-12-25, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torba
Ja när man är riktigt full så upplever man att världen hackar fram.
Så i vilken FPS Motsvarar en riktig drängfylla ?
Min gissning typ 15 FPS heller är jag inte till räkkligt full ?
FPS är freame per sekund och
är den låg så plever man en skärm som hackande/lagg
Aldrig upplevt världen som hackade. Låg responstid är inte densamma som fps drop.
Jävla mongo är du helt enkelt
Citera
2022-12-31, 08:45
Bannlyst
De flesta drogrus kan liknas med den eurofi och totala avkoppling man känner av alkohol när man inte druckit på ett tag och den slår som allra bäst, de där 20-30 minuterna innan peaken börjar dala. Denna eurofi ter sig olika upp till de olika drogerna men i grunden relativt snarlik - bara att denna 20minuters peak varar i flera timmar och noll bakfylla dagen efter (med undantag för galna tjackrus där är man inte kaxig mot slutet). På alkohol blir man pepp och käften går i högvarv, på opiater tex vill man ofta bara lägga sig i soffan och käka chips till någon rulle. Lite olika mönster men alla berör samma belöningssytem i hjärnan.

Jag skulle vilja påstå att det dock finns två droger som inte kan mäta sig med något annat och det är MDMA och psykadeliska saker. Det är upplevelser som är helt omöjliga att uppnå utan drogerna och kommer få dig att skita på dig i brallan första gången (vanligtvis i positiv mening). Jävlar. Gör det inte för ofta bara och var försiktig med psykadelika om du inte är 100% stabil mentalt för det kan gå åt helvete och när trippen väl börjat så är du fast i flera timmar.
Senast redigerad av kukpasta 2022-12-31 kl. 08:59.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in