2017-01-28, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror också att rätt gm sitter. Man att han har valt ut sina offer och planerat dådet.., nja. Tveksamt. Tycker inte att något i detta fall tyder på någon planering. Tex detta att bo:s ringer och larmar sos; om S nu hade planerat/förberett sig på att mörda, skulle han då 'låta' dem ringa o larma om situationen/hotet?
Tror mer på att han fått en akut 'knäpp'; tror att han mått psykiskt illa under en tid och att något (vad?) blivit en utlösande faktor och det blev som det blev.

Försöker inte hitta förmildrande omständigheter men tror så.

Förstår helt och hållet ditt tänk, men S sa ju på kvällen att han skulle göra något dumt. nånting i stil med att "antingen är jag död eller på förstasidan imorgon" alltså måste någon planering ha funnits, och om det nu är så att det stämmer, att han setts där i närheten redan på tisdagen samma vecka så pekar det mot att han valt ut sitt/sina offer. Enligt mitt tycke, han var ju fast besluten om att han skulle till Råbovägen.

Att det förmodligen inte gick som planerat kan vi ju anta. Kanske blev påkommen eller så, och måsta komma med en anledning / orsak varför han var där, eller en förklaring till att han tex virrat bort sig, därav "minnesförlusten" att bo ringde polisen var nog bara av välvilja för att hjälpa denna man, vad skulle dom egentligen kunnat göra, hålla han kvar i huset i hopp om att han skulle återfå minnet?
Senast redigerad av Buddisten 2017-01-28 kl. 01:52.
Citera
2017-01-28, 02:33
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror också att rätt gm sitter. Man att han har valt ut sina offer och planerat dådet.., nja. Tveksamt. Tycker inte att något i detta fall tyder på någon planering. Tex detta att bo:s ringer och larmar sos; om S nu hade planerat/förberett sig på att mörda, skulle han då 'låta' dem ringa o larma om situationen/hotet?
Tror mer på att han fått en akut 'knäpp'; tror att han mått psykiskt illa under en tid och att något (vad?) blivit en utlösande faktor och det blev som det blev.

Försöker inte hitta förmildrande omständigheter men tror så.

Ett scenario skulle kunna vara så här att KL öppnade och släppte ut vovven för en aftonurinering eller för en kvällscigg, (inte hunden alltså). Då hörde han hur en glasruta krossades. Kjell drog sig sakta mot ljudet och så småningom fick han syn på S. KL är stor fd idrottsman och S är en klen datalirare och biobetraktare så KL hade inte några problem med att släpa med sig S hemåt. På vägen upptäckte KL att det lös hos VN och han viste att hon hade en fast telefon med bättre förbindelse än vad mobbarna har så han styrde stegen dithän.
Väl där och inne så bad han Vanja att ringa 112. Hon hade ju inte en susning om vad som hade hänt så hon bad att Kjell skulle ta över samtalet så de bytte plats och där berättade KL att de hade en typ där som hade tappat minnet. Resten finns på band hos 112.
Citera
2017-01-28, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Ett scenario skulle kunna vara så här att KL öppnade och släppte ut vovven för en aftonurinering eller för en kvällscigg, (inte hunden alltså). Då hörde han hur en glasruta krossades. Kjell drog sig sakta mot ljudet och så småningom fick han syn på S. KL är stor fd idrottsman och S är en klen datalirare och biobetraktare så KL hade inte några problem med att släpa med sig S hemåt. På vägen upptäckte KL att det lös hos VN och han viste att hon hade en fast telefon med bättre förbindelse än vad mobbarna har så han styrde stegen dithän.
Väl där och inne så bad han Vanja att ringa 112. Hon hade ju inte en susning om vad som hade hänt så hon bad att Kjell skulle ta över samtalet så de bytte plats och där berättade KL att de hade en typ där som hade tappat minnet. Resten finns på band hos 112.

Då Kl varken var rökare eller hade hund så går den teorien inte ihop.
Citera
2017-01-28, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisten
Förstår helt och hållet ditt tänk, men S sa ju på kvällen att han skulle göra något dumt. nånting i stil med att "antingen är jag död eller på förstasidan imorgon" alltså måste någon planering ha funnits, och om det nu är så att det stämmer, att han setts där i närheten redan på tisdagen samma vecka så pekar det mot att han valt ut sitt/sina offer. Enligt mitt tycke, han var ju fast besluten om att han skulle till Råbovägen.

Att det förmodligen inte gick som planerat kan vi ju anta. Kanske blev påkommen eller så, och måsta komma med en anledning / orsak varför han var där, eller en förklaring till att han tex virrat bort sig, därav "minnesförlusten" att bo ringde polisen var nog bara av välvilja för att hjälpa denna man, vad skulle dom egentligen kunnat göra, hålla han kvar i huset i hopp om att han skulle återfå minnet?

Ja att han sa att han skulle göra nåt dumt/ev hamna på förstasidan tror jag (om det nu stämmer) har att göra med att han började tappa greppet (psykiskt); det är ju trots allt mindre smart att på förhand 'erkänna' att man skall begå ett synnerligen allvarligt brott.
Detta att han synts i området innan har jag missat; men om det stämmer behöver det inte direkt tala mot psykfallsteorin.
Ja, tror också att bo:s ringde sos för att hjälpa S. Menar inte att de kunde/ borde göra ngt annat. Men frågan blir då varför S inte gick till attack innan de fick möjlighet att ringa, om det nu var så att han under en tid hade planerat att mörda och var helt inställd på det. Tycker inte det går ihop riktigt.
Men det ena måste ju inte alltid utesluta det andra.
Citera
2017-01-28, 07:53
Medlem
Citat:

Kan du länka källan till det uttalandet?

Att dom ringde 112 behöver ju som du skriver inte betyda att dom
upplevde något hot, kanske för att hjälpa, samt bli av med fanskapet.
Citera
2017-01-28, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Ja där ser man det är andra gången på en vecka som jag märker att Svartlila far med osanning.
Vi kan nog även bortse från den skribenten i fortsättningen.....

Det tror jag också vi kan göra.

En RPU tar cirka 4-5 veckor att göra.
Kan bara utföras om GM erkänt eller efter rättegång där domstolen
avser att döma honom skyldig.

Såvitt jag vet har han inte lämnat häktet överhuvud taget.
Citera
2017-01-28, 08:54
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Känner mig inte träffad i det klientelet du nämner men jag förstår att du är i Simons närhet. Med de fakta som jag kan läsa mig till så ligger S ganska risigt till. Vad som i så fall har utlöst det hela är en gåta. Vi förstår sambandet. S har befunnit sig på platsen vid tidpunkten och har förmodligen avsatt en hel del spår (som jag tolkar ÅKs resonemang). Om detta betyder att tingsrätten finner att S är skyldig kan vi ju bara spekulera i.
Hur som helst så tror jag att många med mig (Vilken underbar minnesstund det blev i kyrkan förresten) sörjer Vanja och Kjell men även förstår hur svårt det måste vara för Ss anhöriga. Dessa måste ges all den support som vi kan mobilisera för att de i sin tur kan ge sitt stöd till S. Skulle tingsrätten komma fram till att han är skyldig så behöver denna trasiga själ all stöd han kan få.

Oj ska vi börja ge stöd till dömda mördare nu oxå?

S ligger risigt till??
De som ligger risigt till och behöver allt stöd är BO:s familjer. Inte mördarens familjer eller mördaren själv. Han ska förvaras med likasinniga livet ut inom lås och bom. Inte ett dugg synd om honom just nu men kanske det kommer att bli det på Kumla.
Citera
2017-01-28, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Oj ska vi börja ge stöd till dömda mördare nu oxå?

S ligger risigt till??
De som ligger risigt till och behöver allt stöd är BO:s familjer. Inte mördarens familjer eller mördaren själv. Han ska förvaras med likasinniga livet ut inom lås och bom. Inte ett dugg synd om honom just nu men kanske det kommer att bli det på Kumla.

Så du tror alltså inte att anhöriga till en mördare också lider?
Citera
2017-01-28, 09:23
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Så du tror alltså inte att anhöriga till en mördare också lider?

Ser ingen som helst anledning att fokusera på att hjälpa en människa som har mördat oskyldiga människor, skadat deras familjer och mörklagt deras framtid så groteskt. Han har förstört så jäkla mycket för så många så jag tänker inte ägna en endaste tanke åt mördarens anhöriga. Tyvärr.
Citera
2017-01-28, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Ser ingen som helst anledning att fokusera på att hjälpa en människa som har mördat oskyldiga människor, skadat deras familjer och mörklagt deras framtid så groteskt. Han har förstört så jäkla mycket för så många så jag tänker inte ägna en endaste tanke åt mördarens anhöriga. Tyvärr.

När det gäller mördarens familj håller jag inte alls med dig,
där känner jag empati, trots att pappan jagar

Mördaren själv är en annan femma, i det här fallet kommer han hållas
inlåst bra så många år, antingen i fängelse eller RPV med SUP.
Min gissning blir det sistnämnda.
Citera
2017-01-28, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kan du länka källan till det uttalandet?

Att dom ringde 112 behöver ju som du skriver inte betyda att dom
upplevde något hot, kanske för att hjälpa, samt bli av med fanskapet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/n64JB/misstankte-dubbelmordaren-jag-minns-inte

Har folk helt och hållet glömt hur man gör en enkel google-sökning?
Citera
2017-01-28, 11:11
Medlem
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/n64JB/misstankte-dubbelmordaren-jag-minns-inte

Har folk helt och hållet glömt hur man gör en enkel google-sökning?

Du är duktig du
Tackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in