Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-20, 16:53
  #577
Medlem
Christopher.s avatar
Skulle vänta 3-10 år innan jag gick in i ett sådant här bolag, var med på africa oil resan och sålde med 1000% vinst.... Dels så ska det delas ut tillstånd sedan kommer samebyarna överklaga besluten så det tar några år, bättre att strunta i bolaget tillsvidare.
Citera
2017-01-20, 17:03
  #578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Skulle vänta 3-10 år innan jag gick in i ett sådant här bolag, var med på africa oil resan och sålde med 1000% vinst.... Dels så ska det delas ut tillstånd sedan kommer samebyarna överklaga besluten så det tar några år, bättre att strunta i bolaget tillsvidare.

Aktiemarknaden resonerar inte riktigt så.
Citera
2017-01-20, 17:06
  #579
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perrerodlok
Aktiemarknaden resonerar inte riktigt så.

Det skramlar lite, sedan ner och stilla i ett år, skramlar lite osv, visst kan man tjäna en slant men det bygger på psykologi.
Citera
2017-01-25, 11:41
  #580
Medlem
Wow

Loggade in på min bank och ser att denna aktie stigit något fruktansvärt. Jag har 20.000 aktier som jag inhandlade för ca 60 öre för några månader sedan efter ett tips från en vän. Har inte ens brytt mig att kolla och såg av en slump nyss. Min vän är okontaktbar pga utlandsresa. Vad fan ska man göra? Sälja? Vad är anledningen till att det brakar uppåt?
Citera
2017-01-25, 11:52
  #581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detendasvartafaret
Wow

Loggade in på min bank och ser att denna aktie stigit något fruktansvärt. Jag har 20.000 aktier som jag inhandlade för ca 60 öre för några månader sedan efter ett tips från en vän. Har inte ens brytt mig att kolla och såg av en slump nyss. Min vän är okontaktbar pga utlandsresa. Vad fan ska man göra? Sälja? Vad är anledningen till att det brakar uppåt?
Uppgången tycks vara spekulativ. Blir det ännu fler fördröjningar avseende koncessionsbeslutet kommer aktien troligen rasa, precis som i somras, efter den spekulativa rusningen. Mitt eget beslut har varit att sälja, dock en bit under dagens nivå.
Citera
2017-01-25, 12:49
  #582
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Uppgången tycks vara spekulativ. Blir det ännu fler fördröjningar avseende koncessionsbeslutet kommer aktien troligen rasa, precis som i somras, efter den spekulativa rusningen. Mitt eget beslut har varit att sälja, dock en bit under dagens nivå.

I dagens höjning gör väl samman med positiva provborrningsresultat av grafit i Finland. Kom pressmeddelande idag.
Citera
2017-01-25, 12:59
  #583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
I dagens höjning gör väl samman med positiva provborrningsresultat av grafit i Finland. Kom pressmeddelande idag.
Dagens beror nog delvis på det ja. Men som du ser har aktien gått upp lite innan också.
Citera
2017-01-25, 13:12
  #584
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Dagens beror nog delvis på det ja. Men som du ser har aktien gått upp lite innan också.

Ja precis.
Den gick upp ca 30 igår. Så klart de är mycket spekulation. Idag är de dessutom löningsdag så de tror jag står för mycket av dagens uppgång och därtill pressmeddelandet idag.
Citera
2017-01-27, 12:01
  #585
Medlem
Longfingrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Skulle vänta 3-10 år innan jag gick in i ett sådant här bolag, var med på africa oil resan och sålde med 1000% vinst.... Dels så ska det delas ut tillstånd sedan kommer samebyarna överklaga besluten så det tar några år, bättre att strunta i bolaget tillsvidare.
Synd du inte hoppade på är väl över 80% upp sedan förra fredagen
Men visst det kan gå jävligt fort ner,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Citera
2017-01-27, 17:01
  #586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-Ass
Köpte på 1.10, sålde på 1.55.
Köpte på 1.50, sålde på 1.60.
Köpte på 1.50, sålde på 1.90.
Köpte på 1.78...

Vill sälja på 2.00, får se om vi når dit idag.

Sedan igår kl 0900 .


50% dropp på 1 minut, hur gick det?
Citera
2017-01-27, 21:55
  #587
Medlem
Beowulf erbjuder längre ingen bra risk/reward. Aktien är sönder knarkad och även om det blir ett positivt beslut så är uppsidan begränsad, hatar alla som ska haussa med sina blogginlägg på redeye och skit, förstör varenda aktie.
Citera
2017-01-27, 22:46
  #588
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasnilsson
Beowulf erbjuder längre ingen bra risk/reward. Aktien är sönder knarkad och även om det blir ett positivt beslut så är uppsidan begränsad, hatar alla som ska haussa med sina blogginlägg på redeye och skit, förstör varenda aktie.
Man kan ju se det från den ljusa sidan. I dåliga marknader är det lättare att göra bra affärer. Jag håller med om att det är ett dåligt läge att gå in i Beowulf nu. Marknaden verkar ha tagit ut segern i förskott. Sannolikheten för mer krångel från Länsstyrelsen är betydande. Oavsett vad som händer tror jag att Beowulf-aktien kommer ge fler tillfällen att tjäna pengar. Kanske får vi en ny vända ner mot 50 öre eller så får de verkligen en bearbetningskoncession. När aktien lugnar ner sig efter hypen och glöms bort, så kan det bli ett bra läge att gå in.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback