Citat:
Ursprungligen postat av
Herbert.Spencer
Jag tycker det mest är du som är korkad.
Det första jag har att säga i frågan är att detta bara är början. Vi kommer att få se dessa mediala krig hela tiden framåt. Dels beror det på att människor idag är så pass korkade och hjärntvättade att de inte fattar att man måste kunna fatta att MSM ofta har ganska fel, även då det inte medvetet ljuger. Förr när media var på riktigt så hade de ofta olika uppgifter om saker eller olika synvinklar. Men i takt med att globalisterna äger allt mer av MSM i världen så har folk börjat att tror att MSM snabbt och enkelt alltid för fram en rättvisande bild av saker. Inget kan vara längre från sanningen.
I detta specifika fall, vet ingen riktigt hur många det var. Om de kollade hemma eller inte. Ärligt talat jag bryr mig inte. Om det var 50% av Obama eller om det var 110%. Vem bryr sig?
Det som är intressant är att media och då främst, CNN och liknande är vansinnigt arga över att deras vinklade sanning och ofta medvetna lögner nu inte får stå bemötta.
När man säger alternativ information, så är det så enkelt som att du har en information och jag har hittat en annan information. Dvs den första informationen är A och den alternativa informationen är B.
Inget konstigt med det alls.
Om vi är två biologer som ska undersöka hur många ägg en fågelart lägger. Du hittar genomsnitt 3 ägg och jag hittar i bona genomsnitt 5 ägg. Då har jag en alternativ information.