2017-01-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kan du länka källan till det uttalandet?

Att dom ringde 112 behöver ju som du skriver inte betyda att dom
upplevde något hot, kanske för att hjälpa, samt bli av med fanskapet.
Jag tror inte att man så där bara ringer larmcentralen. Något hot bör det ha funnits.

Sen angående alla som berörs av det här.
Läs det inte! Eller ge riktig information.
- Vi spekulerar! Vi teoretiserar! Vi skapar olika scenarion i den här tråden!
De flesta av oss känner ingen av de inblandade och det är därför vi kallar dem GM och BO - för att kunna hålla nivån på resonemangen och inte falla i olika känsloträsk.

Och...
Jag har väntat på på lite troll... det verkar vara dags!
Citera
2017-01-28, 20:05
Medlem
[quote=Rubar|59736537]Ja att han sa att han skulle göra nåt dumt/ev hamna på förstasidan tror jag (om det nu stämmer) har att göra med att han började tappa greppet (psykiskt); det är ju trots allt mindre smart att på förhand 'erkänna' att man skall begå ett synnerligen allvarligt brott.
Detta att han synts i området innan har jag missat; men om det stämmer behöver det inte direkt tala mot psykfallsteorin.
Men... vem är det som säger att han sagt det? Finns det en speciell person förknippat med det? Själv säger han att han inte har något minne av det.
Å andra sidan verkar han ju ha "dåligt minne" - kanske till och med förlorat det!
Citera
2017-01-29, 00:19
Medlem
FuckBlashs avatar
[quote=torppet|59742902]
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja att han sa att han skulle göra nåt dumt/ev hamna på förstasidan tror jag (om det nu stämmer) har att göra med att han började tappa greppet (psykiskt); det är ju trots allt mindre smart att på förhand 'erkänna' att man skall begå ett synnerligen allvarligt brott.
Detta att han synts i området innan har jag missat; men om det stämmer behöver det inte direkt tala mot psykfallsteorin.
Men... vem är det som säger att han sagt det? Finns det en speciell person förknippat med det? Själv säger han att han inte har något minne av det.
Å andra sidan verkar han ju ha "dåligt minne" - kanske till och med förlorat det!

Kan det vara kompisen från bion? Han verkar ju vara bra förtrogen med honom.
Citera
2017-01-29, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet

Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash

Kan det vara kompisen från bion? Han verkar ju vara bra förtrogen med honom.

Det kommer härifrån:

Buddisten;
Citat:
Angående resan i taxin så åkte han ca 5-600 meter bara, så bromsvallen var hållplatsen han måste ha stigit av 😊

Mer info,

"Antingen är jag död eller så står jag på förstasidan i morgon" Det hade han sagt när han åkte från bion i Hudiksvall samma kväll. Återkommer när jag vet mer ang detta.

Citat:
Postade utan att tillägga att det är vad som sas av någon på taxihudik

Sorry för det.
(FB) Dubbelmord på Kjell List och Vanja Nilsson vid Råbosjön Hudiksvall kommun 2016-12-22
(FB) Dubbelmord på Kjell List och Vanja Nilsson vid Råbosjön Hudiksvall kommun 2016-12-22
Senast redigerad av helsan 2017-01-29 kl. 00:27.
Citera
2017-01-29, 12:52
Medlem
Grumpe0000s avatar
När ska åtal senast väckas? Tänkte på FUP. Inte följt tråden på ett tag.
Citera
2017-01-29, 14:23
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000

Omhäktning på tisdag:

Det kan nog ta tid det här.
Citera
2017-01-29, 16:16
Medlem
meadowstreets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000

Åtalstiden förlängs med ytterligare en månad.

http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/raboatalet-drojer-en-manad-aklagaren-avfardar-medhjalpare
Citera
2017-01-29, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det kommer härifrån:

Buddisten;

Vet inte vad syftet var med att quota mig men det har ju kommit fram senare att det är vad som sagts enligt vittnen.

Läs mer här http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/n64JB/misstankte-dubbelmordaren-jag-minns-inte
Citera
2017-01-30, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisten
Vet inte vad syftet var med att quota mig men det har ju kommit fram senare att det är vad som sagts enligt vittnen.

Läs mer här http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/n64JB/misstankte-dubbelmordaren-jag-minns-inte

Syftet var att ge svar på frågan var uppgiften kom ifrån, inget annat. Alltså att uppgiften kom från taxin. Hade inte läst artikeln tidigare som du länkar till, i så fall hade jag lagt in det som källa i stället.
Citera
2017-01-30, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Syftet var att ge svar på frågan var uppgiften kom ifrån, inget annat. Alltså att uppgiften kom från taxin. Hade inte läst artikeln tidigare som du länkar till, i så fall hade jag lagt in det som källa i stället.

Ah okok då förstår jag 👍
Citera
2017-01-31, 17:16
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meadowstreet
Åtalstiden förlängs med ytterligare en månad.

http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/raboatalet-drojer-en-manad-aklagaren-avfardar-medhjalpare

Ja, det tar tid det här.

Citat:
– Vi väntar på allt möjligt, det är tekniska analyser, blodanalyser, datorer som ska gås igenom, säger Christer Sammens.

Citat:
Åtalstiden har förlängts med en månad till den 28 februari
Citera
2017-01-31, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Ja, det tar tid det här.

Datorer?

Tror Sammens att det finns ett motiv, tex att MGM sökt på nätet efter personer i Råbo med pengar. Eller kan det finnas våldsamt material på Simons dator?
Det verkar som om det saknas vattentät bevisning och att man letar med ljus och lykta efter mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in