Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2019-05-31, 11:52
  #97
Medlem
Belavias avatar
Borde fan vara brottsligt att vara så naiv som jag var när jag startade den här tråden..

Inlägget nedan är huvudet på spiken!


Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Om du i stället för tio års perspektiv väljer ett hundraårigt perspektiv så är det lättare att dra realistiska slutsatser. Maktkamper mot eliten (*), med bättre eller sämre resultat, har under hela den tiden förekommit. Men eliten har alltid vunnit. Varenda gång. Alltid.

Den mest kraftfulla maktkampen mot eliten stod Hitler och Tredje riket för. För att slå ner Hitler var eliten den gången beredd att gå till massivt krig. Man kommer att göra detta även denna gång om det skulle behövas.

Jag ser dock inte att man behöver gå till krig för att slå ner motståndet denna gång. Allt som behövs är bättre kontroll på informationsspridning på Internet, och där har bollen börjar att rulla.

(*) I detta fall hade jag föredragit att omge "eliten" med en uppsättning förtydligande tecken. Tyvärr är dessa tecken numer bannlysa på forumet.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback