Citat:
Ursprungligen postat av
Bergatroll1
lol. Visa. Gällande passningar, styrka, skott och precision är det ju du som styr så där förstår jag inte riktigt hur du menar. Möjligtvis att målvakten beter sig lite konstigt ibland, men det är helt förståeligt eftersom det är AI vi pratar om. Jag tror inte att han helt plötsligt har börjat bete sig annorlunda bara för att du släpper in ett mål. Anfallarens löpningar kanske beror på att motståndaren har använt sig utav in-game mentaliteter eller meny-taktiker alt. specifierade taktiker för varje spelare. Försvararna är det nog likadant där, om man är dålig på spelet så klagar man bara för att man tror att AI har börjat bete sig annorlunda, vad som egentligen händer att det är du som har börjat bete dig annorlunda.
Asså jag har spelat fifa i 19 år. Jag känner FIFA mer än vad du kan tänka dig. Jag känner att när jag gör 2 snabba mål i början av matchen så dominerar jag. fram tills slutet av matchen. Runt min 75 börjar det vända o plötsligt blir skit spelaren En gud på att passa dribbla skjuta. Samma spelare som jag ägt med 65% bollinnehav hela matchen.
Sen har jag försökt att spela med mindre bollinnhav och och kanske släpt in ett mål i första halvlek. Jag gör ett byte min 60. Vips så har jag snabbare flyt i jsut den spelaren. Isco springer runt som att han är 91 i overall plötsligt. Alla mina attacker är farliga, känns som att snubbens försvar hönsar sig. Varför? jo Momentum på min sida.
Så här funkar det. Om du spelar bra i början av matchen så kommer matchbilden ändras till motståndarens favör. Detta sker i minuterna 40-45, 60-80 vid byte och vid min 80 till slutsignal är det total dominans av spelaren som har varit helt kass. Jag har över 1000 spelade matcher på FIFA 17. Ca 1500 i alla andra fifa upplagor dessutom.
Tror du verkligen att jag sitter o snackar goja här? låt mig säga så här. Varför låter fifa inte dig att prata om Momentum och scripting i sina forum? Varför är det folk som blir bannade när de lägger upp videos? Varför är proffs som Ovvy och Krasi bomb säkra att Momentum och scripting finns?
Bara så du vet momentum har funnits med i fifa sen 2006. Men det är sen 2016 det har blivit den grov skillnad så att det börjar störa mig.
Vill du veta mer youtuba Momentum scripting proof på youtube o kolla på samtliga videos. Du kommer hitta väldigt intressanta saker. Om du inte tror på det då... Ja jag skiter fullständigt i vad du tror faktiskt. Inte mitt problem alls. Jag känner av scriptingen och jag har börjat spela så jag får det på min sida. O du ska veta att det FUNKAR! går bra för mig iallafall. så klaga för att jag är dålig? Nej. Klaga för att det finns nåt orättvisst o klaga på? JA