Citat:
Bra modell, dock tycker jag du missar att systemet har en inneboende tröghet. Klassikern är ju personer som röstar på ett visst parti eftersom föräldrarna gjorde det. Det behöver inte vara ett dåligt beslut då nya partier tenderar att locka till sig stolpskott som vädrar en försörjning. Innan Internet fanns var det rent av ett klokt beslut eftersom en vanlig Svensson ändå inte kunde bilda sig en egen uppfattning om sakernas tillstånd.
Det du sammanfattar som pseudovetenskap är påståenden som var sanna under rekordåren, men som fortsätter idisslas i media i decennier efter att de upphört att gälla. Arbetskraftinvandrande finnar var något helt annat än ensamkommande afghaner.
Hela SJW-rörelsen är 60-talets studentrevolt på repeat. Några av studentrevoltörerna har börjat trilla in på ålderdomshemmet, men proffsrevoltörernas barnbarn fortsätter i samma spår. De kommer att tvingas söka annan försörjning i takt med att Internet får skattebetalarna att sluta vilja försörja dem.
Det du sammanfattar som pseudovetenskap är påståenden som var sanna under rekordåren, men som fortsätter idisslas i media i decennier efter att de upphört att gälla. Arbetskraftinvandrande finnar var något helt annat än ensamkommande afghaner.
Hela SJW-rörelsen är 60-talets studentrevolt på repeat. Några av studentrevoltörerna har börjat trilla in på ålderdomshemmet, men proffsrevoltörernas barnbarn fortsätter i samma spår. De kommer att tvingas söka annan försörjning i takt med att Internet får skattebetalarna att sluta vilja försörja dem.
Det är en bra iakttagelse och jag utelämnade en del i mitt förra inlägg. Jag har funnit tre olika typer av människor i det som bygger upp det här:
1. De som inte ser sammanhangen och därför inte förstår varför problemen uppstår. Många kanske inte ens inser att det finns problem.
2. De som förstår men som av olika skäl är förhindrade från att påverka situationen. Det kan vara grupptryck och rädsla för att bli utfrusen eller förlora jobbet. Det kan också vara den maktlöshet som enskilda eller ett fåtal individer drabbas av mot ett helt samhällssystem.
3. De som medvetet spelar med i spelet med pseudovetenskap och sekterism. Hit räknas också nyttiga idioter inom olika verksamheter och medier.
Tröghet finns i samtliga grupper och så länge inget bryter beteendet så kommer det att fortsätta - så länge de som har makten tjänar på det.
Det som kan bryta, eller åtminstone störa, beteendet är information om sakernas verkliga tillstånd. Och här är internet en ny och unik möjlighet som aldrig tidigare har funnits.
Med internet kan information bokstavligt talat flyta fritt över både tid och rum. Internet glömmer inte – allt kan sparas och plockas fram igen vid behov. Fakta och bevismaterial finns snabbt tillgängligt (för den som hittar).
All denna information kan användas för att utbilda människor i grupp 1. För att stärka människor i grupp 2. Och för att ställa de i grupp 3 till svars för sveket mot övriga medborgare.